"Åker inte längre utan kör"

JohannaK

Medlem
Gick med
3 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
HD Iron
Bästa tiden för uppkörning! Får du vara först ut så deppa inte utan var bara glad. Att köra upp som första man/kvinna är bäst!

Du kan inte ändra något till imorgon så ta det bara chill i den mån du kan. Det kommer gå skitbra. Alla har varit nervösa inför sin uppkörning. Om någon säger annat så ljuger den personen haha.

Kör hårt och lycka till! :yoparty

Tack, jag tänkte på det du skrev! Var sist i dag och klarade kortet!
 

JohannaK

Medlem
Gick med
3 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
HD Iron
Lycka till! Och som sagt, idag kör du motorcykeln, så att du får fortsätta träna på egen hand, tills du kliver upp ett snäpp till och är ett med hojen, så att ni verkligen kommunicerar med varandra. Det och god överblick i trafiken är grundförutsättningarna för att man ska ha ett långt och lyckligt liv med hojen :tummenupp För det mesta är ju roligare när man är duktig på det man gör. Är man duktig så blir man heller inte rädd, och det är rädsla/stress som gör att man gör dumheter när något händer.

Tack, ja nu börjar träningen! Skoj!
 

JohannaK

Medlem
Gick med
3 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
HD Iron
Du ska inte ÅKA motorcykeln fick jag höra i början, du måste KÖRA motorcykeln. Tog mig några månader att begripa skillnaden men nu fattar jag.

Helt rätt, du ska inte vara passagerare imorgon utan förare! :tummenupp

Köra eller åka tåg?

Köra eller åka buss?

Lycka till och kör lugnt! :tummenupp

Jösses, JAG KÖR! Fick kortet! Tack för pepp!
 

JohannaK

Medlem
Gick med
3 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
HD Iron
"You´re gonna make it, believe me girl. Men inte behöver man köra mc, jag har åkt mc i 40 år. Ungefär som jag åker bil, puttrar runt och tittar mig omkring och mår bra, bara. Men det kanske ställs andra krav nu, vad vet jag?


Precis så, nu ska jag också puttra runt och titta mig omkring :)!
 

JohannaK

Medlem
Gick med
3 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
HD Iron
Tänk såhär: går det inte nu, så går det nästa gång, eller gången därpå. Ta det lugnt, annars blir man så stressad att man misslyckas. Ta det som "en kul grej", en erfarenhet, en upplevelse, ett första steg mot körkortet.

Det var skitjobbigt och fantastiskt roligt - OCH JAG KLARADE DET :)))!!!
 

JohannaK

Medlem
Gick med
3 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
HD Iron
Vad är ålder.. ett nummer som omgivningen bedömer en för, när det är ditt sinne som räknas, det finns 30 åringar som är segare än seg och jag har träffat en 84 åring som körde bandagar...:banana


Träffade en kille som var 81 idag - och kör fortfarande!! :)!
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Grattis:) Välkommen in i gemenskapen:tummenupp Ta det nu lugnt, njut och inse att du har mycket att lära. Ut och kör för att skaffa erfarenhet, men utgå ifrån att ingen ser dig och vill djävlas med dig. Det räcker med en idiot....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top