HanneZ
Guest
De där har diskuterats tidigare, en död kostar hyffsat med pengar! Ska se om jag hittar trådenP@trik skrev:Enkelt,en död kostar inga pengar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De där har diskuterats tidigare, en död kostar hyffsat med pengar! Ska se om jag hittar trådenP@trik skrev:Enkelt,en död kostar inga pengar.
GixxerJensa skrev:Han gjorde det först, men han hade glömt att knyta fast ankarlinan![]()
HanneZ skrev:Skydd räddar inga liv, de spar bara in på antal månader på sjukhuset(typ så).
/ Hannes
HanneZ skrev:http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=36577&page=1&pp=20
där står det en del om dödsfall o så
hehe ok, då mindes ja totalt felP@trik skrev:Såhär skrev johanfök:
Döda kostar inte försäkringsbolaget pengar så de kan du bortse ifrån (nästan).
Det är invalidiserade som kostar. Under 2002 hade Trygg-Hansa 4 dyra personskador som tillsammans kostade 20 miljoner. Dela detta på cirka 5000 sporthojar så får du inga roliga siffror.
PacMan skrev:Det kanske inte riktigt hör hit, men jag såg en pappa och hans lilla dotter på en Varadero i typ 80 knyck över Älvsborgbron i förrgår. Ingen av dom hade mer än hjälm.![]()
P@trik skrev:Enkelt,en död kostar inga pengar.
Silwer skrev:Sporthojar är nog fortfarande farligast hojtypen, MEN vi är få jämfört massornas hojtyper.
Jag fortsätter på off topic eftersom det är min trådRickard skrev:[off topic - slutsatsen blir att de som kör sporthoj på gata nästan uteslutande är posers som vill synas på tuff båge. Riktiga sporthojsåkare kör bara på bana?]![]()
![]()
![]()
Chille skrev:Vad grundar du det på? Ordentliga skydd kan väl visst rädda liv, Och gör det dagligen.
Det räcker med en vurpa utan ryggskydd i inte alls hög hastighet för att ställa till med nog skada för att personen i fråga skulle avlida. Har du då ett nytt och bra ryggskydd så är chansen avsevärt mkt större att du klarar dig.
Silwer skrev:Sporthojar är nog fortfarande farligast hojtypen, MEN vi är få jämfört massornas hojtyper.
HanneZ skrev:"typ så" va menat att det inte täcker allt
Men överlag så hjälper skinnstället mot skrapsår o skydden mot brutna ben. Jag vet inte hur många dödsfall som kunnat undvikas med hjälp av ryggskena men jag _tror_ inte att många hade kunnat undvikas. Sen att förlamning hade kunnat förhindras är ju sant, fast nu tänkte jag på dödsfall!
/ Hannes
Ja absolut, det jag menade på va om döden inträder eller inte!RocketQueen skrev:Såg en gubbe (på Discovery) som vurpat med sin glidare i 120km/h.
Han åkte i jeans och t-shirt och väst. Huvudet va helt pga hjälmen MEN han förlorade båda händerna och ena benet. Han va såååå nära att stryka med pga de stora skadorna som uppkom då han flög 30 meter rätt in i en skylt.
Vi säger att mannen hade ett bra skinnställ, dojor och handskar. Kanske hade han fått behålla sina händer och sitt ben. De va ju pga dessa skador som han med nöd och näppe överlevde.
Så i mina ögon gör ställ, skor, handskar och ryggskydd en jälka skillnad.
Eller?
RQ
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |