Äckliga kärringar i badhus

2fast4hjo skrev:
Alla dessa :tuttar som har uppsatt hår när de badar då och gnäller på dem som råkar skvätta vatten på dem...varför bada/simma om man är rädd för att blöta ner håret.. Använd badmössa då. :huvet

Alla långsama sniglar ska simma i HÖGERVARV, vi snabba i mitten :4skrika

Jag besöker inte badhus överhuvudtaget. Av flera anledningar. För allas trevnad.

Markus skrev:
Alltså, jag är uppriktigt orolig för att du och trådstartaren verkar sortera kiss och bajs i samma fack som parfym, smink och hudkräm.
Kan vi reda ut det här en gång för alla?

Alla kan inte vara finsmakare som du, bajsmannen!

Markus skrev:
Alltså, jag är uppriktigt orolig för att du och trådstartaren verkar sortera kiss och bajs i samma fack som parfym, smink och hudkräm.
Kan vi reda ut det här en gång för alla?

NEJ! Fy fan

Starstriker skrev:
Jag besöker inte badhus överhuvudtaget. Av flera anledningar. För allas trevnad.

Satsar du i vattnet eller? :rolleyes:

HanneZ skrev:
Bajsmannen? Är det så att du mobbar Markus nu? Det gör ju inte vuxna människor?

Jag försöker bara passa in! Det var kul att du lade märke till mitt anspråkslösa inlägg i den andra tråden. Men du bör nog vara oroad över att du tog åt dig.

Kuritas skrev:
Jag försöker bara passa in! Det var kul att du lade märke till mitt anspråkslösa inlägg i den andra tråden. Men du bör nog vara oroad över att du tog åt dig.
På vilket sätt skulle jag ha tagit åt mig? Du skrev att en person mobbade en annan, hade alltså inget med mig att göra. Lustigt bara att du får antyda negativa saker om andra men inte någon annan...

"Rekordhöga bakteriehalter i badhus
Ett badhus i Stockholmsförorten Husby har haft så höga bakteriehalter i vattnet att badande blivit sjuka.

Vattnet har vid flera tillfällen varit starkt förorenat av bakterier. I september var halten bakterier rekordhög, tio gånger högre än gränsen för otjänligt, skriver Dagens Nyheter.

Enligt badets ansvariga har badgäster inte tvättat sig tillräckligt innan de gått i bassängen. Badet har nu ändrat rutinerna för rening. "

:zpy

Klor eller ozon tillsätts för att ta bort bakterier.

Den smuts som ändå följer med människan ner i badvattnet kommer med hjälp av cirkulationen i bassängen att lägga sig på ytan. Ytvattnet förs bort genom skvalprännorna, som sitter på långsidorna, ner till badhusets reningsverk.

Varje dag tas det prover på vattnet, för att kontrollera bakteriehalten. Skulle provet visa sig vara för högt, höjer man klorhalten under natten.

Last edited:
HanneZ skrev:
På vilket sätt skulle jag ha tagit åt mig? Du skrev att en person mobbade en annan, hade alltså inget med mig att göra. Lustigt bara att du får antyda negativa saker om andra men inte någon annan...

Om du inte ser skillnad på tillmäten utdelade i den här tråden och den negativa personfokusering som rådde i den andra tråden så finns det nog inget hopp om att du skall förstå vad jag menar. Fortsätt du med ditt, så fortsätter jag med mitt.

Jojo, men fyllekebab äts det om nätterna med god aptit.

FY fan!

Kuritas skrev:
Om du inte ser skillnad på tillmäten utdelade i den här tråden och den negativa personfokusering som rådde i den andra tråden så finns det nog inget hopp om att du skall förstå vad jag menar. Fortsätt du med ditt, så fortsätter jag med mitt.
Eller så vet du inte vad som ligger bakom det som skrevs i den andra tråden och därför förstår inte du.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg