Ännu ett mail till SvT

Ni får väl börja offra er lite för sporten,typ masskracher i starterna,slagsmål på prispallen osv..

Då får ni tv tid..sogligt men sant.....

Ja det är förjävla trist att dom inte visar de minsta rr på svt...
Tycker det är fan för lite motorsport i allmänhet på tv!!!

men medans staten bekostar 100tals fotbollsplaner runt om i landet får vi inga nya banor...

som sagt de krävs eldsjälar o räcker inte med o sitta o gnälla på SH som jag gör...

84superbee skrev:
Ja det är förjävla trist att dom inte visar de minsta rr på svt...
Tycker det är fan för lite motorsport i allmänhet på tv!!!

men medans staten bekostar 100tals fotbollsplaner runt om i landet får vi inga nya banor...

som sagt de krävs eldsjälar o räcker inte med o sitta o gnälla på SH som jag gör...
Staten bekostar inga fotbollsplaner. Vill du ha en RR-bana? Fixa finansiärer och bygg.

Torkel skrev:
Det enda som gäller är att vara på media som en igel. Racerapporter, bilder, sms, personlig kontakt med journalister mm. Till slut så kommer det att synas, det är jag övertygad om.

Jag bidrar så gott jag kan till detta. Hjälpte Viasat Sport att filma från Knudan i helgen och tänker skriva egna artiklar/reportage/racerapporter och skicka ut till tidningar från och med nästa säsong, eller kanske redan under vintern. Fortsätter att skriva för rr.se så gott jag kan också. Gjorde intervjuer med Henrik Nordgren och Rene Prang i helgen. Kommer upp så snart jag har haft tid att skriva ihop dem.

Macho Woman skrev:
Jag bidrar så gott jag kan till detta. Hjälpte Viasat Sport att filma från Knudan i helgen och tänker skriva egna artiklar/reportage/racerapporter och skicka ut till tidningar från och med nästa säsong, eller kanske redan under vintern. Fortsätter att skriva för rr.se så gott jag kan också. Gjorde intervjuer med Henrik Nordgren och Rene Prang i helgen. Kommer upp så snart jag har haft tid att skriva ihop dem.
Du är en linslus också! :tungan
Om alla vore som du så skulle vi sitta och be SVT om att få se i alla fall lite fotboll mellan alla reportage från Motogp, SM, SO, EM, Rookietips mm! :D Oh what a wonderful world it would be!
Jag tänkte förstås på de som klagar mest, dvs vi förare. Vi är inte så värst duktiga på att tala om för lokalblaskan hur det har gått i senaste racet. Vet att Calle Torssell alltid ringde upp en journalist på Corren efter racen och berättade lite kort hur det hade gått. Något att ta efter för de som vill synas (inte jag alltså, jag pysslar med "mogenracing" och håller mig helst så långt borta från sportbilagor som möjligt... :hihi)

Bifogat

• mw.jpg
    mw.jpg
    45.6 KB · Visningar: 64
När ska folk inse att Roadracing INTE är nationalsport i Sverige?
Fotboll är det och därför får det sån uppmärksamhet.
Jag tror inte folk i Thailand får nåt gehör från deras nationella televison om dom börjar gnälla på att det sänds för mycket Thai boxning och för lite isracing.
SVT visar det som det uppenbarligen finns störst allmänintresse av?
För många av er finns det inget annat än racing och motorcyklar i allmänhet.
Tyvärr så är mc-sport inte så intressant i detta land som t.ex fotboll och hockey.

Last edited:
pvcraketen skrev:
Det kanske hjälpte! Nyss var det säkert uppåt 13 sekunders Veidec på SVT-sporten.

Det var ju trevligt. :tummenupp Tyvärr missade jag det. :mad:
Det är alltså bara att fortsätta bomba SvT med mail. :yoparty

Dangerous Dave skrev:
Jag tror inte folk i Thailand får nåt gehör från deras nationella televison om dom börjar gnälla på att det sänds för mycket Thai boxning och för lite isracing.

Det beror på att TV-teamen alldrig hinner fram innan isen har smält. :dummer :D

Mad Moose skrev:
Det beror på att TV-teamen alldrig hinner fram innan isen har smält. :dummer :D
Har hört att dom börjat köra olagliga israce i övergivna lagerlokaler i Thailand.
Alla tar med varsin frysbox för att hallen ska hållas tillräckligt kall.

Nån skrev att det fanns för lite intresse för RR för att SVT skulle visa nåt. Tänkte på det igår när de hade ett långt reportage om fälttävlan med hästar. Hur många kan vara intresserade av detta !? :3freak
För att få tid i SVT behöver det inte finnas ett stort folkligt intresse utan bara att sporten i fråga anses rumsren/intressant av sportredaktionen på SVT. De har all makt att visa vad deras tråkiga reportrar anser intressant.... sorglig men sant.

/Fredrik

benfre skrev:
Nån skrev att det fanns för lite intresse för RR för att SVT skulle visa nåt. Tänkte på det igår när de hade ett långt reportage om fälttävlan med hästar. Hur många kan vara intresserade av detta !? :3freak
För att få tid i SVT behöver det inte finnas ett stort folkligt intresse utan bara att sporten i fråga anses rumsren/intressant av sportredaktionen på SVT. De har all makt att visa vad deras tråkiga reportrar anser intressant.... sorglig men sant.

/Fredrik
Fälttävlan visar dom nog för att det ingår i OS...

benfre skrev:
So what, skulle det vara mer intressant bara för det ?

/Fredrik

Det roliga är att majoriteten av Svenskarna säger detsamma om roadracing. Jag släpade med ett par polare till EM på Anderstorp, efter halva 125 racet undrade de om det var långt kvar och om vi skulle åka hem snart.

benfre skrev:
Nån skrev att det fanns för lite intresse för RR för att SVT skulle visa nåt. Tänkte på det igår när de hade ett långt reportage om fälttävlan med hästar. Hur många kan vara intresserade av detta !? .....
....

Jävligt många tror jag. Hur många tjejer sysslar inte med ridsport. Ridsport är nog ingen vettig jämförelse då du hittar hästintresse lite överallt.

Chris Ash skrev:
Det roliga är att majoriteten av Svenskarna säger detsamma om roadracing. Jag släpade med ett par polare till EM på Anderstorp, efter halva 125 racet undrade de om det var långt kvar och om vi skulle åka hem snart.

Big mistake. Att ta med folk till Anderstorp är ju lite som att fråga om de har lust att hålla en planka medan du åker tio mil för att köpa spik dvs tråkigt.

Att ha få behållning av Atorp som publik kräver ju kunnande och genuint intresse då det inte är en bana som levererar en adrenalinstinkande upplevelse på läktarn direkt.

Jmfr Atorp mot att sitt på läktarn i depåböjen på Gelleråsen....

Chris Ash skrev:
Racen är för långa och fältet sprids ut för mycket, ingen vet vem som leder, det är roligare att titta på om man hade kört typ folkrace/rallycross heat.

Tänk er flera heat på max tre varv, snacka om publiksport.

GSXR1100R skrev:
Racen är för långa och fältet sprids ut för mycket, ingen vet vem som leder, det är roligare att titta på om man hade kört typ folkrace/rallycross heat.

Tänk er flera heat på max tre varv, snacka om publiksport.

Näh, det tror inte jag. Med intresse och bra speakers så behöver det inte vara ett problem.

Men Atorp är den absolut sämsta banan att se sin första tävling på.

*/ ?>
Back