Ännu en MC-firma i konkurs

Lillfingret har jag inte ens sträckt ut på helgdagar.

Ja du kan ju läsa denna tråden och följa förlöjligandet av TS fram tills mitt inlägg då det blev en annan ton i tråden!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248423

Det är sådant som får en att ledsna och skita i att försöka!
Gnälligt folk som gömmer sig bakom ett nick och kastar skit!

Hittade 2 direkt negativa inlägg om handlaren och sen några taffliga försök till att forum-trolla... men så är det alltid här på SH, många som inte har något vettigt att skriva väljer att istället skriva skit... men det säger en hel del om dem också.
Tror du att folk lyssnar på dem när de kommer med råd också då eller? Inte jag i alla fall.
 
Inte alls då jag funderar på att sluta helt med att sälja mc-däck: dock så förbannat trött på internet folk som inte tar reda på fakta utan gnäller mest hela tiden på handlare som gör mer än allt för att överleva!! :krama

Jag tycker du ska sluta gnälla och ta reda på lite fakta om var du kan handla dina Michelin billigare via webben än den hos din ordinarie grossist.
 
Gnäller absolut INTE!! :krama Bara försöker få vissa att förstå att det inte är så enkelt som vissa tror att påverka importörerna!! :tummenupp

Sen vad det gäller Michelin & Dunlop så köper jag inte ett enda däck längre i från dom Svenska importörerna vilket gör att dom går miste om många sköna penningar: något som glädjer mig väldigt mycket!! :D

Härligt! och fortsätt med det:tummenupp
 
Hittade 2 direkt negativa inlägg om handlaren och sen några taffliga försök till att forum-trolla... men så är det alltid här på SH, många som inte har något vettigt att skriva väljer att istället skriva skit... men det säger en hel del om dem också.
Tror du att folk lyssnar på dem när de kommer med råd också då eller? Inte jag i alla fall.

Ja visst är dom taffliga men jävligt tråkiga!

Varför kan man inte få skriva något positivt och dela med sig utan gnäll?
Alla har olika upplevelser och tankar om deras besök hos olika handlare.

Inte fan gnäller jag över konstiga kunder även om jag skulle vilja.
Kan skriva en lååång avhandling om knepiga upplevelser med de mest konstiga typer som hänt i mina lokaler.
 
För att svara på din fråga, jag jobbar med IT och vi är inte billigast, långt ifrån men vi har ändå kunder som haft oss som leverantör sedan 10år tillbaka och det för att vi levererar ALLTID med kundens bästa som första prio. Men samtidigt tar vi inte heller dubbla priset mot vad våra konkurrenter gör.

Och som sagt, ÅF är inte problemet, men tyvärr är det dem som får lida.
För seriöst talat, skall vi som konsumenter verkligen behöva betala dubbla priset bara för att diverse handlare skall kunna hålla på med sin business? Jag tjänar då inte tillräckligt fett för att hålla på med en massa välgörenhet.

Med det sagt, de ÅF jag använder levererar med grym kundservice och ja, då betalar jag gärna lite extra istället för att importera och ha mig... sen brukar jag få rabatt också. :)


OT

Jo IT konsulter är ju verkligen ljuset i tunneln.

Vilken annan yrkesgrupp kan först debitera så man svimmar för ett job man vill ha gjort och sen ta hutlöst betalt för att få det att fungera och sen dessutom ta hutlöst betalt för att rätta till allt dom ställt till i systemet med grejen dom levererat ?
 
OT

Jo IT konsulter är ju verkligen ljuset i tunneln.

Vilken annan yrkesgrupp kan först debitera så man svimmar för ett job man vill ha gjort och sen ta hutlöst betalt för att få det att fungera och sen dessutom ta hutlöst betalt för att rätta till allt dom ställt till i systemet med grejen dom levererat ?

Ha ha ha....
Kunde inte sagt det bättre själv!
 
OT

Jo IT konsulter är ju verkligen ljuset i tunneln.

Vilken annan yrkesgrupp kan först debitera så man svimmar för ett job man vill ha gjort och sen ta hutlöst betalt för att få det att fungera och sen dessutom ta hutlöst betalt för att rätta till allt dom ställt till i systemet med grejen dom levererat ?

Hantverkare?
 
OT

Jo IT konsulter är ju verkligen ljuset i tunneln.

Vilken annan yrkesgrupp kan först debitera så man svimmar för ett job man vill ha gjort och sen ta hutlöst betalt för att få det att fungera och sen dessutom ta hutlöst betalt för att rätta till allt dom ställt till i systemet med grejen dom levererat ?

Fast vad har Andersen consulting (numera accenture) med denna tråd att göra? :D
 
OT

Jo IT konsulter är ju verkligen ljuset i tunneln.

Vilken annan yrkesgrupp kan först debitera så man svimmar för ett job man vill ha gjort och sen ta hutlöst betalt för att få det att fungera och sen dessutom ta hutlöst betalt för att rätta till allt dom ställt till i systemet med grejen dom levererat ?

Wow, här drar vi verkligen alla över en kam.

Med nöjda kunder sedan över 10år tillbaka och en kundnöjdhet på 4,3 på en femgradig skala så kan jag säga att jag tar inte riktigt åt mig. :tummenupp
 
Äntligen lite Darwinism i samhället! Det är på TIDEN att några firmor går omkull som ett resultat av deras hutlösa prissättningar.

Att skylla på generalagenter är fel. Om de har monopol och för stora marknadsandelar(så de kan rikta priserna) så gör något åt det! Lämna in en anmälan till konkurrensverket och låt dom sköta processandet.


Så länge; Go go Ebay!! :banana
 
Vad tror ni Biltema har för marginaler på sitt kinaskräp?
Ändå köper folk det, det är ju billigt..

Tillbehör och reservdelar har handlare generellt 30-35% marginal på.
Allt som lagerhålles kostar pengar, investerade pengar innebär en kostnad på ett visst antal % beroende på finansieringen.

Att ha 2-3miljoner i lager är idag "förväntat" sett till alla storlekar på prylar och alla modeller av hojar. Vad tror ni bara räntan äter på sådant?

Klart som korvspad att det blir billigare utomlands, de omsätter 600-1000% mer i snitt än vad en svensk handlare kan göra i den bästa av tider.

Generalagenten är det som behöver nypas i örat, bedömt :arsele
 
OT

Jo IT konsulter är ju verkligen ljuset i tunneln.

Vilken annan yrkesgrupp kan först debitera så man svimmar för ett job man vill ha gjort och sen ta hutlöst betalt för att få det att fungera och sen dessutom ta hutlöst betalt för att rätta till allt dom ställt till i systemet med grejen dom levererat ?

Vilken märkesverkstad för bilar som helst eller valfri hantverkare. Tipriset hos en bilverkstad är klart i klass med en ganska dyr IT konsult...
 
Svenska handlare kommer aldrig att kunna konkurrera med ebay, biltema osv i priser. Men i personlig service , kunnande kan de vinna kunder.
Får jag bra service så handlar jag gärna hos en vanlig mc-affär.

Men tyvärr misslyckas många handlare att ge den där personliga servicen man vill ha.
 
Jo IT konsulter är ju verkligen ljuset i tunneln.

Vilken annan yrkesgrupp kan först debitera så man svimmar för ett job man vill ha gjort och sen ta hutlöst betalt för att få det att fungera och sen dessutom ta hutlöst betalt för att rätta till allt dom ställt till i systemet med grejen dom levererat ?

Du vet att det finns flera konsultfirmor om man inte är nöjd med den man har? Eller är du en sån där som hänger kvar vid något gammalt och icke-fungerande av lojalitetsskäl? Skyll dig själv isf.
 
Ta bara detta med Michelin som för 2 år sedan när vi skulle förnya avtalet med dem plötsligt säger att vi inte kan köpa däck i från dem direkt pga att vi var för små i deras ögon varför vi hänvisades till att handla i från någon av deras grossister: va?? :va (Vet åtminstonde 5 olika handlare i Stockholms området som säljer mindre än hälften av vad vi säljer (Michelin) men som fortfarande kan köpa direkt i från Michelin!! Suck!! :rolleyes:)

Vi tillhörde redan då en av Sveriges största handlare på Michelin mc-däck varför vi bara kunde skaka på huvudet när dom genom detta minskade våra marginaler med mer än 25%: anledningen fick vi ganska omgående reda på via en anställd på Michelin Sverige: det hade klagats på att vi sålde deras däck för billigt, så pass billigt att Yamaha center i Haninge slutade med Michelin, och detta trotts fri prissättning inom EU!!

Så innan man säger hur vi handlare borde agera så sug på det som jag skrivit i detta inlägg så förstår dom flesta att det inte är så förbannat enkelt för oss handlare att påverka dom Svenska importörerna!!

Jisses snacka om fri marknad - vilket bullshit. Bra att du hitta annat sätt att få hem grejorna!




Annat som börjat hända nu är att utländska handlare knyter till sig svenska sajter så att när man t.ex. vill köpa en billigare grej i UK så blir man automatiskt överskickad till den svenska sajten med dyrare priser - jävligt irriterande - och man kan ju undra var den fria marknaden tog vägen - FU POWERBRONZE o TOURATECH :tummenner
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top