Äckliga fruktflugor !!!!! Blääääää

Plasma är gott!!

Undrar va som är i Lithells korv "Hots" det är min favvo. Särskilt kall...
Deras absoluta lågprisare dessutom. Troligen bara de finaste råvaror...
:hihi
Men... :-O Om det även finns "levande bionisk massa" i dessa... då borde det ju komma ett MOLN med flugor varje gång man rapade! Precis som i "Den Gröna Milen" :tummenupp

har haft samma funderingar ang dedär krypen.. för i vårt fikarum på jobbet kommer de fram fortare än löningen försvinner :(

Efter att ha googlat en stund så har jag dragit slutsatsen att dom inte finns i frukten utan bara finns som tex vanliga flugor.

Långa farbron skrev:
Efter att ha googlat en stund så har jag dragit slutsatsen att dom inte finns i frukten utan bara finns som tex vanliga flugor.

Verkar märkligt. Jag ser aldrig rödaktiga slöa flugor annars än när jag glömt ett banaskal ett par dar...

UPPSTÅR de bara? En slags galaktisk grej...

fast flugor kan vara SKOJ oxå!!

En jul gömde vi en maggotburk (fluglarver) bakom chefens element...
(vi tänkte skoja lite)
Tanken var att han skulle mötas av några "kompisar" när han kom i Januari...
*asg*
Men jodå allt hade gått planenligt förutom att han var långledig och fick gå in på en knastrande svart ryamatta av döda flugor!!

Mums!!

Dr.Bike skrev:
Verkar märkligt. Jag ser aldrig rödaktiga slöa flugor annars än när jag glömt ett banaskal ett par dar...

UPPSTÅR de bara? En slags galaktisk grej...

fast flugor kan vara SKOJ oxå!!

En jul gömde vi en maggotburk (fluglarver) bakom chefens element...
(vi tänkte skoja lite)
Tanken var att han skulle mötas av några "kompisar" när han kom i Januari...
*asg*
Men jodå allt hade gått planenligt förutom att han var långledig och fick gå in på en knastrande svart ryamatta av döda flugor!!

Mums!!

Erkände du?

Dom som vet säger att flugsperma är sämre än tjursperma ,, sedan om det beror på temperaturen i smegman eller mängden låter jag vara osagt efterssom jag saknar erfarenhet,, o kommer så alltid att göra . :pannkyss

men vi dricker ju vatten som fiskar kopulerat i ,, ohh ja vet flertalet homo sapies som gjort det i färskvatten åxå ,, de e ju o tänka på åxå ,, :Bugar

duckie skrev:
Har dom där knullat i min mat, menar du? Har jag ätit flugsperma?

nää micke de e inte som hemma hos dig förut ,,, ja snackar om det trauma vi upplever på jobbet eftersom vi har gratis frukt var dag o därmed bidrar till att det blir flughelveten överallt ,, o dom kommer med 100% säkerhet ifrån frukten ,, och ja micke ,, du har åxå ätit fluglarver ,,,, "the green mile" kanske drabbar dig en dag ,,, he he he :huvet

UrbanTiger skrev:
Jocke, Jocke gamle vän...
Har du baananflugor hemma så ska du städa för som äggen ligger och gottar sig i gammal jox.

Thundercat skrev:

Saklart vi gjorde!

(sant dar var vardagsmat, och karln, som oxa ar en kompis, ar RATT luttrad)

Det hande SA mycket mer... vissa saker ar val kanske inte preskriberade, sa...
:hihi

Ett bra recept mot fruktflugor:

Ta ett glas och slå i 2 delar vinäger, 1 del ättika och några droppar diskmedel. Krydda ev. med lite sirap. Då ska ni få se på f*n!

Penguin skrev:
Ett bra recept mot fruktflugor:

Ta ett glas och slå i 2 delar vinäger, 1 del ättika och några droppar diskmedel. Krydda ev. med lite sirap. Då ska ni få se på f*n!

Men..men...hur ska man få flugorna att dricka det?

Flugor och larver kan vara bra också. :mattias I Afrika finns det tydligen nån variant av fluglarver som, om man låter dem kräla runt och käka i öppna sår, håller infektioner och sånt borta...

Fixx_ skrev:
Flugor och larver kan vara bra också. :mattias I Afrika finns det tydligen nån variant av fluglarver som, om man låter dem kräla runt och käka i öppna sår, håller infektioner och sånt borta...
Tror det finns i Sverige också. :tomten

Fluglarver äter bara död vävnad. Alltså äter de upp allt som är dåligt.

Man brukar väl även använda blodiglar för någon slags modern åderlåtning? :va

Jag rakade andas in en blomfluga idag nar jag gaspade...

Undrar vad som hander med DEN?

Kommer den lagga agg som sen.... :skrämd

:D
Har ni kollat sängen med mikroskop??

Larverna börjar normalt sett inte äta på en förrän man är död iaf, och då tvivlar jag på att jag kommer bry mig särskilt mycket...

Starstriker skrev:
Är du allvarlig med blodet?
Läste om förruttningsprocessen hos lik... Även om du lägger ett lik i ett hermetiskt tillslutet rum som är HELT rent så påbörjas förruttningsprocessen. Det kan jag förstå eftersom vissa enzymer aktiveras när kroppens temperatur understiger ett visst värde.. Vad jag inte rikigt fattar är att det efter ett tag kommer en massa likmaskar, skalbaggar och annan skit som kalasar på kadavret. Förklaringen måste ju vara att denna ohyra funnits "latent" i kroppen. Spyr nästan när jag tänker på vad min kropp innehåller.

Ska dricka mycket sprit ikväll och göra livet surt för fanskapet........

Det är snarare så att det är kroppens celler som börjar läcka ut sina egna enzymer eftersom det inte produceras någon energi som håller dem kvar inne i cellen. Kroppen bryter ned sig själv, det kallas autolys.
Men man får heller inte glömma våran gosiga lilla normalflora av bakterier på huden och i mag-tarmkanalen. När immunförsvaret är borta kalasar bakterierna i lugn och ro.

Sen tror inte jag att det kommer så speciellt mycket insekter inifrån oss, nått lite ägg av något slag har vi säkert fått i oss. Men jag är övertygad om att det mesta tillförs utifrån... Det går fort för de små rackarna att lägga ägg!!

Dessutom måste jag bara höja denna lilla fluga till skyarna! Drosofila
melanogaster
som den så vackert heter på latin, har tack vare sin extremt korta livscykel bidragt till den genetiska forskningen på ett mycket förtjänstfullt sätt! :tummenupp

Alternativt namn är ÖLFLUGA. Det var min kille som introducerade mig till namnet och jag fattade direkt vilken fluga han menade. Dessutom så avslöjade han att "fem om dan" i hans värld innebär öl och inte frukt... med tanke på att det var gamla ölburkar och inte fruktfatet som var problemet i hans lägenhet. :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...