Ännu en fråga om Intercom

• Thread starter Thread starter iNK
  • Start date Start date
Har någon av er testat att para V6 med Sena 20S eller intercom av något annat märke? Funderar på att köpa en V6 till damen men kör själv med Sena. Hade varit så himla smidigt om det fungerade :)

Jag har skaffat två V6 enheter men blir inte riktigt klok på det. I ena hjälmen hör jag mig själv väldigt burkigt och med störande sprak och tjut. I den andra hjälmen hörs jag hyfsat men också med en del störningar. När man pratar i hjälm 2's mikrofon hörs ingenting. Om man däremot pratar i högtalaren så hörs det i hjälm 1, men väldigt dovt och lågt.

Om jag lyssnar på musik är ljudet bra i hjälm 2. I hjälm 1 klipper det var 3e sekund ungefär.

Någon som har någon idé? Är det "bara" högtalar- och mikrofonenheten på BÅDA som är dålig eller är hela intercomenheten kass?

Last edited:
Kolla kontakten , har läst vissa fått slipad av den lite för att få den hela vägen in .
Själv har jag 2 st utan problem och en som jag kör lite med har oxo 2 st utan problem så låter som du haft lite otur .
Testa med vanliga hörlurar med 3,5mm kontakt och funkar dom så är det dom medföljade lurarna som spökar .
Men som sagt kan behöva slipa av så dom kommer helt in

Provade fram och tillbaka med musik och hörlurar. Plötsligt fungerade allt. Sedan fungerade det inte igen. Nu har jag identifierat ett glapp i ena kontakten, ska prova att slipa lite på den. Tack för tipset!

Det brukar ju likt förbannat sluta med att man ändå köper Cardo när man är less på strulet. Då har man betalat för en Cardo PLUS något annat som inte fungerade i längden.:fakta

Fungerar utan problem för mig med :) Funkat så bra att frugan fick en hon med

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...