Elstart på sm 510 08

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Inte riktigt men tänkte börja med toppen och sen öppna sidorna på motorn vet inte riktigt vad dom kallas men ska försöka gå igenom det mesta i motorn. Men har du något tips om vart problem kan vara?

Nej, men jag skulle rekommendera att du försöker komma i kontakt med någon kunnig för på de frågor du har ställt hittills låter det som att du inte har så mycket mekvana. Inte alltid lätt att se för ett otränat öga om en del är utsliten eller ej, om man inte vet hur den ska se ut från början. Ställa ventilspelet och göra ett komptest kan vara en bra början, innan du börjar riva ner för långt.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Eftersom bilder saknas? Vad är det för skärvor? Magnetiska, guldfärgade, storlek? Är hålet en skada eller var det bara där du hittade skärvorna?

Med lite tur är det skav från kopplingen eller startmotorn för att du nött för att få igång den, men tyvärr brukar det inte vara så enkelt
 

Nanting

Medlem
Gick med
20 Mar 2020
Ort
Enköping
Hoj
Yzf r6
Hållet är en skada och skärvorna ser ut att komma därifrån. Och jag vet inte varför det inte går att lägga ut bilder vet någon varför?
 

Nanting

Medlem
Gick med
20 Mar 2020
Ort
Enköping
Hoj
Yzf r6
Precis bredvid kopplings korgen sorry skulle ha tagit en bättre bild på vart den ligger någonstans vid motorn.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hållet är en skada och skärvorna ser ut att komma därifrån. Och jag vet inte varför det inte går att lägga ut bilder vet någon varför?


Jag lägger upp bilden åt dig. Alla vill inte bli länkade bort ngn annanstans.

IMG_0547.JPG.jpg
Klicka på bilden så kommer den upp i större format.

Säg till om du vill att jag skall ta ner den igen.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
De ser ut som växellådan är väck typ ett kugg som farit runt och slagit sönder motorblocket. Men de lär inte ha med startsvåriheter att göra. Kolla skicket på toppen och kam samt kamlyftarrullar mm. De blir total klyvning av motorn och om blocket är mer skadat så de inte går köra med blir de svårt att hitta ett nytt. Om skicket på topp och cylinder är dåligt är de billigast att endera skrota hojen och sälja den i delar eller hitta beg motor. Kolla på ebay efter delar ev motor. Men om blocket bara är skadat som på bilden är de bara köra vidare med det såvida de inte är sprickor på insidan.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det ska se ut så där.

Jag har en skrotad sån motor på hyllan och tyckte hålet hade lite för jämna och fina kanter så jag gick och kollade.
 

Bifogat

  • HVA.png
    HVA.png
    1.5 MB · Visningar: 53

Nanting

Medlem
Gick med
20 Mar 2020
Ort
Enköping
Hoj
Yzf r6
Flisorna var väldigt små och set var bara lite av dom fast har hitta det jag tror är problemet ska försköka lägga up en bild nu
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top