Ännu en däckfråga. Behöver hjälp att sålla.

Tack för svaren men blev inte direkt klokare. Borde fattat att diskutera däck är som att diskutera religion. Alla har olika åsikter :) Får se vad det blir för sulor men lutar åt Z6.

Finns 2 olika Qualifier - vanliga Qualifier och sen med betäckningen RR efter Qualifier!!

Dock stor skillnad mellan dessa däck både vad beträffar uppvärmning, grepp samt livslängd till RR däckets förmån!! :tummenupp

Hmmm,knepigt att dom inte hängde rr på -08an,kanske skiljer mycket i pris eller så vill dom väl sälja nya till mig om det är kortare livslängd på dom.

Henrik

SWT Racing i Stockholm!! :tummenupp

Mycket snart en ny webbshop med priser per set (Michelin Pilot power, Pilot power 2ct, Pilot road 2, Dunlop Qualifier RR, Dunlop GP racer samt Dunlop Roadsmart) som slår det mesta eller vad sägs om ca 2350-2500kr per set ;)

/Fürstenhoff.

Upp med webshopen nurå så man kan få lite gummi! Annars blir det tyskarna som får affär igen(hot!)!

Roligare och handla/stödja "svenskt" ! :yoparty
Menar du allvar med de priserna per set ligger du under de flesta kombinationer av däck på t.ex. mcdäckonline. :tummenupp

Dr J

Vad är det för skillnad mellan ett 190/55 däck och ett 190/50 däck? Antar att det handlar om profilen? Känner man skillnaden?

Däckshopen är tänkt att öppna online inom kort med följande ca priser
(endast priser per internet och EJ I VÅR BUTIK) -

*Qualifier RR 120/70+180/55-17 2500kr
*Qualifier RR 120/70+190/50-17 2550kr
*Qualifier RR 120/70+190/55-17 2600kr
*Roadsmart 120/70+180/55-17 2200kr
*Roadsmart 120/70+190/50-17 2275kr
*Pilot Power, Pilot 2ct & Road 2 priser i samma klass inom kort!!
:tummenupp

/Fürstenhoff.

Frakt?

Tycker det däcket suger fett med ball. Efter 10mil+, under hård belastning börjar tendens till grepp att bli märkbart men innan dess är det snorhalt. Livslängden är bedrövlig.
Jag håller inte med, varken när det gäller grepp eller livslängd. Pratar vi om samma däck?

En varm dag på bana, i snabb grupp, kan de bli lömska då de överhettar, för gatkörning är de klockrena.

/A

Bra tråd !! Jag vill ju inte köra runt och skrapa jeansen i asfalten överallt, utan jag ska mest köra runt hela sommaren och dricka kaffe hos brudar, mest i Skåne, men det kan bli trippar längre iväg också :tummenupp Då jag mest softar runt på min Hornet (utom ibland när fan flyger i en) så misstänker jag att det är touringdäck vi talar om. Är det Dunlops nya då eller? Eller ni anser att jag kan köra på vad för billig skit som helst kanske? :näsblod

Ni som kör supermoppe. Vad kör ni för däck? Nytt ska inhandlas men som sagt det är en DJUNGEL av olika modeller och märken.

Kör endast gata, lite slang och burn blir det dock :yoparty

Jag håller inte med, varken när det gäller grepp eller livslängd. Pratar vi om samma däck?

En varm dag på bana, i snabb grupp, kan de bli lömska då de överhettar, för gatkörning är de klockrena.

/A

Vi pratar samma däck. Sitter på min nuvarande r1 fast ska precis bytas ut. Hade även det däcket på min cbr1000. Samma obehagliga känsla med bägge cyklarna. Plötsligt släppte det utan nån vidare förvarning, eller som jag ser det större anledning, har helt klart bättre erfarenheter av andra däck. Bla diablo och betydligt billigare dunloppar som inte är "pure race" på pappret. Men som sagt, antar att däck är ganska individuellt, iaf om man får tro proffsen. Dessutom börjar det se ut som jag för krig mot pp2ct vilket jag naturligtvis inte gör. Folk får köra med vilka däck de vill. pp2ct verkar bara helt enkelt inte funka för mig. :D (har bättre erfarenheter av pp kan jag även säga)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti