Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niklasinorr skrev:Min brorsas första tunga hoj var en CB650 från -81.........QUOTE]
Nu behöver man väl inte ta upp den absolut sämsta skiten från 80-talet som exempel på hur hojarna var då?
Det måste väl finnas roligare exemplar från den tiden, kom inte RD350/500 då?
Hondas VF750/1000, Kawa GPZ900R, Honda VFR, Suzuki GSX (R) med mera.
Självklart inte i klass med dagens värstingar, men en cb650 har väl sin motsvarighet i kawasaki ER-5 eller nåt?
Pebl skrev:Niklasinorr skrev:Min brorsas första tunga hoj var en CB650 från -81.........QUOTE]
Nu behöver man väl inte ta upp den absolut sämsta skiten från 80-talet som exempel på hur hojarna var då?
Det måste väl finnas roligare exemplar från den tiden, kom inte RD350/500 då?
Hondas VF750/1000, Kawa GPZ900R, Honda VFR, Suzuki GSX (R) med mera.
Självklart inte i klass med dagens värstingar, men en cb650 har väl sin motsvarighet i kawasaki ER-5 eller nåt?
Ok, då provar jag igen då![]()
Min sambos första hoj var en VF750 från -83, vi hämtade den i Piteå -94 och den var hemsk att köra, gungig fjädring, taskiga bromsar och sedermera VF:ens klassiska kamaxelproblem, den lät som en stenkross...men det var en snygg hoj![]()
En polare hittade en -84:as VF1000 som bara hade gått ca 200 mil (detta var -95) snubben som hade haft den hade tappat den och blivit rädd, sen hade den stått orörd sen -84. Givetvis så hade soppan i förgasarna kristalliserat så den gick som ett arsel men efter rengöring gick den riktigt bra. Det var oerhört fränt att köra en ny -84 1995, den var inte alls svampig, den kändes ny men ändå gammal, en mycket märklig upplevelse![]()
grym story.Niklasinorr skrev:Ok, då provar jag igen då![]()
Min sambos första hoj var en VF750 från -83, vi hämtade den i Piteå -94 och den var hemsk att köra, gungig fjädring, taskiga bromsar och sedermera VF:ens klassiska kamaxelproblem, den lät som en stenkross...men det var en snygg hoj![]()
En polare hittade en -84:as VF1000 som bara hade gått ca 200 mil (detta var -95) snubben som hade haft den hade tappat den och blivit rädd, sen hade den stått orörd sen -84. Givetvis så hade soppan i förgasarna kristalliserat så den gick som ett arsel men efter rengöring gick den riktigt bra. Det var oerhört fränt att köra en ny -84 1995, den var inte alls svampig, den kändes ny men ändå gammal, en mycket märklig upplevelse![]()
Superbee skrev:Verkar dock vara svårt att hitta begagnade "raceaktiga, streetbikes" motorcyklar från årtalen 1980-1985, fanns det verkligen ingenting som var nära det förutom gsxr 1985?...
Ge mig tips på gammelbågar som är roliga att se på och att köra! obs ej nyare än 1985!
Jag saknar också äldre hojar, men det här är ett forum medPoacher skrev:Är det inga här som vill snacka om äldre hojar?
Jag menar då 80-tal och äldre.
Jag har förstått at folk mest dyrkar nya hojar här, men som det ser ut finns heller inga svenska forum för äldre maskiner?
Jag snackar gärna om dem iaf, vi behöver ju inte bli så gamla som 60-tal.
Är ni bara nybakade killar eller har ni ingen nostalgi alls?
Saknar detta på forumet.
RG 500.....Mmmmm min andra cykel. Tvåtakt har sin charm, det går aldrig att komma ifrån.Bikeboy500 skrev:Yamaha RD500 1984-85
Suzuki RG500 1985-86?
Honda NS400 1984?
Yamaha RD350LC 1983-??
Det var ju Suzuki GSXr som drog igång racemoppegrejen på allvar 1985, därför finns ju av naturliga skäl inte mycket att välja på innan det.
Bikeboy500 skrev:Yamaha RD500 1984-85
Suzuki RG500 1985-86?
Honda NS400 1984?
Yamaha RD350LC 1983-??
Det var ju Suzuki GSXr som drog igång racemoppegrejen på allvar 1985, därför finns ju av naturliga skäl inte mycket att välja på innan det.
värre än så, alla är 2t och som du gissar är alla utom RD350 ovanliga.Superbee skrev:men hur lätta är de o hitta på en skala?
sen så var ju majoriteten av de där 2 taktare, visst skittufft men tror inte en student har råd med nya lager o kolvar o cylindrar tyvärr
jaja tack för tipsen endå![]()
Poacher skrev:Man kan inte snacka så, det som rulade då rulade helt enkelt.
Men ingen här var med då, det är uppenbart.
Qwerty skrev:Har en CB900f Boldór -82a i garaget. Har nästan kört hela sommaren på Hondan. Skit trevlig cykel som inte skrämmer skiten ur en varje gång man vrider på rullen. Skulle kunna åka europa runt på Hondan så trevlig är den.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |