Ännu en mupp utan körkort!

Behövs ingen licens! De flesta arrangörerna brukar köra med en grön, en gul och en röd grupp (för gatåkare med reggade hojar) och en grupp för licens åkare.
Men nu när de flesta (säkert alla till nästa år) FB hävdar att inte trafikförsäkringen gäller på bana så har arrangörerna fått lägga till en grupp för "oförsäkrade" förare. (dom som har IF bla)

Denna grupp var innan enbart för licens förare (RR förare som tävlar) med race hojar. Men nu brukar denna grupp blandas med gatåkare som inte har försäkring som gäller på bana.
I denna gruppen måste då ALLA ha en personlig olycksfallsförsäkring. (som om en olycka skulle ske.... :rolleyes: )

Kan tänkas att dom även kör grön, gul, röd, licens och oförsäkrat.... Men då blir det inte så mycket köra för varje grupp....

Mer troligt då att det blir en nybörjargrupp, en icke nybörjargrupp och en race/oförsäkradgrupp! Detta för att få så mycket körning som möjligt och att det inte är typ 3 förare/grupp....

På TMP:s bandag så kördes en icke snabb, en snabb och en licensgrupp. De som hade IF som FB fick inte köra alls!!! Men detta kommer nog ändras tills nästa år då fler FB "drar sig ur"... :huvet

Hoppas nu att ni hänger med i vår... :hihi

helvete vilken soppa.. :va

FB kan kvitta eftersom jag kör halvförsäkrat, får ju fan inte ut nåt ändå.. :rolleyes:

sven666 skrev:
chille.. gå ner och putsa min hoj är du snäll :slicka

:rofl :rofl

Förresten, jag har ju IF!!
Måste jag teckna en olycksfallsförsäkring då?
Får jag inte köra annars??
Vore jättebra om nån visste EXAKT vad som kommer gälla nästa år
så man inte får stå och spana hela dagen...

Chille skrev:
En dag på beachen med lite snygga tjejer :nurse , är ju aldrig fel.

En helkväll på akuten med rörelseförbud och en orolig flickvän bredvid är INTE kul dock............. :huvet

Köra bana däremot :D :yoparty :tummenupp

Försäkringen är väl det som kostar extra när man hämtar ut sin licens lr måste man lösa extra försäkring för att köra med en oregad hoj?????

Jag tror att du är försäkrad via SVEMO.

Dvs När du väl har löst ut licensen.

Måste inhandla:
Stövlar
Handskar
Ryggskydd
Däck fram och bak
Kamkedjesträckare

till bandagen...
Hur f-n ska jag nu ha råd till min dagliga sprit?? :D

Vägra vurpa skrev:

Förresten, jag har ju IF!!
Måste jag teckna en olycksfallsförsäkring då?
Får jag inte köra annars??
Vore jättebra om nån visste EXAKT vad som kommer gälla nästa år
så man inte får stå och spana hela dagen...

Om du har IF så måste du skaffa en olycksfallsförsäkring. IF som FB godkännde inte bana förra året, och jag är ganska säker på att dom inte blivit snällare.... :rolleyes:

Du kan fråga alla andra på forumet om dom vet. Jag körde ju senast bana i maj, och det har ju hänt en del sen dess.... De personer som kört senare på året kanske vet mer hur arrangörerna gjorde då.

Emil_in_hifi skrev:
Tänkte bara säga att det är skojigt med en sporthojsklubb i borås som motvikt till alla glidare...
Jag har för tillfället ingen hoj, inget kort heller för den delen, men hoppas att jag kan få vara med som stö(r)dmedlem kanske?
Jag jobbar på en liten mcbutik här i stan och ger gärna bra rabatt om ni behöver några prylar.

Ha det gott vänner! /Emil

vafan säger du.. snackar du skit om glidare?? hmm.. jag ska allt ta ett snack med björn... hehe...

och inget körkort har du heller.. :pannkyss

RSV_R skrev:
Om du har IF så måste du skaffa en olycksfallsförsäkring. IF som FB godkännde inte bana förra året, och jag är ganska säker på att dom inte blivit snällare.... :rolleyes:

Du kan fråga alla andra på forumet om dom vet. Jag körde ju senast bana i maj, och det har ju hänt en del sen dess.... De personer som kört senare på året kanske vet mer hur arrangörerna gjorde då.

Ska nog ringa IF nån dag och kolla,
men en olycksfallsförsäkring blir det! :tummenupp

robb skrev:
vafan säger du.. snackar du skit om glidare?? hmm.. jag ska allt ta ett snack med björn... hehe...

och inget körkort har du heller.. :pannkyss

Va fan gör du här? Du åker ju glidare din tomte! :tomten

HA det gott /Emil

Emil_in_hifi skrev:
Va fan gör du här? Du åker ju glidare din tomte! :tomten

HA det gott /Emil

jadu.. vafan gör du här.. som varken har körkort eller hoj??? haha.. :D :va :tummenupp

ha det götta.. robban

robb skrev:
jadu.. vafan gör du här.. som varken har körkort eller hoj??? haha.. :D :va :tummenupp

ha det götta.. robban

Nu hade ju jag kunnat sagt någonting i stil med:

Ska du inte med ut och åka till våren?.. vi kör race borås-kinna. sisten är en runkbulle.

Men ... eftersom att jag är en stor Fi--a så äger jag ingen hoj! :hej

Chille skrev:
Nu hade ju jag kunnat sagt någonting i stil med:

Ska du inte med ut och åka till våren?.. vi kör race borås-kinna. sisten är en runkbulle.

Men ... eftersom att jag är en stor Fi--a så äger jag ingen hoj! :hej

hepp.. varför inte detta nu då.. har du gjort av hojen då.. :)

robb skrev:
hepp.. varför inte detta nu då.. har du gjort av hojen då.. :)

han bytte den mot en unge..

nä men grabbar vad är detta!! körkortslösa, hojlösa, och hojar med fransar!?! detta duger inte.. skaffa sport!! :fatta!

emil, fixa lapp och plocka ut benellin som "löneförmån" vetja ;)

robb, kör ner loket i sjön, hämta ut försäkringspengarna och köp dig ett rikigt åk ;)

chille, .... :4skrika

sven666 skrev:

nä men grabbar vad är detta!! körkortslösa, hojlösa, och hojar med fransar!?! detta duger inte.. skaffa sport!! :fatta!

emil, fixa lapp och plocka ut benellin som "löneförmån" vetja ;)

robb, kör ner loket i sjön, hämta ut försäkringspengarna och köp dig ett rikigt åk ;)

chille, .... :4skrika

Instämmer!

sven666 skrev:

...............eller arbetslösa drägg som bara hänger på krogen, och raggar brudar med repliken "jag kör hoj , vill du åka med". fast i själva verket så är det total skrotat.och står å dammar i ett sunket garage :4skrika :4skrika :4skrika

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT