Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:jag ska börja skala dom som robert deniro i angelheart.
Inget riktigt spektakulärt men ovanligt. Han tar ägget och lägger ner det på bordet, sen trycker han på det och rullar det så att det är sprucket överallt, sen skalar han lätt av skalet, verkar gå svinlätt. Men då är han ju också djävulen så att skala ägg ska nog inte vara några problem.Zee skrev:Upp o ner? Ut o in? På sidan? Med förbundna ögon?![]()
Whawhawhat?!
seyou skrev:Är det sant att för att föbränna ett ägg går det åt mer energi än man får av ägget. Nån som vet?
Ägg vore väl isåfall den sämsta maten någonsin?seyou skrev:Är det sant att för att föbränna ett ägg går det åt mer energi än man får av ägget. Nån som vet?
honkiie skrev:Ägg vore väl isåfall den sämsta maten någonsin?
HanneZ skrev:Du menar att smälta ägget?
Nä ägg är nog ganska lättsmält, det är värre med typ rött kött.
korvgubbe skrev:Jag har hört att man får bättre kondition av Grillchips?! Stämmer det?
Zee skrev:Inte grillchips. Dill!!!!1
korvgubbe skrev:Ja, visst är det så!Och Saunabelt fungerar faktiskt!
![]()
korvgubbe skrev:Åfan... jag kanske blandade ihop det... Så det är dillchips som ger bättre kondis och grillchips som ger längre k*k?!![]()
.....har alltid funderat på vad felet är eftersom jag helt saknar kondis men ibland klämmer den vid knät när jag sätter mig så tyget smiter åt över knäskålen.....
Kajan skrev:Men ägg äter man väl för proteinets skull? Själv skulle jag rekommendera att äta en rejäl köttbit eller en god fisk.
Kajan skrev:Själv skulle jag rekommendera att äta en rejäl köttbit eller en god fisk.
Henken skrev:Äh, rött kött funkade ju för Arnold, har du inte sett Pumping Iron? Klockren film för övrigt!![]()
Kajan skrev:...
Men ägg äter man väl för proteinets skull? Själv skulle jag rekommendera att äta en rejäl köttbit eller en god fisk.
HanneZ skrev:Tidiga tester i genomförandet visade att kylning verkade ha en positiv påverkan gentemot lättskalningen.Panelen hade inte problem med att få bort skalet och fick inte med någon äggvita. Metoden som användes var att hälla kallt vatten på äggen och vinkla kastrullen. Om en veckas testade återfinns resultat och slutledning i tråden. Vi tackar alla som hjälpt oss med kunskap och material!
Ser man ur ett rent överlevnadsperspektiv så är svamp riktigt dålig mat, eftersom det går åt mer energi att plocka svampen än den ger dig när du äter den, något att tänka på när ryssen kommit och vi alla gått ut i fria kriget och stapplar runt ute i skogarna som förvildade gerillakrigare!honkiie skrev:Ägg vore väl isåfall den sämsta maten någonsin?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |