Äldst åkande på sporthoj?

Han jag köpte min 954:a av var en bekant/granne på 72år (gammal speedwayförare om jag inte minns fel)... bestämde sig för att skita i Sverige och flytta till varmare breddgrader och fråga om jag ville köpa den.

Man är uppenbarligen inte ens torr bakom öronen, inte ens 40 som man är :D

En av mina farbröder köpte sin första hoj när han fyllde 60, när han & frugan åker på hojsemester kör han hoj ner i europa, hon tar flyget ner och åker bakpå ett par dagar för att sen flyga hem ;)

Virket har blivit klenare :D

Vi råkade ut för en liten strapats på väg söderut igen, vägbyggen i norrland ser lite annorlunda ut; Man hade tagit bort beläggningen helt och ersatt det med sprängsten, storleksordningen tennisboll.
Inte helt lättkört vill jag lova, men herren jag nämnde tidigare tog sig igenom detta på sin 10:a och det var en sträcka på 2mil. :yoparty

99% här inne skulle nog vänt och kört tillbaka hela varvet runt om så krävdes. :rolleyes:

Efter det --> sporthoj=offroadtourer=sant.

Jaa tänk på det Du ,, Bor inte ens i GnEll bÄlteT!

men gör en "tie i topp" lista ,
Lr en :
"Inventarie lista för fosiler på sporthoj"

Gamlast =
1:Nilax
2:Rood-Ragge
3:Valmer
4:sportbike
5:GUW
6:Jörgen....
7:

:rolleyes:

Vilken tur att du stavade fel. Jag trodde för ett ögonblick att jag var med på den där dinosaurielistan. :skrämd

"Inventarie lista för fosiler på sporthoj"

Gamlast =
1:Vesparax
2:Rood-Ragge
3:Valmer
4:sportbike
5:GUW
6:Jörgen....
7:

:rolleyes:

Jag var inte heller med :) Du o Jag Ragge - vi bildar ungtupparnas helldrivers!

Last edited:
Efter att jag skrotade hojen i höstas så var planeringen att lägga av med gatåkandet då jag kände att det kanske var dags att pensionera sig och växa upp. Men idag var jag och kikade på en sprillans ny R1 så den planeringen går nog åt h-lvete.

Varför ska man inte kunna ha lite kul fast man är 45...? Att börja åka glidarhoj existerar liksom inte för mig:)

Efter att jag skrotade hojen i höstas så var planeringen att lägga av med gatåkandet då jag kände att det kanske var dags att pensionera sig och växa upp. Men idag var jag och kikade på en sprillans ny R1 så den planeringen går nog åt h-lvete.

Varför ska man inte kunna ha lite kul fast man är 45...? Att börja åka glidarhoj existerar liksom inte för mig:)

45 då är du ju ungdom fortfarande,,har minst 25 år till på hojen..
Köp R1:an du o ut o gasa,,,,satan...:yoparty

När jag tog hojkort kände jag ingen som kör hoj så jag gick med i den lokala mc-klubben. Jag halverade genast genomsnittsåldern och jag var då 36. :D
En herre är cirka 70 bast och kör strax under 2000 mil om året på sin fjr. Härligt att se att man har många hojår framför sig.

När man ser att de finns fortfarande aktiva herrar från tidigt 80-tal som körde RR & DR som kör hoj fortfarande, så e man själv relativt ung i sammanhanget.......

:D

Min Farsa har fyllt 75 han åker HRC preppad VFR 750 -88, 103 hk på slangen.
Räknas ju inte som sporthoj idag men jag tror den platsar i frågan. :tummenupp

Va fan sluta? Nu hade du väl otur när du tänkte:)

Själv är jag 45 åker mest cross på sommarn så jag hinner inte åka gatcykel. Åker dragracing då och då (länge sedan nu 2006).

har inga planer på att sluta med nåt när jag inte längre orkar åka nåt annat ska jag iaf åka dragracing

Last edited:
:tummenupp

Eller som det stod på en rolig skylt på Vega-grillen (den i Vaasteraas).
95-åringar äter gratis i målsmans sällskap :D

Min Farsa har fyllt 75 han åker HRC preppad VFR 750 -88, 103 hk på slangen.
Räknas ju inte som sporthoj idag men jag tror den platsar i frågan. :tummenupp

Va fan sluta? Nu hade du väl otur när du tänkte:)

Själv är jag 45 åker mest cross på sommarn så jag hinner inte åka gatcykel. Åker dragracing då och då (länge sedan nu 2006).

har inga planer på att sluta med nåt när jag inte längre orkar åka nåt annat ska jag iaf åka dragracing

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT