Höst/Vinter = Bandit + Turbo

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
andersbrink skrev:
De kan du koppla ihop och använda för att styra dumpventilen/återcirkuleringen.


...nu blev jag lite fundersam...styra vaccumet när dumpen ska öppna(från nippeln på dumpen)?

...eller när man har återcirkulerande dump, och leda tillbaka från dumpen till förgasarna?
:va
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
GixxerMike skrev:
Grattis!
Är du/ni i garaget någon kväll framöver torsd,fredag tex så vi kunde snacka lite skit?

Hehe! Yepp motorn fick Han dit fort juh! ...har inte vart i garaget (mitt 2:dje hem...1:a krogen & 3:dje här :D ) på allt för lång tid, jag ska dit på fre...ska nog smita från jobbet runt kl 16..sen blir de garage lör & ev. sön(beroende på fysiskt tillstånd)...Tompa kan ju va m o dricka öl om han int somnar :fatta! :tungan


Ska uppdatta m lit bilder här med...
 

gixxertompa

villa,volvo,vovve
Gick med
9 Feb 2006
Ort
KALMAR
Hoj
en gixxer m fyra tassar, gixxer 1100R-Turbo. gixxer 7/11 streetfighter.GSX 1100E-Turbo, RG 50. nån kina leksak m
Eastman skrev:
Hehe! Yepp motorn fick Han dit fort juh! ...har inte vart i garaget (mitt 2:dje hem...1:a krogen & 3:dje här :D ) på allt för lång tid, jag ska dit på fre...ska nog smita från jobbet runt kl 16..sen blir de garage lör & ev. sön(beroende på fysiskt tillstånd)...Tompa kan ju va m o dricka öl om han int somnar :fatta! :tungan


Ska uppdatta m lit bilder här med...
Hmm,va mena du m o sova!? :confused: :confused:
 

gixxertompa

villa,volvo,vovve
Gick med
9 Feb 2006
Ort
KALMAR
Hoj
en gixxer m fyra tassar, gixxer 1100R-Turbo. gixxer 7/11 streetfighter.GSX 1100E-Turbo, RG 50. nån kina leksak m
nick

Eastman skrev:
Hehe ja fast Han fick kans annat fö si förra helgen :hihi
Nytt "Nick", Nytt bredband så nu få Du va här oftare :tummenupp
visst,nu e datorn nästan lika snabb som hojen! :argpådato
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Så några bilder...bygget rullar på...hämta en "slit o släng hoj" i veckan så nu står man vid i-lands problem nä barmarken närmar sig...villken hoj ska jag ta idag :hihi

Hundben ti toppen väntas, några oljeslangar ska beställas, IC ska fästas upp, oljekyl på sidan av motor m fläkt på...jah inga större grejer kvar direkt!!


Förresten vad tycker tryckklockan till wasten om värme?! ...ska nog dra lite avgasbandage runt röret vid klockan...hur kännslig e den?


..förresten ta en kik på länken så får vi se hur fort den blir utdömd: http://www.blocket.se/vi/7304695.htm?ca=18_s

...el potentiometer t reglage & lite teoretiska beräkningar så..mjae...vi e väl alla uppfinnare :D
 

Bifogat

  • 17 Feb-06 008.JPG
    17 Feb-06 008.JPG
    114.3 KB · Visningar: 203
  • 17 Feb-06 010.JPG
    17 Feb-06 010.JPG
    104.4 KB · Visningar: 274
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Eastman skrev:
Förresten vad tycker tryckklockan till wasten om värme?! ...ska nog dra lite avgasbandage runt röret vid klockan...hur kännslig e den?

Strålningsvärmen är inget problem så länge du kör. Står du och tokgasar på tomgången, kanske. Strunta i avgasbandaget.

Eastman skrev:
..förresten ta en kik på länken så får vi se hur fort den blir utdömd: http://www.blocket.se/vi/7304695.htm?ca=18_s

Idén har kapats jämte knylarna i andra trådar här på SH. Det krävs ca 20 ggr mer kräm än vad elmotorn orkar med för att få upp ett flås som höjer effekten med det dubbla.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
andersbrink skrev:
Strålningsvärmen är inget problem så länge du kör. Står du och tokgasar på tomgången, kanske. Strunta i avgasbandaget.

Tokgasa på tomgång blir e väl inte...men elda bakdäck blir e :hihi



andersbrink skrev:
Idén har kapats jämte knylarna i andra trådar här på SH. Det krävs ca 20 ggr mer kräm än vad elmotorn orkar med för att få upp ett flås som höjer effekten med det dubbla.

...yope därför han växlat ned med planetväxel...men då kanske man int får upp tillräckligt m fart på snurran...få väl se om man orkar släpa fram konstruktionselement boken o räkna lite ist...
 

GixxerMike

Gixxerpilot. V-Man-Racing.
Gick med
13 Feb 2005
Ort
kalmar Sweden
Hoj
suzuki Gsxr1100 -87 Såld + en DM-02
Eastman skrev:
Så några bilder...bygget rullar på...hämta en "slit o släng hoj" i veckan så nu står man vid i-lands problem nä barmarken närmar sig...villken hoj ska jag ta idag :hihi

Tjena vad är det för slit o släng hoj du har köpt? Gixxer?
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
GixxerMike skrev:
Tjena vad är det för slit o släng hoj du har köpt? Gixxer?

Tipps...kolla vad jag kör för hoj i prezzen(t. vä.) :hihi Näe d ble tyvärr ingen Gixxer :4skrika ...tycker priserna e lite väl...

En skrutten Honda Fireblade som d ska skrämmas skiten ur så fort snöslasket försvinner på vägen! :rofl

Ble e nå Big Bore för egen del, el vad slöt d med?
 

GixxerMike

Gixxerpilot. V-Man-Racing.
Gick med
13 Feb 2005
Ort
kalmar Sweden
Hoj
suzuki Gsxr1100 -87 Såld + en DM-02
Köpte du bushondan som var till salu på blocket idag.
Det blev en portad topp så länge.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
GixxerMike skrev:
Köpte du bushondan som var till salu på blocket idag.
Det blev en portad topp så länge.

Va o hämtade min i onsdags förra veckan (bifogat foto). Den får väl klara sig o inte bli ombyggd förän nästa vinter...om den e hel då :brinnerup ...tänkt att man ska lära sig o gasa lite bakhjul klokt :näsblod

...se nu till o få kammarna rätt så d rör på sig lite sen :hihi
 

Bifogat

  • 17 Feb-06 006 liten.jpg
    17 Feb-06 006 liten.jpg
    60.5 KB · Visningar: 177
Last edited:

gixxertompa

villa,volvo,vovve
Gick med
9 Feb 2006
Ort
KALMAR
Hoj
en gixxer m fyra tassar, gixxer 1100R-Turbo. gixxer 7/11 streetfighter.GSX 1100E-Turbo, RG 50. nån kina leksak m
jaha, hä va de lugnt :va bli en sväng på ons kväll t garaget :banana sen dra vi t polen en sväng fre-lör :fyllisar :yoparty
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top