Äntligen är pojkdrömmen verklighet!

haha körde själv en Z1000 -07 innan jag köpte MV'n :tummenupp dock är jag lite svag för italienskor nu mera :kär
 
Ja men Mv agustas Corse system ser precis likadant ut! öppet och med sneskurna ändrör för att följa bakänden! köpt sliponet, går att köpa bara grenrör och Race ecu för sig själv sen om man vill ha hela, får bort katalysatorn då med för de blir varmt i arslet nu :gnissla fick tag på sliponet på ebay, nypris 12500 i sverige, fick det för 6700 hem till dörren helt nytt :tummenupp
grenrör o ECU'n går på 11500 här i sverige, Supermotors hade bänkat en likadan med helsystemet, gav 193 hk på slangen :tummenupp
 
Frågan är om det inte är den snyggaste hojen av alla, den är fin på bild men ännu grymmare i verkligheten:tummenupp

Hade den haft 2-cylindrar i L-formation hade jag ägt en för länge sen...

Jag kan bara hålla med. 2 cylindrar och jag hade också ägt en :)

Nu finns det faktiskt ett 3-cylindrigt alternativ. Den har gått och blivit lite av min nya kärlek faktiskt :tuttar
http://www.tecnics.it/en/wp-content/uploads/2010/11/MV-Agusta-F3-Art-in-Motion.jpg

Grattis till en otroligt snygg hoj :tummenupp
 
Last edited:
Kör du den mycket i stan? Hur är motortemperaturen? Det är ingen hemlighet att de blir extremt varma i låga farter, så pass varma att plastfläkten smälter, och har även hört om ett fall där toppen slog sig.
 
Sant att dom blir väldigt varma i låga farter, men vem fan köper en R312 för att köra sakta? :tummenupp

Nä det är klart, men vill fortfarande kunna stå still vid några trafikljus, man kör ju trots allt på gata :)

Grym hoj i vilket fall som helst, också varit min pojkdröm nu ett tag... och hoppas man kan äga en inom en överskådlig framtid :rolleyes:
 
Boka bandag med fiver på torpet nu!
Den går ju nog jättefort på flygrakan ner mot bromsningen i norra kurvan :tummenupp
 
Måste också gratulera, lite väl sent, till en vacker hoj!

En av de porrigaste rövarna på denna planet :tummenupp
 
Hehe jo de sant! det blir varmt, väldigt varmt, sett tempen uppe på över 110 grader en varm sommardag vid stads körning! finns visserligen upgraderings kit till vattenpumpen från MV agusta, funderar på om man ska kosta på det :gnissla

väldigt sugen på lite bankörning, de jag oroar mig för är försäkring mid eventuell vurpa, skulle kännas.. hmm jävligt surt :huvet
 
Hehe jo de sant! det blir varmt, väldigt varmt, sett tempen uppe på över 110 grader en varm sommardag vid stads körning! finns visserligen upgraderings kit till vattenpumpen från MV agusta, funderar på om man ska kosta på det :gnissla

väldigt sugen på lite bankörning, de jag oroar mig för är försäkring mid eventuell vurpa, skulle kännas.. hmm jävligt surt :huvet



Det är ju ett jävla soppa med försäkring på bankörning
Själv har jag Bilsport/mc och det enda man kan vara säker på med den försäkringen är att den gäller på smc kurser
men det är ju ingen bandag utan en utbildningsdag
 
Hehe jo de sant! det blir varmt, väldigt varmt, sett tempen uppe på över 110 grader en varm sommardag vid stads körning! finns visserligen upgraderings kit till vattenpumpen från MV agusta, funderar på om man ska kosta på det :gnissla

väldigt sugen på lite bankörning, de jag oroar mig för är försäkring mid eventuell vurpa, skulle kännas.. hmm jävligt surt :huvet

110 grader är bra, har hört om 120 + :)

Utgå från att att försäkringen inte gäller på bana, så är det bara. Jag hade monterat kraschpuckar osv och kört lite med hjärna på banan, med andra ord hålla tillbaks lite, det är fortfarande 10 gånger roligare än att köra på gata :)

Porr:
[YOUTUBE-ID]HlhJG-24KXQ[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Förstår inte hur någon kan vilja åka runt med en sådan bakdel :va
:död:brinnerup:huvet




:Ironi: kolla min tråd
 
[YOUTUBE-ID]tfh3d8hftRw[/YOUTUBE-ID]

Feracci är nice också, men är lite tveksam på kolfiberdämpare, jag är nästan säker på att jag gillar utseendet mer på originaldämparna :)
 
Har spenderat lite tid på att läsa om den officiella upgraderingen från MV när det gäller vattenpumpen. Impellern är tydligen omdesignad, större och designad för bättre flöde. Läs mer här:

http://www.mvagusta.net/forum/showthread.php?t=24942

Det skall tydligen hjälpa men det bästa är att komplettera med följande mods:

Muzzy fläkt
Coata grenröret
Sportavgas med avlägsnad kat
Engine ice (någon form av glykol, finns säkert någon europeisk variant) http://www.engineice.com/faq.html
(Dessutom har det snackats om någon Mikrotec ECU som ska ge lägre temperaturer också, startar fläktarna tidigare bland annat).

Detta kommer nog med störst sannolikhet göra att överhettningsproblemet försvinner, och ja jag vet att detta sker endast om man stannar med hojen i temperaturer över 20 grader, men sånt är inte oundvikligt när man kör på gata. Jag hade utfört ovanstående mods, dock känns ECU:n överflödig. Trots de modsen ovan hade jag ändå undvikit att stanna med hojen, men hade inte varit så rädd att åka in till stan för att möta upp vänner/fika eller något liknande.

Folk säger alltid att hojen inte är designad för att köra sakta. Mig veterligen är det en hoj för gatan, och självklart ska den klara av att stå stilla vid ett rödljus, och nej det är INGEN som köper en Mv Agusta för att stå stilla vid ett rödljus (väldigt få iaf) men det är något man utsätts för helt enkelt. När andra japshojar inte överhettar lika mycket så kan man utan tvekan påstå att MV Agusta inte fått ordning på kylsystemet på den gamla F4:an, vilket suger.... för mig är det annars en fulländad hoj. Jag vill ändå ha en! :huvet
 
Last edited:
Har spenderat lite tid på att läsa om den officiella upgraderingen från MV när det gäller vattenpumpen. Impellern är tydligen omdesignad, större och designad för bättre flöde. Läs mer här:

http://www.mvagusta.net/forum/showthread.php?t=24942

Det skall tydligen hjälpa men det bästa är att komplettera med följande mods:

Muzzy fläkt
Coata grenröret
Sportavgas med avlägsnad kat
Engine ice (någon form av glykol, finns säkert någon europeisk variant) http://www.engineice.com/faq.html
(Dessutom har det snackats om någon Mikrotec ECU som ska ge lägre temperaturer också, startar fläktarna tidigare bland annat).

Detta kommer nog med störst sannolikhet göra att överhettningsproblemet försvinner, och ja jag vet att detta sker endast om man stannar med hojen i temperaturer över 20 grader, men sånt är inte oundvikligt när man kör på gata. Jag hade utfört ovanstående mods, dock känns ECU:n överflödig. Trots de modsen ovan hade jag ändå undvikit att stanna med hojen, men hade inte varit så rädd att åka in till stan för att möta upp vänner/fika eller något liknande.

Folk säger alltid att hojen inte är designad för att köra sakta. Mig veterligen är det en hoj för gatan, och självklart ska den klara av att stå stilla vid ett rödljus, och nej det är INGEN som köper en Mv Agusta för att stå stilla vid ett rödljus (väldigt få iaf) men det är något man utsätts för helt enkelt. När andra japshojar inte överhettar lika mycket så kan man utan tvekan påstå att MV Agusta inte fått ordning på kylsystemet på den gamla F4:an, vilket suger.... för mig är det annars en fulländad hoj. Jag vill ändå ha en! :huvet



Du kan ju prova med att linda grenröret i avgasbandage och montera en knapp för att tvångsmata fläkten, och låta den gå konstant vid stadskörning :)
 
Fantastiskt vacker cykel. Det närmasta jag har kommit är en provkörning :). Nån gång ska jag ha mig en MV...
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    109.5 KB · Visningar: 235
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top