Söker tröst (klant)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Tack tack.
Och ja, jag har också tappat hojar. Massor med gånger.
Enda "pinsamma" var på Gelleråsen när jag skulle rulla den någonstans ur boxen och upptäckte att styrlåset var låst när jag skulle räta ut.
Mao kom den så nära kroppen att jag inte orkade hålla den så den ramlade utåt.

Jag har också kastat en R1 med under 150 mil i sandlådan. Med gatkåpor. Inga motorskydd. Aldrig mer köra utan motorskydd. Det om något borde vara ett krav.
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Jag har varit med om att stödet har gått igenom asfalten vid väldigt varmt väder, det kan vara lite svårt att få upp hojen igen om asfalten har hunnit svalna...

Satte ner foten på en hal fläck vid ett rödljus för några år sedan, det var bara att kasta sig av hojen för att inte riskera att fastna med benet under.

Sen så har det varit nära vurpa några i ganska låga hastigheter, t.ex när framhjulet börjar glida åt sidan på väg in i en rondell och när man har fått hänga sig på bromsen så att det tjuter om framdäcket när bilister bara kör ut från påfarter utan att se sig för.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Mitt klantarslande var stillastående hoj..åtminstone tills den föll.

Hade tvättat o polerat en ZX7:a och ställt upp den på garageinfarten för lite snygga foton. Höll den stående medan jag fällde sidostödet som var aningens för kort pga höjd bakdel.
Klev av medan jag för säkerhets skull höll tag i styret. Kände efter så att den stod i balans och tog fram kameran. Hojen föll pang i asfalten.
 

Bactius

Gjord av skumplast
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Ludvika
Hoj
CBR600
När jag tre dagar senare går ini garaget och kollar på hojen så ser det inte lika illa ut längre. Den här tråden ger lite perspektiv på det hela. Bara att kavla upp ärmarna och börja fixa problemen! :tummenupp :yoparty
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Om vi nu ska gräva riktigt djupt då, och detta är preskriberat!!!

Året var 1983, platsen var Piteå havsbads parkeringsplats, jag hade en relativt ny DT 125 LC och jag hade precis upptäckt att det gick att köra på bakhjulet med den....vilket såklart skulle visas upp för mina polare som var med.
Sagt och hjort, in med kopplingen, in med ettan, rulla framåt, gasa och släpp kopplingen "and up she comes"...upp, upp, upp,....oh shit...och reaktionen är naturligtvis att sätta ner fötterna.

Föreställ er mig så är ganska lång, 189 cm och på den tiden ganska smal, springandes efter hojen, so har framhjulet rakt upp i luften, bakhjulet flyger i 100 fina röda delar och efter 20 meter så tapar jag hojen...

Nämnde jag att det var midsommarafton? Nämnde jag att detta skedde mitt i raggarrundan? Nämnde jag att det var 5000 pers om som tittade på?

Nä, och det tänker jag inte heller nämna....
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Skulle styra min R1a från garaget till förrådet bakom huset en kväll i höstas, det ligger grus framför garaget och impregnerade stockar nergrävda till hälften som avgränsning mot gräsmattan.
Tog lite fart på gruset för att komma över stocken, men stocken var blöt och hal som såpa, så innan jag hade hunnit fatta vad som hände så satt jag ner på gräset med styret i knät och sidokåpan på hojen träffade såklart mitt på stocken så att den sprack
Jag var måttligt nöjd på mig själv, det börjar ju vara svårt att få tag på fina original kåpor till en -98 polka R1a
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Självklart har jag också gjort det. Lagt den praktiskt taget stillastående.
Efter fått Gubbstopp vid start. (Gubbe får Gubbstopp, INTE Kärringstopp så klart. :backontop )
Kostade mig enbart i självrisk 6000kr. Samt att hojen var borta i 7 månader från Oktober till Maj nästa år
för Bike Göteborg (Numera Eliten MC) som försäkringsbolaget Folksam hänvisade mig till hade svårigheter få fram reservdelar.
För Bike Göteborg var inte auktoriserade för Suzuki fick jag veta...
När jag mailade Folksam om att använda icke auktoriserade företag
blev svaret: Vi trodde det.
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top