Äcklig erfarenhet.......

Mekus skrev:
Alla vet väl att det finns en ovalbana i Växjö, tror den kallas nånting i stil med "Norrleden"

Jäpp, den fortsätter på Söderleden och vidare ut på RV 30 mot Öhr. :p

Jävla fågel....otur!

oj oj oj

fattar inte hur man kan köra sååå fort själv ligger jag alltid 20 km/h under tillåten hastighet. lite drygt på 30väg bara :skrämd

Mekus skrev:
Alla vet väl att det finns en ovalbana i Växjö, tror den kallas nånting i stil med "Norrleden"
Jag har alltid trott att den heter Örbyleden.

Marals76 skrev:
Körde ni på en strip då eller??? För inte tusan får man köra i 240 i allmän väg!:mattias

finns ingen väg som man får köra 111km/h timmen på heller.. och eftersom du påpekar en sån obetydlig sak som hastighet i den här frågan så förmodar jag att du inte gjort något sådant hemskt i heeela ditt liv. :confused:

själv har jag spärrat alla växlar förutom ettan, den gör ju 108km/h vid rödmarkeringen och det räcker.

//håkan

håkan skrev:
finns ingen väg som man får köra 111km/h timmen på heller.. och eftersom du påpekar en sån obetydlig sak som hastighet i den här frågan så förmodar jag att du inte gjort något sådant hemskt i heeela ditt liv. :confused:

själv har jag spärrat alla växlar förutom ettan, den gör ju 108km/h vid rödmarkeringen och det räcker.

//håkan

Då har jag lite mer problem, jag måste ändra varvtalsregulatorn till ett lägre varvtal då min gör ca117km/h i ettan :squid

Inte många kurvor man tar i 240 kanske, så det var iaf ingen fara med den saken eller? :rolleyes:

Allvarligt talat, tur som fan hade du! Otrevlig upplevelse... Som tur är så är ju inte risken överdrivet stor att något sånt ska hända, även om det gör det ibland.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back