Var det du???

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Vem var det som körde motard förbi Dalaskolan igår vid, ja 19-20 tiden? Jag kom gående med pizza och ICApåse och försökte rycka upp händerna för att få en wheele och jag fick en liten, det tackar jag för! :)
 

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
140035341234865700_resized.jpg


Det som inte får hända har hänt. Min gamla UrBläjd stals natten mellan lördag och söndag.
Reg nummer ESM 912. Hemmahörande i Kålltorp.

E såväl ledsen som förbannad då detta e en hoj jag puttat in pengar å massor med tid i (jobbar ju som mek).
Ser ni ngt så yla gärna till.
Här eller direkt till polisen.

Färgkombinationen på den e ju inte direkt den vanligaste,å det rör sig alltså om en -93års modell i mkt fint skick.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Det som inte får hända har hänt. Min gamla UrBläjd stals natten mellan lördag och söndag.
Reg nummer ESM 912. Hemmahörande i Kålltorp.

E såväl ledsen som förbannad då detta e en hoj jag puttat in pengar å massor med tid i (jobbar ju som mek).
Ser ni ngt så yla gärna till.
Här eller direkt till polisen.

Färgkombinationen på den e ju inte direkt den vanligaste,å det rör sig alltså om en -93års modell i mkt fint skick.

Fel tråd kanske?, men håller ett öga öppet. Hoppas du får tillbaka den hel och fin.
 

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
Måhända.
Polisen hittade hojen ute på sommarvädersgatan imorse. Låst med två lås och försedd med kapell. Iom det drogs ju förväntningarna upp en del vad avser skador från mitt håll,men i samband med att jag besiktigade hojen vart det inte lika roligt längre.
Hojen e ju en fin gammal UrBläjd,å det regnar då inte ditos i det skicket. Trasiga kåpor,bucklig tank osv osv. Massor av grejer som saknas mm.
Å när man nu talar med försäkringsbolaget e man parias smittad. Nåja. Denna säsongen har ngt litet svin rätt uppenbart förstört för mig,så krånglar FB löser jag ut rättsskyddet med omedelbar verkan så tar vi en tvist om det. Inte mer med det.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Problemet är att är att dom saknar startspärr. Det gör dom till eftertraktade transportmedel och leksaker för busiga ungdomar.
 

Konrad Haifa

Guest
Hm, man ska alltså hålla sin gamla ZXR -92, dock i fint skick, ordentligt låst och i garage då.... Jag trodde såna gamla hojar var lite ointressanta ur stöldsynpunkt. Men där får jag tänka om!
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Onsdag den 13e, 17-tiden utanför bergakungen. Gul sporthoj och sporthojhoodie, varvade och lyfte framhjulet lite.

Fredag den 15e, 21:30, röd honda (vfr?) som kört före kön till en trafikolycka utanför stan, vi körde på i skönt tempo in mot stan.
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Vit TL1000S i Partille häromdagen och på Söderleden igår tror jag. Va de du?
Schysst båge
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Vill bara tacka den snälla själen som stannade och frågade om jag behövde hjälp med något vid Kungsten på väg upp på Älvsborgsbron igår runt 12. Hoppas du fick ordning på hojen! Själv fick jag 34 goa mil.

(Hade spänt bromshandtaget för hårt så vätskan kom inte tillbaka upp i behållaren vilket resulterade i att bromsen blev styvare och styvare och tillslut nöp den. Nyinstallerat 6-kolvsok så det kunde gått illa, tur att det inte var några farter att prata om.)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Vill bara tacka den snälla själen som stannade och frågade om jag behövde hjälp med något vid Kungsten på väg upp på Älvsborgsbron igår runt 12. Hoppas du fick ordning på hojen! Själv fick jag 34 goa mil.

(Hade spänt bromshandtaget för hårt så vätskan kom inte tillbaka upp i behållaren vilket resulterade i att bromsen blev styvare och styvare och tillslut nöp den. Nyinstallerat 6-kolvsok så det kunde gått illa, tur att det inte var några farter att prata om.)

Förstår inte riktigt, du vill tacka han som stannade och frågade om du behövde hjälp och hoppas nu att det löste sig för honom? Var det du eller han som hade bromsproblem eller fick han också problem när han stannade för att hjälpa dig?:va
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Förstår inte riktigt, du vill tacka han som stannade och frågade om du behövde hjälp och hoppas nu att det löste sig för honom? Var det du eller han som hade bromsproblem eller fick han också problem när han stannade för att hjälpa dig?:va

Nä han var på väg för att hämta sin hoj när han stannade och kollade läget, det var därför jag skrev så. :tummenupp
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Söndag 3/5, leden mellan alingsås och göteborg. Skinnställ, varselväst och ett högt tempo på nyare sporthoj.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top