Äntligen är dom tillbaka

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Tyresö, Sthlm
Hoj
Z750 -07
Sådär ja, nu har jag äntligen fått tillbaka mina stövlar som jag lämnade in på reklamation hos AVA. Ett par AlpineStars S-MX stövlar.

Felet på dom var att dragkedjan hade gått sönder (delade sig) och att en tåpuck hade flygit iväg.
Så AVA skickade iväg dom till Grahns, men där hände något. Grahns tappade bort dom.
Så nu efter ca 3 månader har jag fått ett par nya stövlar, vilket iof bara är trevlig men,
jag tycker att servicen på AVA är under all kritik, när dom ringde mig och berätta att stövlarna var på väg så jag;
"det var på tiden, nu har det bara gått 2 ½ halv månad"
då fick ja svaret;
"men då kan du ju vänta lite till".
Och att komma fram till deras verkstad på telefon är ju helt omöjligt.
 
Last edited:
Muteknappen? När jag va där i verkstan så ringde det precis när vi började prata med en snubbe där.. han lyfte och la på luren och garva lite.
 
Trevligt, ja köpte likadana stövlar för ett tag sen. Lite spetsiga i tippen va? Antar det är för "clearance" hehe
 
BlueNote skrev:
Muteknappen? När jag va där i verkstan så ringde det precis när vi började prata med en snubbe där.. han lyfte och la på luren och garva lite.

Okej, fel ord. Knappen som stänger av ljudet på ringsignalen då.
När jag stod i reservdelar svarade jag hela tiden, kunderna var nöjda, men personeln tyckte jag pratade för mycket i telefonen..
 
Tycker att man ska prioritera kunder som orkat släpa sig till
butiken iaf. Finns det nåt mer irri än att när man försöker köpa
eller fråga nåt så avbryts man hela tiden av att säljaren ska svara
i telefon.
 
gthyni skrev:
Tycker att man ska prioritera kunder som orkat släpa sig till
butiken iaf. Finns det nåt mer irri än att när man försöker köpa
eller fråga nåt så avbryts man hela tiden av att säljaren ska svara
i telefon.

Självklart ska man prioriera kunderna som är där. Men när det inte finns kunder i butiken så trycker vissa ändå på *tyst* knappen vilket jag finner fördjävla lustigt..
 
gthyni skrev:
Tycker att man ska prioritera kunder som orkat släpa sig till
butiken iaf. Finns det nåt mer irri än att när man försöker köpa
eller fråga nåt så avbryts man hela tiden av att säljaren ska svara
i telefon.

dom borde kunna ordna med någon som bara sitter o svarar i telefonen. borde finnas nån galning som vill ha de jobbet.
 
Dnisse skrev:
dom borde kunna ordna med någon som bara sitter o svarar i telefonen. borde finnas nån galning som vill ha de jobbet.

Just det,
anställ en galning att svara i tfn.
Ger säkert nöjda kunder.... :mad:
och bra ekonomi också.
 
Varje gång jag varit på AVA har jag svurit att jag aldrig mer ska in i den butiken något mer. Tycker att personalen är så divig där.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top