Ändrat träningsschema Anderstorp 26-27/4

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Säg vad ni vill men jag ser iallafall fram emot det, tror det kommer bli bra. Förutsatt att jag hittar dit och inte kör vilse på vägen.

Kritik är av godo om den är saklig och befogad. Kritik mot rr-sm 2007 på anderstorp kan knappast vara vare sej saklig eller befogad, när den framförs innan dom fått chansen att misslyckas!

Den kritik som huvudsakligen framförts i denna tråd gäller ju det faktum att man ändrat träningsmöjligheterna på träningslägret, efter det att folk betalt. Det anser jag är saklig och väl grundad kritik som man borde ta åt sig av.

Vad gäller tävlingshelgen i övrigt blir det säkert kanon. :tummenupp

Den kritik som huvudsakligen framförts i denna tråd gäller ju det faktum att man ändrat träningsmöjligheterna på träningslägret, efter det att folk betalt. Det anser jag är saklig och väl grundad kritik som man borde ta åt sig av.

Vad gäller tävlingshelgen i övrigt blir det säkert kanon. :tummenupp

Men körtiden blev den samma väl? Bara att man har 2 lite längre istället för 3 korta pass.

repris på förra året= halva tiden rödflagg:näsblod
jag tänkte skita i det just för att det var helt värdelöst förra året. men ändrade mig när det var 3 pass. nu är allt betalt planerat och klart, och nu ändrar dom tillbaks. kul.

Och orsaken till rödflaggen? Klotningar! Alltså nåt som vi förare orsakar, knappast arrangörens fel.

Last edited:
Men körtiden blev den samma väl? Bara att man har 2 lite längre istället för 3 korta pass.

Och orsaken till rödflaggen? Klotningar! Alltså nåt som vi förare orsakar, knappast arrangörens fel.

Och har knappast att göra med antalet pass att göra heller.
Det är fanken så mycket bättre med längre pass, så man har en chans att gå in och ändra något på cykeln under passet.
Sen om det blir fler än 60, så brukar det faktiskt fungera rätt bra på träningar där det vart så både på falken och kga.

Det stämmer, men förutsättningarna har ändå förändrats.

Strunt samma, jag tycker det ska bli roligt vilket som. Jag reagerade enbart på det du skrev om saklig kritik, och i min mening är just denna tråden det.

Påpekande om priset på LMS fredagsträning är helt irrelevant.

Jag skrev ju att det var en parantes i en tråd om Anderstorp. Meningen var inte att ställa kostnader/körtid mot varandra utan endast att informera. LMS är nästa race och många har börjat anmäla sig men kostnaden och framförallt körtiden har inte varit officiell tidigare så jag trodde att det kunde vara av intresse för många i denna tråd.

Det stämmer, men förutsättningarna har ändå förändrats.

Strunt samma, jag tycker det ska bli roligt vilket som. Jag reagerade enbart på det du skrev om saklig kritik, och i min mening är just denna tråden det.

Enligt min mening är det saklig kritik om man efteråt tycker att det var för lite, dåligt arrangerat, eller what ever. Att klaga på en sån skitsak som att antalet pass minskar när totala tiden är samma är bara löjligt enligt min åsikt. Jag reagerar hårt på denna tråden av skälet att a-torp fått dåligt rykte sedan tidigare år. När vi försöker lyfta nivån ska det gnällas iallafall, innan man ens kommit till platsen. Då passerar man gränsen grovt. Att man misslyckats tidigare betyder inte att man automatiskt kommer att göra det igen.
Konstigt nog är kritiken efter race på sviestad eller knutstorp sällan lika hård som den brukar vara på anderstorp. Arrangemangen på dom banorna är inte så hemskt mycket bättre än på anderstorp.

Ok en helt annan fråga.

Kommer transpondersystemet vara igång hele tiden och kommer tiderna läggas upp på mylaps? Så man kan titta på alla sina tider på kvällarna. Har inte råd med laptimer...

Enligt min mening är det saklig kritik om man efteråt tycker att det var för lite, dåligt arrangerat, eller what ever. Att klaga på en sån skitsak som att antalet pass minskar när totala tiden är samma är bara löjligt enligt min åsikt. Jag reagerar hårt på denna tråden av skälet att a-torp fått dåligt rykte sedan tidigare år. När vi försöker lyfta nivån ska det gnällas iallafall, innan man ens kommit till platsen. Då passerar man gränsen grovt. Att man misslyckats tidigare betyder inte att man automatiskt kommer att göra det igen.
Konstigt nog är kritiken efter race på sviestad eller knutstorp sällan lika hård som den brukar vara på anderstorp. Arrangemangen på dom banorna är inte så hemskt mycket bättre än på anderstorp.

Jag har inte kritiserat något som kommer äga rum under tävlingshelgen överhuvudtaget. Däremot hade jag åsikter om att man ändrar förutsättningarna för träningslägret efter det att man tagit betalt. Måhända att du tycker det är löjligt, men innebär det att ingen annan ska få tycka annorlunda? Om en bilhandlare säljer en svart bil, tar betalt och vid senare tillfälle levererar en vit, är kunden löjlig om denne har åsikter då?

Och för att återigen förtydliga så handlar detta inte om hur tävlingen genomfördes förra året eller kommer genomföras detta år. Jag tycker också att det är skitbra att man jobbar stenhårt på att höja nivån på tävlingshelgerna. Men ta det lite lugnt va?

Jag har inte kritiserat något som kommer äga rum under tävlingshelgen överhuvudtaget. Däremot hade jag åsikter om att man ändrar förutsättningarna för träningslägret efter det att man tagit betalt. Måhända att du tycker det är löjligt, men innebär det att ingen annan ska få tycka annorlunda? Om en bilhandlare säljer en svart bil, tar betalt och vid senare tillfälle levererar en vit, är kunden löjlig om denne har åsikter då?

Och för att återigen förtydliga så handlar detta inte om hur tävlingen genomfördes förra året eller kommer genomföras detta år. Jag tycker också att det är skitbra att man jobbar stenhårt på att höja nivån på tävlingshelgerna. Men ta det lite lugnt va?

Ledsen över den hårda tonen, börjar bara tröttna på diskussionen eftersom den uppkommer varje år vid denna tidpunkt. Klart att man får ha en annan åsikt än jag, men nån stor skillnad är det väl ändå inte?

Ledsen över den hårda tonen, börjar bara tröttna på diskussionen eftersom den uppkommer varje år vid denna tidpunkt. Klart att man får ha en annan åsikt än jag, men nån stor skillnad är det väl ändå inte?

OK.

Nej, det är ingen jättestor skillnad och mig spelar det som sagt ingen roll utan jag vill bara att man ska kunna diskutera detta sakligt.

Jag kan enbart hålla med dig om att det är skittråkigt när folk gnäller om Anderstorp innan alla som jobbat hårt fått chansen, så jag förstår dig också.

Nu avslutar vi den här diskussionen och ser fram emot en bra tävlingshelg! :tummenupp

Vad ska vi få? Ta det nu istället, när du har nåt att säga....
Det skulle stå "mail" inte "mig" i inlägget.

Sen vill jag förklara att tråden inte skapades för att vädra något större missnöje med ARC:s arrangemang utan istället för att informera om att träningstiderna ändrats.
Jag håller med Tobbe i det han skriver och tycker inte att det är så smart att ändra utlovade tider efter att man tagit betalt. Men det är ingen stor sak.

Att som en del hävda att långa pass är bättre, det får ju stå för er. Vet många som tyckte att 30 minuter den 15/4 var för mycket så alla har vi olika åsikter.

En sak som dock är iaf lite störande är att man på torsdagen ska informera om schemat för fredagen. Jag ska själv bara köra fredagen och då hade det varit bra att få veta schemat redan nu.

BTW: Knutstorp fick väl sin beskärda del av kritik efter förra SM:et.

Last edited:
Ok en helt annan fråga.

Kommer transpondersystemet vara igång hele tiden och kommer tiderna läggas upp på mylaps? .

31. Träning:
Ingen släpps ut på banan utan tävlingsnummer, gäller även friträning, transponder ska vara igång och laddad.

Ja troligen redan på träningarna...:tummenupp

31. Träning:
Ingen släpps ut på banan utan tävlingsnummer, gäller även friträning, transponder ska vara igång och laddad.

Ja troligen redan på träningarna...:tummenupp

Tackar. Då är ju bara frågan om var de tänker göra av insamlad data? Lägga på hög eller lägga ut dem. Vill inte belasta dem med ett mail till. Så viktigt är det inte.

Verkar som att problemet löst sej självt. Licenskursen inställd och tidsschemat ändrades så nu får alla 3x25 minuter.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden