Äldst åkande på sporthoj?

Farsgubben var över 70 när han blev återfallsknutte, fyllde 75 i veckan och planerar för nästa säsong. Numer en BSA Golden Flash som väl varken är en sporthoj eller körs som en sporthoj, men ändå!

Kul att höra att han i den åldern fortfarande kör, respekt på hög nivå ! :tummenupp

Har svårt att hänga på Fassan ibland o han är 65 och kör en panna-90:mad:. Han har iofs kört sm-rally och har liksom farten i sig, men ändå. En gång voltade han en fabriksbyggd ascona-rally 11 ggr innan han tappade räkningen, inga problem. Glömmer aldrig när han körde från oss ungtuppar på våra racehojar med sin pan-european i början på 90-talet:va. Han berättade senare att de vägarna vi körde på en gång varit grusade och där hade de legat och tränat, han kunde med andra ord varenda svängjäfel utantill:crash, . Man ska passa sig för rutinerade gubbar.

Vi har väl alla blivit omkörda av någon gammal gubbe på en 60- eller 70- tals hoj med gångjärns-ram, någon gång?

även slalom körning med en plastkasse men TT på styret!

Jag undrar om de har Rigelloflaskor? Plåtburkar slår ju märken i lacken när kassen svänger runt. De kanske nöjer sig med aluminiumburkar?

"Inventarie lista för fosiler på sporthoj"

Gamlast =
1:Vesparax
2:Rood-Ragge
3:Valmer
4:sportbike
5:GUW
6:Jörgen....
7:Toyman /Tony 61 år

Top 10 lista, fyll på jag åker gärna ur:tummenupp, och drömmer framåt! Toyman

Vart tog nilax vägen?

Last edited:
När jag skule köpa mitt depåstöd till r6:an så öppnade en äldre man i 65-års åldern som jag först trodde var säljarens farsa men icke...

Han hade sålt sin r6 efter sommaren och köpt sig en fjr 1300 medans hans polare köpte en splirrans ny R1...respekt!

Jag undrar om de har Rigelloflaskor?
Var är rullatorsmilien?
Är du också så gammal att du kommer ihåg rigelloflaskorna :tummenupp. Jag skulle nog inte våga ha dem på styret idag. Tänk dig lukten av 30 år gammal bärs som exploderat :zpy.

Det här är det närmaste jag kommer rullatorsmiley: :tomten Jag var inte gammal när man kunde köpa bira i Rigelloflaskor. Knappt börjat skolan ungefär.

Jag har hört påstås att Rigelloflaskor skulle vara biologiskt nedbrytbara. Dock inte kapsylerna. Det var därför man bara hittade Rigellokapsyler överallt där A-laget satt och drack 'sportdryck' sades det. Jag undrar om det är sant. Miljövård var ju ingen stor grej på 70-talet.

Jag undrar om de har Rigelloflaskor?

Det här är det närmaste jag kommer rullatorsmiley: :tomten Jag var inte gammal när man kunde köpa bira i Rigelloflaskor. Knappt börjat skolan ungefär.

Jag har hört påstås att Rigelloflaskor skulle vara biologiskt nedbrytbara. Dock inte kapsylerna. Det var därför man bara hittade Rigellokapsyler överallt där A-laget satt och drack 'sportdryck' sades det. Jag undrar om det är sant. Miljövård var ju ingen stor grej på 70-talet.

Rigello...Nedbrytbara /miljövård , Det var väl så att de var gjorda av nån skitplast som vissande av sol ljus,,, och dåt fick det heta "biologiskt nedbrytbara" ...Säljarsnack att dölja en skitprodukt ..
Men det var ju rätt många som samlade kapsyler och gjorde draperier ...:död

+ var iaf att mellanbiran frodades i dem ,,, och nån sån har man sugit på i skogen, utanför Discot på ungdomsgården! :öl

"Det var tider det..."

(kalkbrottet minns )

Jisses vad gammal man är :skrämd

Teuvo Länsivouri Var på Sviestad 2009 vet jag, han är 66 år och tävlar på sin RG 500 produktionshoj.

Rigello...Nedbrytbara /miljövård , Det var väl så att de var gjorda av nån skitplast som vissande av sol ljus,,, och dåt fick det heta "biologiskt nedbrytbara" ...Säljarsnack att dölja en skitprodukt ..
Men det var ju rätt många som samlade kapsyler och gjorde draperier ...:död

+ var iaf att mellanbiran frodades i dem ,,, och nån sån har man sugit på i skogen, utanför Discot på ungdomsgården! :öl

"Det var tider det..."

(kalkbrottet minns )

Jisses vad gammal man är :skrämd

Jag har på sin höjd druckit läsk ur Rigelloflaska. Jag minns i alla fall när mellanbiran försvann. 1 Juli 1978 vill jag minnas. Sedan fick vi det där blasket som kallas folköl butikerna. Det löste väl alla problem med ungdomsfylla har jag för mig...eller hur var det nu?:va

Ni hade det bra ni som kunde köpa eran första fylla i livsmedlesbutiken. Vi fick snällt koka vårt eget skit i garaget när vi skulle ha kul :)

Actionpics hade väl en deltagare som var 70bast förra säsongen!

Det stämmer, faktiskt två st som är närmare 75 och åker Gotland Ring och Gelleråsen med Actionpics.se varje år.
En av dom kör en GSXR-R600 -05 Rizzla look , den andra minns jag inte men det är sporthoj Honda eller Sukka 1000.

Världens härligaste och goa gubbar. Lars från Karlstad myntade för två år sen - Vi är inte som dom andra pensionärerna som matar änder vid ån i stan, vi gillar racing :tummenupp

/Nitrous

Vi har väl alla blivit omkörda av någon gammal gubbe på en 60- eller 70- tals hoj med gångjärns-ram, någon gång?

Jag undrar om de har Rigelloflaskor? Plåtburkar slår ju märken i lacken när kassen svänger runt. De kanske nöjer sig med aluminiumburkar?

Vart tog nilax vägen?

Vad hette han nu ? Uri Gello - ölkrökaren :)

Nu för tiden kan man ju ha 6-packs pappen som partyhatt. På rigellotiden hade man ju partymanchetter och kapsydraperi.

En hela seglarvatten och en Car annanas var perfekt för en lördagkväll.

Last edited:
Jag har på sin höjd druckit läsk ur Rigelloflaska. Jag minns i alla fall när mellanbiran försvann. 1 Juli 1978 vill jag minnas. Sedan fick vi det där blasket som kallas folköl butikerna. Det löste väl alla problem med ungdomsfylla har jag för mig...eller hur var det nu?:va

Ni hade det bra ni som kunde köpa eran första fylla i livsmedlesbutiken. Vi fick snällt koka vårt eget skit i garaget när vi skulle ha kul :)

1 år fel på dagen 1/7 1977 tror jag. KTH studenterna hade en dödsannons i sin BRUX. Första ungdomsfyllan var inte alls på mellis utan på "Star Dry Gin". Eventuellt kan det vara orsaken till att jag inte dricker gin alls idag.

Puff

Är alla som skrev i tråden kvar ? LR har nån "släng in handuken " ? :död:död

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma