ÄNTLIGEN! Banåka på Anderstorp!

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Va fan e detta. Just nu säger aftonbladet 2 plus och snö på fredag!!! Får hoppas att dom har fel som vanligt och att de blir 15 grader å strålande sol på lördag, söndag!
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Va fan e detta. Just nu säger aftonbladet 2 plus och snö på fredag!!! Får hoppas att dom har fel som vanligt och att de blir 15 grader å strålande sol på lördag, söndag!

Får hoppas att hitta.se/vader är bättre på att spå...:tummenupp :rolleyes:

Deras prognos för Fredag....
 

Bifogat

  • väder.jpg
    väder.jpg
    46.3 KB · Visningar: 66

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Jag slog på Gnosjö på www.smhi.se, säger 7+ och molnblandad sol på fredag, så länge det inte regnar är jag nöjd :tummenupp

aftonbladet och tv4väder har ju en jävla tendens till att ändra väder under hela veckan. så mest intressant hur vädret blir är när vi är på plats på lördag morgon:)

bara dansa soldansen å hoppas på 15 plus uppehåll och sol!!
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
är det 400 kr för 16 amp 3 fas eller en fas 230 10 amp??
 
Last edited:

Hellrider

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Varberg
Hoj
Inte nu lägre!
Jag får tyvärr sälja mina två platser i licensgruppen den 12:e:huvet
PM:a vid intresse:tummenupp

M V H
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Elen kostar 300 för en dag och 400 för 2 dagar.

Tycker att det verkar vara oskäligt dyr el.

Elen på knutstorp var 400 / team och då gälde det 4 dagar.

Själva elförbrukningen kan inte vara mer än 20 kr / förare och dag.

Stog desutom inget vid bokning om att el inte ingick. Jag har aldrig varit med om att el inte ingått vi en bandag förut.

Förstår att det finns en kostnad för att köra ut undercentraler men inte så dyrt.

MVH Oskar
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jaag kan komma upp tidigare och köra ut undercentraler för halva priset.50 team gånger 200 kr,bara att putta ner en lyktstolpe så tjänar jag riktigt bra:tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Tycker att det verkar vara oskäligt dyr el.

Elen på knutstorp var 400 / team och då gälde det 4 dagar.

Själva elförbrukningen kan inte vara mer än 20 kr / förare och dag.

Stog desutom inget vid bokning om att el inte ingick. Jag har aldrig varit med om att el inte ingått vi en bandag förut.

Förstår att det finns en kostnad för att köra ut undercentraler men inte så dyrt.

MVH Oskar

Jag vill inte försvara någon för jag förstår mycket väl hur du tänker men tänkte berätta vad jag själv vet.

Kan svara lite på detta eftersom jag själv hyr ett antal banor varje år.
Det finns inte EN enda bana i Sverige där el normalt ingår. Finns el utan att det kostar så ska man vara glad :)
Men ganska brukligt vid hyresevenemang är att elen kostar ca 200kr per för en 10A säkring (10A räcker till två hojar med däckvärmare), t.ex. så kostar den så på Knutstorp mfl banor. Vid SM tävlingar kan el ev. bli billigare då en viss del av alla omkostnad för utkablering kanske täcks av anmälningsavgifter eller sponsorer till tävlingen.

Gelleråsen har i sina avtal till i år skärpt till reglerna kring el och säger att dom inte kommer ha några elskåp ute om inte detta förbeställts 2 veckor i förväg till deras kostnader för EL-uttag.

Det som gör att banägaren tar ut en hyffsad avgift för elen är att det finns ganska grova omkostnader bakom för att kunna ta ut så många Ampere. Investeringarna i elnätet är det stora, och för att inte glömma alla elskåp och kableringar som ska rullas ut för att täcka upp ett större behov.

Det är skitdyrt att abbonera på möjligheten att kunna ta ut rejält med kräm från el-nätet. Vissa banor idag, Mantorp, Knutstorp mfl har inte ens möjligheten att från sin lokala el-distributör få den ström dom behöver vid en SM tävling då elnätet inte är dimensionerat för det, i dom fallen hyrs det in separata diesel-elverk för att tillgodose behovet.

Ring och fråga Fortum vad en 63A säkring kostar, den räcker till ca 13 hojar eller nåt :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tycker att det verkar vara oskäligt dyr el.

Elen på knutstorp var 400 / team och då gälde det 4 dagar.

Själva elförbrukningen kan inte vara mer än 20 kr / förare och dag.

Stog desutom inget vid bokning om att el inte ingick. Jag har aldrig varit med om att el inte ingått vi en bandag förut.

Förstår att det finns en kostnad för att köra ut undercentraler men inte så dyrt.

MVH Oskar

Vi kan diskutera det på lördag! Läs gärna Nitrous inlägg, det är spot-on. Vi ska ordna ett bättre upplägg till nästa bandag, men denna gången kan jag inte göra så mycket. Tycker också att det är saftigt, men jag fick åtminstone ner priset för 2 dagar med 200 kronor.

Bekräftelser och info är utskickat, anmälan är stängd. Har man ett anmälningsnummer kan man betala före onsdag. De anmälningsnummer som är obetalda på fredag kommer att säljas på plats. För närvarande är det 16 platser lediga på lördagen, sam 5 i licensgrupp på söndagen. I gatgruppen finns det 18 platser lediga. Nu är det bara att be till vädergudarna.
 
Last edited:

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Såg i er kalender att ni arrangerar bandagar i maj och juni också. När släpper ni anmälnignarna till dessa?

MVH/Björn
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Såg i er kalender att ni arrangerar bandagar i maj och juni också. När släpper ni anmälnignarna till dessa?

MVH/Björn

Den i maj kommer att bli ändrat datum på, mer info inom nån vecka. Anmälan öppnar när allt är klart med helgens event.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Vi kan diskutera det på lördag! Läs gärna Nitrous inlägg, det är spot-on. Vi ska ordna ett bättre upplägg till nästa bandag, men denna gången kan jag inte göra så mycket. Tycker också att det är saftigt, men jag fick åtminstone ner priset för 2 dagar med 200 kronor.

Känns som att det börjar bli dags att köpa sig ett ordentligt elverk och ta med sig.......

Förra året var det en tusing för en dag nu är det 1100 + el = en kosnadsökning med ca 30 %

menmen så e det.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top