Äldst åkande på sporthoj?

Pm-ar på ett annat forum med en kvinna från Usa som är runt 60 bast, hon kör gsxr 600 08.
Hon är så himla cool, verkligen en inspartionskälla.:yoparty Jag vill också åka hoj som henne när jag blir gammal.:tummenupp:)

Toold e skitgammal, (63?) men jag körde med honom från Ringen nonstop i regn 92 mil t skåne i somras. Lite stel när han klev av sin BMW 1000rr, men en halvpava sprit senare så hävdade han att det var en baggis. Hail to the chief!

Ålder e´siffror på ett papper... man e´inte en dag äldre än man gör sej oavsett om man sitter på en XJR, sporthoj eller nått annat på två hjul. Glöm aldrig det... :tummenupp

Min far var 61 år när han hämtade ut R1an som jag har idag bytade till mig den mot en Cab förra året tyckte det var dax för han åka det istället

Det finns hopp läser jag! Jag hade iofs inte tänkt att ge mig än på 20 år minst, alltså nåt år innan 70 årsdagen. Sen får jag se därifrån om det blir byte till nåt annat..Vem vet hur hojarna ser ut om 20 år?:tummenupp

Det finns hopp läser jag! Jag hade iofs inte tänkt att ge mig än på 20 år minst, alltså nåt år innan 70 årsdagen. Sen får jag se därifrån om det blir byte till nåt annat..Vem vet hur hojarna ser ut om 20 år?:tummenupp

Du lär köra en sån här när du blir gammal och stapplig.

Bifogat

• green_trike.jpg
    green_trike.jpg
    160.5 KB · Visningar: 147
Vi skall väl inte glömma bort Helmut Dähne som är testförare för metzler och rekordhållare på Nürburgring han har säkert också fått reklam från pensionsrelaterade aktiviteter. Jag såg honom i augusti och det gick jävligt fort och han lär inte ställa undan hojen i första taget!

Last edited:
2008 körde jag till Nordkap, en i gänget var en liten herre i pensionsålder på en ZX10-R -08. Han satt på den i 610mil på 10 dar. Re-spect

Och så ser man trådar här:
"Kan man ta en vända till grannkommunen med min flångnya superbike eller måste jag tjöpa en tourer?"

Följt av tråden:
" Vilket ställ rekommenderas till min nyintjöpta tourer"

Samt:
"Vad ska man ha med i packningen till grannkommunsresan, kan jag gömma hagelbrakaren i tankväskan"

Humor.

En kompis Farbror är 60+, gissar på 63-64. kör enduro på relativt hög motionsnivå, tränar minst en gång i v på hojen, orienterar o åker skidor, körde sin första kåsa på 60 talet, den senaste 2007 i Trollhättan o fullföljde, ni som var där vet hur det såg ut... totalt 14 kåsor! o man får gasa för att köra ifrån gubbjävulen också...(inte sporthoj men ändå...)

Farsgubben kom 2:a i Rookie 1000 när han va 59, och körde superbike året därpå... (gick dock inge vidare efter att börjat säsongen med 2 krasher i ungern)

Vad f-n .. Har det här blivit en "Kalkbrott som minns" ?

Trodde "Sveavägen på 80 talet" och "Vi som är över 40 tråden" fyllde nostalgi kvoten i detta forum,,

Har det vatt Vinter för länge nu ?

Vad f-n .. Har det här blivit en "Kalkbrott som minns" ?

Trodde "Sveavägen på 80 talet" och "Vi som är över 40 tråden" fyllde nostalgi kvoten i detta forum,,

Har det vatt Vinter för länge nu ?

GnEllGubE!:arsele:D

Jaa tänk på det Du ,, Bor inte ens i GnEll bÄlteT!

men gör en "tie i topp" lista ,
Lr en :
"Inventarie lista för fosiler på sporthoj"

Gamlast =
1:Nilax
2:Rood-Ragge
3:Valmer
4:sportbike
5:GUW
6:Jörgen....
7:

:rolleyes:

Last edited:
Det är lite märkligt att folk lägger av med hoj när de blir äldre (pensionsmässiga). De är ju då som man har tid att hoja, att ta den där bergsturen i Skottland, att köra runt på småvägar - när som helst, mitt på dagen, när solen skiner!

Grannen sålde sin hoj när han blev 65, tyckte att han var för gammal. Det var iofs en tung glidare (300 kg+), men min invändning "sälj den tunga bjässen, köp en 750 på 200 kg och ha dubbelt så kul" funkade inte... Obegripligt...! :va

Det är lite märkligt att folk lägger av med hoj när de blir äldre (pensionsmässiga). De är ju då som man har tid att hoja, att ta den där bergsturen i Skottland, att köra runt på småvägar - när som helst, mitt på dagen, när solen skiner!

Helt rätt! Eller att kliva upp en sommarmorgon, när "spolingarna" går och lägger sig, och tillsammans med fåglarna "vissla" in dagen med en kort tur runt Siljan.

Then you know you are alive!

/KentW

Farsgubben var över 70 när han blev återfallsknutte, fyllde 75 i veckan och planerar för nästa säsong. Numer en BSA Golden Flash som väl varken är en sporthoj eller körs som en sporthoj, men ändå!

Sen åkte ju starstriker här på SH på en liten tripp med Varg-Olle och Ove Fundin, Sydkorea - Stockholm, födda 1929 0ch 1933 tror jag, inte heller kattskit fastän det inte var sporthoj.

Gülich var en av mina favoriter, men han är ju redan nämnd.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT