Ännu en ducatist =)

amullo skrev:
Välkommen! Vad gäller PC´n så kan du nog få en del tips om du snackar med grabbarna i Allingsås. De kan de där med desmodue och PC.

http://www.biscaya.com

Hoppas vi får se dig på någon bankörning i sommar! :)

Lär väl bli en 1000-milaservice hos dem i sommar om inte annat.
Bankörning hade varit kul att testa, får se till att komma iväg till sommaren om jag hittar ett försäkringsbolag som inte slår bakut så fort man nämner banköring.

Grattis till Duccen. :tummenupp

Jag kör själv en SS750 i.e. -00. Röd.

Tristan skrev:
Lär väl bli en 1000-milaservice hos dem i sommar om inte annat.
Bankörning hade varit kul att testa, får se till att komma iväg till sommaren om jag hittar ett försäkringsbolag som inte slår bakut så fort man nämner banköring.

Biscaya har vinterpriser nu på sevice, så passa på så den är fin till sommaren.. Det är mitt råd iallafall.

Bankörning funkar med alla bolag utom IF och TryggChansa... Dock så finns det oförsäkrade grupper för de som kör med dem. Bästa är nog Bilsport & MC som täcker allt utom tävling och träning inför tävling. Kolla noga på premien bara.

SDK´s bankörningar brukar vara bra organiserade och det är sällan olyckor. Har du inte provat förrut så snacka med instruktörerna om spårval så blir det roligare. En dag på banan med klubben brukar kosta 400:-, ibland 500:-, beroende på om banan är dyr eller inte. Mantorp & Knutstorp är de som brukar kosta 500:-. På Gelleråsen, Midlanda och Kinnekulle så brukar det vara 400:- som gäller.

Lycka till med hojen! :)

Bankörningskalendern presenteras på PåTvåHjul-mässan i GBG i vinter.

amullo skrev:
Biscaya har vinterpriser nu på sevice, så passa på så den är fin till sommaren.. Det är mitt råd iallafall.

Jo, jag vet men tyvärr är det ett stort svart hål i min ekonomi efter mc-köp och tre inplanerade skidresor.
Får nog vänta med servicen tills det är dags om jag inte vinner på triss.

Günther skrev:
Tristan! Gratulieren!! Väldig fin Ducati den där! Fast du måste fixa öppet Auspuff om du inte redan gjort den.
Aber, du har väl provat den Multistradan innan du valde SS? Sehr bättre motorcykel!

PeGe: Ash, warum fråga om pris på 749?
Du ska ju köra den Multistrada igen hoppas jag? Inte gå till wasserkyld Ducati va?

Emullo! När är det festen? Jag ska till Sverige strax innan jul. :tuttar
Hahaha. Kan. Inte. Sluta. Skratta. :hihi

öppet auspuff!

Warburton skrev:
Hahaha. Kan. Inte. Sluta. Skratta. :hihi

öppet auspuff!

Hörru krigssnowboarden!
Ta å tagga ner lite va. Ta å lär dig lite tyska innan du rackar ner på snubben som försöker skriva på svenska.

For your information: Auspuff är Tyska för exhaust, dvs avgassystem.

Fast det kanske inte var det du skrattade åt? Antagligen så har du sniffat hästliniment eller något annat spännande elixir som finns tillgängligt bland veterinärstudenter?

/VG

Grattis till hojen! Mycket trevlig maskin att köra :tummenupp
Måste tyvärr sälja min Ducce :gråta men hoppas på att fixa en annan att fara omkring på snarast!!

pajo skrev:
Grattis till hojen! Mycket trevlig maskin att köra :tummenupp
Måste tyvärr sälja min Ducce :gråta men hoppas på att fixa en annan att fara omkring på snarast!!

Aj då! Varför ska du sälja din 999:a?
Ska du byta upp dig till en R? Eller vill du kanske köpa min 999s?

Vänliga hälsningar,
Philip

Philip skrev:

Vänliga hälsningar,
Philip

Inte ska du väl sälja Ducatin Philip?! Möjligen acceptabelt om du köper en MV istället!

/Edward

Edward skrev:
Inte ska du väl sälja Ducatin Philip?! Möjligen acceptabelt om du köper en MV istället!

/Edward

Min gode Edward, nu vet ju både du och jag att MVn är klart intressant för mig, men som det känns just nu så skulle ju inte en 999R heller vara fel. Fast jag är tveksam om det verkligen är så stor skillnad från min nuvarande 999s.

Din vän,
Philip

Philip skrev:

Vänliga hälsningar,
Philip

Tyvärr så har jag fått problem med kroppen som gör att jag inte vågar köra 999:an längre. Mitt vänstra ben lyder inte som det ska och det gör körningen lite väl "spännande" eller vad man ska kalla det :( Ska troligen byta mot ett Monster istället då den är mer lättmanövrerad, framförallt i stan.
Annars skulle jag ALDRIG byta bort den (möjligen mot en R förstås)

/Pär

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...