Äntligen är pojkdrömmen verklighet!

Fan vad man längtar till våren nu så att man kan få komma ut o lufta pärlan. Är det några fler från Sthlm som åker agusta här på sh?.

Rastar du din på banan? Hur är den jämfört med gixxern motormässigt och chassiemässigt? Har du kvar katten, originalavgas?

Jävligt nice med goare ljud men framförallt sänkt temp, men då kan man glömma att få köra hojen på bana med db kraven.
 
Rastar du din på banan? Hur är den jämfört med gixxern motormässigt och chassiemässigt? Har du kvar katten, originalavgas?

Jävligt nice med goare ljud men framförallt sänkt temp, men då kan man glömma att få köra hojen på bana med db kraven.

Jag köpte min i höstas så jag har inte hunnit köra nån bana än, men det kommer i år. Rent spontant känns den mycket tightare än min banhoj (gsxr 1000 06) och bromsarna ska vi inte änns snacka om. Om man plocka bort en skiva på MVn kommer man ner i samma klass som k6an :glömdet Hojen är helt orginal.
 
Last edited:
Jag köpte min i höstas så jag har inte hunnit köra nån bana än, men det kommer i år. Rent spontant känns den mycket tightare än min banhoj (gsxr 1000 06) och bromsarna ska vi inte änns snacka om. Om man plocka bort en skiva på MVn kommer man ner i samma klass som k6an :glömdet Hojen är helt orginal.

Fan vad nice att höra, dock kan jag tänka mig att K6:an har brutalare låg och mellanregister, på topp är de nog ganska lika?

Min drömhoj, en dag! :)
 
Fan vad nice att höra, dock kan jag tänka mig att K6:an har brutalare låg och mellanregister, på topp är de nog ganska lika?

Min drömhoj, en dag! :)

Motorkaraktären hos MVn är mer "toppig" än hos k6an men man vänjer sig snabbt.
 
Vill någon vänliga ägare säga ungefär vad försäkringen ligger på för en f4 1000r? Är det som "vanliga" sporthojar på 1000 kubik? Effekten är ju ingen större skillnad men priset på inköp kanske gör att det far uppåt en del.
 
Ca 30000 hel i Stockholm +40 salu ansvar skriv över den på frun när domaren är slut så upphör försäkringen mitt regg BNF 384
 
Det ska vara BFN 384. F4 1000 rr. 2008.övrigt stm slipper clutch. Bmc filter. Powershift. Race system. Gear control upside down. Microtec ECU. Mapswitch. Dynojet hos Biscaya gav +21,4 hk på hjulet.
 
Jahopp, då var MV'n ur vinterförvaringen! underbart att höra sången från dom nya piporna för första gången! :)
 
Nästa måndag så flyger jag ner till något sydligare breddgrader och hämtar hem en F4 1000S, har alltid velat äga en MV Agusta och nu är det dags - även om det blir basmodellen :tummenupp
 
Och nu är den hämtad, sicken maskin. Med tanke på hur denna går så kan jag inte ens föreställa mig hur en 312 eller Senna rör på sig.

Är riktigt glad, hoppas den inte rasar samman totalt vid nästa körning. Ska uppgradera kylsystemet för den går varm vid rödljus/stadstrafik (som så många andra, verkar vara ett standardfel).
 
Grattis!

Är faktiskt själv lite sugen på en F4 312, kanske skulle köpt en sådan istället för BMW´n:tummenupp Det finns ju en hel del till riktigt bra priser i Tyskland,


Mvh Jimmy
 
Och nu är den hämtad, sicken maskin. Med tanke på hur denna går så kan jag inte ens föreställa mig hur en 312 eller Senna rör på sig.

Är riktigt glad, hoppas den inte rasar samman totalt vid nästa körning. Ska uppgradera kylsystemet för den går varm vid rödljus/stadstrafik (som så många andra, verkar vara ett standardfel).

Meh!! Bild då ffs! :tummenupp
 
Gratulerar! kan själv inget om sporthojjar, bara enduro för min del. Men den såg jävligt fräch ut!! (Y)
 
För mig blev det en Ducati 1098S istället för en F4 1000. Min bedömning är att F4 1000 har massa småproblem som kan lämna hojen ståendes, och dessutom ska reservdelsleveranserna vara jävligt sega. Så det fick bli en Ducce som enligt min uppfattning har mindre sjukdomar (den är inte heller perfekt den med) :).

MV:en är fortfarande en dröm :)
 
ledsen att man är lite sen på att svara!
H svensson
mycke delar finns att handla via designcorse.co.uk
handlat mycket därifrån och det funkar hur bra som helst, snabba leveranser på några dagar. muzzys fläktblad om du inte redan hittat dom finns där iaf :)

H4
Hållbarheten på Mv ska vara som hondas eller bättre enligt mekaniker som skruvat åt hondas racing team i england som nu jobbar med MV Agusta, får hoppas de stämmer :) han hade servat MV som gått nära 5000 mil som aldrig haft några problem, största problemet var alla 60 åriga gubbar som köpte dom och låg och fiskörde :P
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top