Äckliga kärringar i badhus

Madhonda skrev:
Gör som jag....se till att få en egen bana, sen är det bara att simma precis så fort man vill. :tummenupp

Det har ju hänt att det sladdat i en o annan kärring som inte fattat nåt o legat o sölsimmat mitt i vägen. Men då säger man bara till, o dom brukar fatta när man lixom hinner simma 3 längder medans dom simmat 1. :rolleyes:

Själv simmar jag 2000 m två ggr i veckan o trots att man ser en massa jox o sånt i vattnet får man väl leva med det. Skulle aldrig få för mig att sluta simma bara för det.

//M

Jag försöker få en egen bana, men det är inte jämt det går, får mest intrycket av att dom tycker att jag är i vägen. :rolleyes: Jag brukar oxo simma 2000m 3ggr i veckan.

Jag har en fråga nu när vi ändå diskuterar simbassänger. Vad renas i filtrena och vad följer med ut igen? Case in point: Urin. Urinämnen är ju inga partiklar direkt, och oavsett hur mycket klor man har i vattnet så finns ju urinet kvar i bassängen. Byter de vatten? Eller betyder det att man simmar omkring i 25 års ackumulerad urin när man är i simhallen? :va

Abloy skrev:
Har tillbringat många timmar i bassäng i mitt liv och jag vill påpeka att jag har sett många fina saker i bassängen också :mattias

Jag med, rena paradiset :tummenupp

Ja usch. Tänk på allt äckligt som människor gör sig av med i poolen.
Ungar kan kissa. Det åker runt massa bajspartiklar från folk som tillverkar egna såkallade luftbubblor. Könshår. Parfym. Smink.

Fint :tummenupp

Last edited:
Halogen skrev:
Jag har en fråga nu när vi ändå diskuterar simbassänger. Vad renas i filtrena och vad följer med ut igen? Case in point: Urin. Urinämnen är ju inga partiklar direkt, och oavsett hur mycket klor man har i vattnet så finns ju urinet kvar i bassängen. Byter de vatten? Eller betyder det att man simmar omkring i 25 års ackumulerad urin när man är i simhallen? :va

Filtreras genom ett MEGA stort sandfilter (som rengörs en gång i veckan). Vattnet byts ut ofta. Lite per dyng åker ut i kloaken.

Var och simmade i ortens badhus idag.
Hade mna nya simbrillor och man ser mer än man VILL se med dem...
Ett plåster på bottnen bl.a + massa obestämbart "mojs" som låg här och där... :zpy

Får helt enkelt ta mina gamla simbrillor nästa gång! = problemet löst! ;)

General E skrev:
Simmade bakom en kvinna vars tampongsnöre hängde ut .....nice :tummenupp

Euuu.... :zpy

Undring General: Hur VET man att det är ett tampongsnöre? :hihi
Tänk om det bara var bikinikanten som fransat upp sig?
Och; Hur "slumpade" det sig att du råkade se just där? :rofl

Kommer snarast måla skygglappar på mina simbrillor!

Annat som jag tycker är läskigt NUMERA, men inte då, var när jag dök efter en gubbes löständer en gång på 70-talet i sporthallen i Hallsta!
Fick en hel krona för det! Vilken fest!

:lol

Morn är det storstädning på badet.

Någon som vill ha insidebilder?

Nehe.. Inte det. Förstöra lunchen och middagen resten av veckan?! Vad menar du?

:hihi

FreddaAbborre skrev:
Morn är det storstädning på badet.

Någon som vill ha insidebilder?

Nehe.. Inte det. Förstöra lunchen och middagen resten av veckan?! Vad menar du?

:hihi

Komigen, fixa bilder! Du jag har råkat gå in i damernas när de va pansioners dag så jag är härdad. :zpy

prulle skrev:
Komigen, fixa bilder! Du jag har råkat gå in i damernas när de va pansioners dag så jag är härdad. :zpy

Det är hemskt!
Vi har så man ska in en gång i timman och kolla att allt är Ok i omklädningsrummen. Jobbar ingen tjej så är det nyast på jobbet som får gå in. Visserligen varnar de före man ska in, vilket gör att de som har något man kan tänka sig se, döljer detta. Medans pensionererna bryr sig inte om en. (ett tips är att undvika göra detta strax före/efter lunch)

FreddaAbborre skrev:
Det är hemskt!
Vi har så man ska in en gång i timman och kolla att allt är Ok i omklädningsrummen. Jobbar ingen tjej så är det nyast på jobbet som får gå in. Visserligen varnar de före man ska in, vilket gör att de som har något man kan tänka sig se, döljer detta. Medans pensionererna bryr sig inte om en. (ett tips är att undvika göra detta strax före/efter lunch)

Fy fan.

Jag vände så fort jag öppnat dörren och ändå skrek en pansioner, om de va för att hon såg mig eller en spegel vet jag inte.

prulle skrev:
Fy fan.

Jag vände så fort jag öppnat dörren och ändå skrek en pansioner, om de va för att hon såg mig eller en spegel vet jag inte.

Men en sak är säker, det finns mindre mysiga saker än pensionerer... (hade städningen på torr (omkl) idag, inte lika omysigt)

FreddaAbborre skrev:
Men en sak är säker, det finns mindre mysiga saker än pensionerer... (hade städningen på torr (omkl) idag, inte lika omysigt)

Pubis går i drivor?

prulle skrev:
Pubis går i drivor?

Det är ändå bara hår... Finns LÅNGT värre saker. Eller snarare flera mindre saker som i kombination med värme, fukt, kroppsavlagringar plus massa annat gos allmänt framkallar kräkreflexer snabbare än man hinner irretera sig på sega kärringar i badhuset.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg