Ändringar i Superbike Chal. reglemente?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Precis när man beställt bromspump & QS så får man höra att reglementet kanske ändras så man inte får använda dessa grejer nästa år? Nån som kan bekräfta eller dementera?

Risken finns att reglementet kommer att ändras och köras enligt FIM Superstock.
Återkommer när jag vet mer.

Den eventuella förändringen i Superbike-reglementet har med EM att göra och kan komma att enbart gälla förare mellan 16-27 år. De över 27 år kommer isf att köra enligt dagens Nordic Superbike reglement.

Svenska SBK - Klassen som inte kan ha enhetligt reglement?

Vad är det nu? 4 olika reglement nästa år beroende på vilken hoj och hur gammal man är osv?

Den eventuella förändringen i Superbike-reglementet har med EM att göra och kan komma att enbart gälla förare mellan 16-27 år. De över 27 år kommer isf att köra enligt dagens Nordic Superbike reglement.

Så om man är en "knatte" så får man inte köra med samma förutsättningar?:va

Så om man är en "knatte" så får man inte köra med samma förutsättningar?:va
Precis den frågan jag ställde till Lodnert men jag har inte fått svar ännu. Som jag förstod styrs det av UEM. Passade även på att fråga om 16-27 gällde även om man inte var intresserad av EM.

Ahmen så jäkla dumt. Ämnar man att köra EM så får man väl åka på en hoj som passar EM om man vill. För alla andra kan vi väl köra vidare med samma reglemente.

Förare från 16 till och med 27 år MÅSTE köra hojar enligt Superstock reglementet.

- Varför skruvar du av din quickshifter?
- Jag är bara 26 år.

:näsblod

Hoppas det blir skillnad på Pro superbike och challenge!
Så att Prokillarna måste bygga om för att köra challenge :tummenupp

:confused: vill ni inte ha motstånd så kör Superstock lär inte bli många i den rsultatlistan.

Som jag har fattat det så får den som vill köra superstock men dom förarna som är mellan 16-24 år hamnar i resultat listan till kval för Em finalen.

Om inte alla som vill får köra Superstock, hur många tror du då kommer att köra Em kval tävlingen i Kga -08.

Men !! Kan det inte va så att Lodnert ser något som vi andra inte ser,en klass till, full med 16-24 åringar som inte måste köpa en bromspump till -08 !

Det här är ju så typiskt Svemo. Aldrig kan förarna lita på vad som sagts eller känna säkerhet bakom sina stora ekonomiska beslut. Det är alltid intill SISTA SEKUND att att få reda på vad som är tillåtet. Vi har varken datum, reglemente eller något på plats inför 2008.

Jag ska villigt erkänna att jag inte är så påläst om varför den här ålders kategorin inte åker Em, men då förstår jag att om man inte behöver köpa kabelstam och cdi box så är det bara för alla 16-24 åringar från Nordic att köra Em. Coolt !

Nu fick man något att tänka på.

Det här är ju så typiskt Svemo. Aldrig kan förarna lita på vad som sagts eller känna säkerhet bakom sina stora ekonomiska beslut. Det är alltid intill SISTA SEKUND att att få reda på vad som är tillåtet. Vi har varken datum, reglemente eller något på plats inför 2008.

:tummenupp De har kanske jobbat inom politiken innan eller chef inom det kommunala :rolleyes:

Det är 16-27 år, inte 16-24 som skrivs ovan.

Hoppas det blir skillnad på Pro superbike och challenge! Så att Prokillarna måste bygga om för att köra challenge :tummenupp
Man kommer att ändra vissa saker även i Pro Superbike, vad vet jag dock inte.

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...