Äckliga fruktflugor !!!!! Blääääää

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Nu kommer en fundering som jag haft länge ,,
när vi kastat äppelskrutten/bananskalet/päronet ,, you name it ,,
så efter ett par dagar kommer det en miljon flugor ur dom nyss nämnda skruttarna ,, är det ägg som ligger i frukten som kläcks ???
om det är så ,,(de e nu de äcklige kommer) äter vi dom äggen åxå ?? då innebär det att man mer eller mindre omedvetet sätter i sig en massa fluglarver ,,, :huvet fyyy va äckligt ,,,,,,,,,,, :3freak

Usch ja, om en död kropp ligger nånstans (typ i ett rum eller så) i nån dag så kommer det flugor från den döda kroppen också, varför vet jag inte men så är det.

På mitt jobb får vi in en massa blod, tar du lite blod och häller i en glasburk och låter det stå 2 dagar på ett varmt ställe så kommer det flugor därifrån också, luktar dessutom så äckligt så man håller på att spy.

Mycket intressant fråga. Vår slaskhink på jobbet är en sån där rostfri grej med lock. Den töms en gång/vecka. När man ska slänga sitt bananskal där på fredagen är det en högst traumatisk upplevelse. Det gäller att hålla andan och blunda! Var komemr flugorna ifrån? Har vi inga biologer här?

Starstriker skrev:
Mycket intressant fråga. Vår slaskhink på jobbet är en sån där rostfri grej med lock. Den töms en gång/vecka. När man ska slänga sitt bananskal där på fredagen är det en högst traumatisk upplevelse. Det gäller att hålla andan och blunda! Var komemr flugorna ifrån? Har vi inga biologer här?
Var är mb när man behöver honom, han har rätt bra koll på sånt här har jag för mig.

Bläääääääää då kanske det är flugorna som vi (nästan) omedvetet ätit under alla år som kläcks ,, BLÄÄÄÄÄÄ
Och alla som säger att frukt e nyttigt ,, nu vart det äckligt ,, Uäsch :död

Solid snake skrev:
Usch ja, om en död kropp ligger nånstans (typ i ett rum eller så) i nån dag så kommer det flugor från den döda kroppen också, varför vet jag inte men så är det.

På mitt jobb får vi in en massa blod, tar du lite blod och häller i en glasburk och låter det stå 2 dagar på ett varmt ställe så kommer det flugor därifrån också, luktar dessutom så äckligt så man håller på att spy.

Solid snake skrev:
Var är mb när man behöver honom, han har rätt bra koll på sånt här har jag för mig.

Är du allvarlig med blodet?
Läste om förruttningsprocessen hos lik... Även om du lägger ett lik i ett hermetiskt tillslutet rum som är HELT rent så påbörjas förruttningsprocessen. Det kan jag förstå eftersom vissa enzymer aktiveras när kroppens temperatur understiger ett visst värde.. Vad jag inte rikigt fattar är att det efter ett tag kommer en massa likmaskar, skalbaggar och annan skit som kalasar på kadavret. Förklaringen måste ju vara att denna ohyra funnits "latent" i kroppen. Spyr nästan när jag tänker på vad min kropp innehåller.

Ska dricka mycket sprit ikväll och göra livet surt för fanskapet........

Starstriker skrev:
Läste om förruttningsprocessen hos lik... Även om du lägger ett lik i ett hermetiskt tillslutet rum som är HELT rent så påbörjas förruttningsprocessen. Det kan jag förstå eftersom vissa enzymer aktiveras när kroppens temperatur understiger ett visst värde.. Vad jag inte rikigt fattar är att det efter ett tag kommer en massa likmaskar, skalbaggar och annan skit som kalasar på kadavret. Förklaringen måste ju vara att denna ohyra funnits "latent" i kroppen. Spyr nästan när jag tänker på vad min kropp innehåller.

Klart jag är seriös när det gäller blodet, jobbar på en fabrik som har hand om restprodukter från slakterier, vi får iofs bara in blod (drygt 50 ton om dan.)

Sen så separeras det och koncentreras, akta dig för denniskorvarna, plasma i dem. ;)
Samma med Lithells gatukökskorv, plasma i den också, all skinnfri korv har plasma i sig.

Solid snake skrev:
Klart jag är seriös när det gäller blodet, jobbar på en fabrik som har hand om restprodukter från slakterier, vi får iofs bara in blod (drygt 50 ton om dan.)

Sen så separeras det och koncentreras, akta dig för denniskorvarna, plasma i dem. ;)
Samma med Lithells gatukökskorv, plasma i den också, all skinnfri korv har plasma i sig.

Tack för tipset. Fan vad äckligt. Iofs är nog plasman inte det enda som är äckligt i de korvarna. Som tur är är jag ingen större fan av korv, så klag klarar mig nog hyfsat. Det skulle väl vara salamin man har på mackan då. Säkert en massa snusk i den också.....

Starstriker skrev:
Tack för tipset. Fan vad äckligt. Iofs är nog plasman inte det enda som är äckligt i de korvarna. Som tur är är jag ingen större fan av korv, så klag klarar mig nog hyfsat. Det skulle väl vara salamin man har på mackan då. Säkert en massa snusk i den också.....
Du vill inte veta vad det är i den om man säger så. ;)

Solid snake skrev:
Jaha...... Jag har alltid undrat hur dom dära plasma-skärmarna fungerar.
Så det är så det funkar, jaja, där ser man.
Man lär sig, var dag :banana ...... Men varför så dyra..... Dennis hotdögs e ju jättebilliga.....

Last edited:
Blanco skrev:
Jaha...... Jag har alltid undrat hur dom dära plasma-skärmarna fungerar.
Så det är så det funkar, jaja, där ser man.
Man lär sig, var dag :banana

Ja det är ju det man inte vet...att Sony köper in dennis hotdogs och trycker in i en plast-burk och voila..en plasma tv..

Det enda "braiga" är väl att maskarna stannar kvar hos värden hela tiden ,, tills de bara e ben kvar ,, sedan så ,,, ??? Åhhh fan va läbbigt ,, :4skrika

Starstriker skrev:

jocke i köping skrev:
Det enda "braiga" är väl att maskarna stannar kvar hos värden hela tiden ,, tills de bara e ben kvar ,, sedan så ,,, ??? Åhhh fan va läbbigt ,, :4skrika
Ääh, du lär ju inte se dig själv förruttna (om du inte får den där köttätande bakterien i dig) så det är luuugnt.

Lungt , vaddå lungt jag äter ju minst ett äpple/banan om dagen ,, fattar du va flugor som bunkras ,,,,,,,,, nä nu jäklar ska spriten fram så dom åtminstone ska va bakis i morgon ,, :fyllisar

Solid snake skrev:
Ääh, du lär ju inte se dig själv förruttna (om du inte får den där köttätande bakterien i dig) så det är luuugnt.

haha fy fan vilken sjuk tråd! Vilka funderingar du har jocke - och nu blev jag själv lite illamåénde efter att nyss ha tryckt i mig fruktsallad som jag skurit till!
Jag går nog över på sprit jag med resten av kvällen :-)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg