Rykte: 07 GSXR 1000 med två pipor

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Enligt rykte från en tidning (får ej fram namnet) så kan 07 GSXR 1000 får två pipor. Vad tror ni? Sent aprilskämt eller?
 

Bifogat

  • k7_1000.jpg
    k7_1000.jpg
    136.8 KB · Visningar: 2,214
Swedie skrev:
2429796 Enligt rykte från en tidning (får ej fram namnet) så kan 07 GSXR 1000 får två pipor. Vad tror ni? Sent aprilskämt eller?

:zpy

Det var något överj*vligt fult, det får ju bara inte hända? Och hoppas verkligen inte de flyttar upp röret i kutsen heller.
-@
 
Varför inte, dom har ju strävat efter balans och centraliserad massa på hojarna de senaste åren. För min del vet jag inte om det gör så stor skillnad men, som sagt, varför inte?
Rent utseendemässigt kan det nog funka rätt bra ochså....
 
mickelin skrev:
2429804 Varför inte, dom har ju strävat efter balans och centraliserad massa på hojarna de senaste åren. För min del vet jag inte om det gör så stor skillnad men, som sagt, varför inte?
Rent utseendemässigt kan det nog funka rätt bra ochså....

Jo, ja, men med en extra ljuddämpare centraliserar man ju inte massan. Man flyttar ju ut den åt andra hållet också.
 
Two magasine kanske?
Jag tycker att det var sjkt fult men så är ju ganska mycket innan man vänjer sig.
 
Lurch skrev:
2429810 Jo, ja, men med en extra ljuddämpare centraliserar man ju inte massan. Man flyttar ju ut den åt andra hållet också.


Ja, fördelar man inte ut vikten mer jämnt då? Jag är inte proffs på sådant här men jag tror att det är tanken med att ha två pipor. Man kan väl centralisera massa både längs "X-axeln" och "Y-axeln"?
 
Fy vad hemskt!


ber att detta bara är ett falskt rykte och det inte har någon sanning i det.
 
är väl aldrig nån som åker med orginalsystem ändå :rolleyes:
 
den bakändan såg ju ut o va hämtad direkt från kawwa :va
 
Tillverkarna får hårdare och hårdare krav på sej vad avser avgasutsläpp men framförallt ljud. Vi kommer att få se betydligt färre hojar framgent med enkelpipa, ljuddämparen blir sjukt stor om den skall klara både ljudkrav och effektmål därför blir det dubbla utblås. Kolla CRF250 i motocross till exempel.
Det pratas om under 90 dB för vissa roadracingbanor, det blir ganska tufft att fixa kan jag tala om...
 
mickelin skrev:
2429818 Ja, fördelar man inte ut vikten mer jämnt då? Jag är inte proffs på sådant här men jag tror att det är tanken med att ha två pipor. Man kan väl centralisera massa både längs "X-axeln" och "Y-axeln"?


Eller så beror det på det hela artikeln verkar handla om, hårdare regler för utsläpp och ljudnivå. Så när du plockar bort katalysatorerna och hänger på ditt effektsystem sedan så kommer hamren skriva "miljöbrott" på böteslappen och du får böta 200.000:-
 
psxcare skrev:
2429880 Eller så beror det på det hela artikeln verkar handla om, hårdare regler för utsläpp och ljudnivå. Så när du plockar bort katalysatorerna och hänger på ditt effektsystem sedan så kommer hamren skriva "miljöbrott" på böteslappen och du får böta 200.000:-


Jag gillar inte böter på 200.000:-, säg att det är en mardröm...
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top