*BigRed*
Classic Rockin' Christmas Rules!!
Nej men 25% moms + 40% löneskatt + 40-50% inkomstskatt kan bidra.
Precis!! Med så mkt skatter redan betalda så borde man få produkten helt gratis, men bara om man kan visa upp Svenskt pass vid kassan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som tidigare sagts - Svenska handlare är slavar under de Svenska generalagenterna som har monopol på allt inkl att sätta vansinnespriser - handlare som försöker bryta sig loss blir utfrysta av importörena.
Jag handlar där det är som billigast - det är inte konsumenternas fel att Svenska marknaden håller på att dö ut - det är Generalagenterna som sakta men säkert håller på att strypa Svenska marknaden.
ALLDELES RIKTIGT!
Grossisterna/importörerna har allt för stort grepp på marknaden!
Att det är höga marginaler på grejerna är i sig inte så konstigt med en 3-4 månaders säljsäsong.
Jag är kluven.
I en normal konjunktur när alla har jobb och har en lön att betala sitt hojintresse med, är det självklart att jag göder min lokala hojnasare. Det stör mig inte alls.
Men nu när det är som det är, kan jag förstå om folk beställer skinnställ från Düskland. Samtidigt får ju handlaren både lågkonjunktur och "utomsvensk" handel att slåss mot.
SÅ hur gör man?
Det roliga är att folk gnäller över att handlarn vill ha betalt för att överleva, man handlar inte av honom men när det ska ut och åka och det är panik med nån lös bult, då ska han fixa det på en söndag och då helst gratis för annars är han dum i huvudet och får en gnälltråd på SH som tack.
Sen så finns det riktpriser från distributören av det produkter man säljer som man helst ska följa.
Så skjut gärna brevbärarn för att han kommer med räkningar.

Men tysken och britten betalar precis samma avgifter/hyror/skatter/fanochhansmoster men lyckas ändå sälja till halva priset, är mycket lättare att kontakta och med snabb leverans.Det roliga är att folk gnäller över att handlarn vill ha betalt för att överleva, man handlar inte av honom men när det ska ut och åka och det är panik med nån lös bult, då ska han fixa det på en söndag och då helst gratis för annars är han dum i huvudet och får en gnälltråd på SH som tack.
Jag vet inte vad ni som inte jobbar med hojar får er lön ifrån?
Nån som har er anställda och ger bort saker gratis?
Den som driver Mc firman får ju knappast nått understöd från EU för att hålla med billiga delar.
Det som köps ska betala lokalhyra elkostnader försäkringar löner skatter miljöavgifter revisorkostnader städpersonal å fan å hans farmor.
Sen kanske han som driver firman vill ha något till övers, men det är bäst att han inte tar ut får då kommer SH mobben och hänger ut han!
Sen så finns det riktpriser från distributören av det produkter man säljer som man helst ska följa.
Det roliga är att folk gnäller över att handlarn vill ha betalt för att överleva, man handlar inte av honom men när det ska ut och åka och det är panik med nån lös bult, då ska han fixa det på en söndag och då helst gratis för annars är han dum i huvudet och får en gnälltråd på SH som tack.
Den som driver Mc firman får ju knappast nått understöd från EU för att hålla med billiga delar.
Det som köps ska betala lokalhyra elkostnader försäkringar löner skatter miljöavgifter revisorkostnader städpersonal å fan å hans farmor.
Sen kanske han som driver firman vill ha något till övers, men det är bäst att han inte tar ut får då kommer SH mobben och hänger ut han!
Njäe men...Köper du endast svensktillverkat förövrigt?
Eller går du på pris?
Sist jag var hos lokala handlaren fanns inte ens ett kedjelås..
Har faktiskt aldrig råkat ut för att handlarna har det jag vill ha hemma, förutom 300kr/l - olja.
Får dom stryk om det säljs under riktpris eller hur menar du?![]()
Men tysken och britten betalar precis samma avgifter/hyror/skatter/fanochhansmoster men lyckas ändå sälja till halva priset, är mycket lättare att kontakta och med snabb leverans.
Ser absolut ingen anledning att gå till svenska handlare.
Tyvärr kommer vi nog se många färre butiker med mer än hojar dvs reservdelar osv osv
Ett färskt rykte säger ju även att inom 2-3 år ell tom tidigare kommer MEKONOMEN även ge sig in i mc branschen då kan nog dom flesta"mindre" försvinna fort
Då har dom bil,båt,mc o köper ju upp flera stora aktörer som meka osv så där kommer bli riktigt tufft.
mekonomen kommer ju såklart bli billigt för alla tills många aktörer förvinner då kommer ju priserna smyghöjas efterhand o i slutänden bli dyrt för alla o färre handlare att välja bland.
Detta tycker man ju konkurens lagar osv styra upp innan de gått för långt men är oroväckande tyst på den fronten.
Gör inte det då!
Gnäll sen inte att det inte finns nån runt hörnet som kan byta dina däck för 100:- du köpt på nätet.
Förövrigt så bor det typ 8milioner pers i enbart London.
Säsongen är längre så med andra ord är deras marknad större och längre så man kan dra ner på marginalerna.
Vi är nu 9milioner i ett långt kallt land med ganska glest mellan hojåkarna.
Ock de som åker gör det ofta som hobby medan de vi tidigare nämnt har hojen som rent fortskaffningsmedel i större utsträckning.
Ser du nån skillnad?
Gör inte det då!
Gnäll sen inte att det inte finns nån runt hörnet som kan byta dina däck för 100:- du köpt på nätet.
Säsongen är längre så med andra ord är deras marknad större och längre så man kan dra ner på marginalerna.
Ock de som åker gör det ofta som hobby medan de vi tidigare nämnt har hojen som rent fortskaffningsmedel i större utsträckning.
Ser du nån skillnad?
Ulvhamne;5389655 De flesta däcksverkstäder kan byta däck på hojar med skrev:Och dom jublar när du står där med din tyska däck och vill beala med en vetelängd?
Ser du nån skillnad?
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |