Rastlösa fötter

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag har haft RLS i några år, käkar Sifrol som funkar kanon, men det kan ha en förstärkande effekt över tid, alltså dina symtom blir värre ju längre du äter sifrol och du måste ta mer osv osv.
Jag har provat Neupro plåster som det sägs ge mindre förstärkning, det funkade på mig men förutom ett jävla meck med att byta plåster varje dag så tog det inte bort alla besvär, men värt att prova.
Gå till doktorn och ge dig inte om du inte får bra hjälp, bara att byte gubbe.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tens vet jag nog inte vad det är för svartkonst?
Svartkonst och svartkonst, det är samma sak som kroppen gör själv, fast utifrån :) Dvs stimulerar musklerna med elektriska impulser: https://www.1177.se/Stockholm/behandling--hjalpmedel/smartbehandlingar-och-rehabilitering/tens/

Det går att göra allt möjligt, från massage, till smärtlindring, träning, aktiv vila osv. Jag håller på och provar mig fram till vad som funkar bäst. Tyvärr hinner jag inte alltid sitta och glo 2x20 min varje kväll med den där på benen, och jag rör mig inte exakt lika eller äter samma saker varje dag heller, så empirin blir ju lite lidande.

Plockade upp den billigaste magnesiumburken jag kunde hitta så får jag se, 250mg och max en om dagen stod det.

Doktorn nämnde Sifrol men arbetade inte med det själv, tydligen olika behörigheter i blocket beroende på inriktning. Blodprov och två st andra sovpiller varav den ena var en allergimedicin fick jag reda på av expediten. Kontentan var dock att ingen av dom är beroendeframkallande vilket naturligtvis är önskvärt och skulle gå bra att ta den ena eller andra med melatonin som jag har sedan tidigare.

Får se ikväll om man slocknar.
Bara så du vet, magnesium kan ha en laxerande effekt, så knapra försiktigt ;) Jag gick över till 120mg tuggtabletter av den anledningen...

Du fick alltså antihistamin? Det har jag testat också, det gjorde att jag sov lite bättre, ett tag, men det gjorde inte så mycket för benen, och jag blev konstig resten av dagen istället :gnissla
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Histamin och magnesium har väl också någon form av påverkan på varandra vill jag minnas.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ropinirol (nej det är inte samma som..) vilket är alternativet till Sifrol fick jag utskrivet, tror det var för att jag nämnde antalet bieffekter för just Sifrol. Hon sa typ, läs inte bipacksedeln för denna = bilda min egna uppfattning.

Kollade vilket apotek som hade denna hemma = ingen, gick til Icapoteket jag inte hitta något saldo på hemsidan.

-Ja och om ni inte har kan du väl kolla om någon..
-Vi har en hemma!
-Va som f-n..
-Det trodde jag inte själv heller, bäst jag kollar så det stämmer.
-Mm

Det stämde.

Ska ta det regelbundet, en om kvällen i två veckor, fungerar det tar jag varannan och fungerar det så vid behov. Sen får man se hur det gick.

Alltid akut

20200403-110910.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Ursäkta ett miffo, men det är inte skorna du står i hela dagarna som kan påverka?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Njae nja, dels har jag säkert haft det sen 10 års åldern och jobbpjucken byts ut då o då. Samtidigt vet läkarna ganska lite så man ska väl tänka vitt o brett eller hur det va.

Strulet är att man fungerar svindåligt utan sömn så något piller är den snabba lösningen, tyvärr kan man väl tycka.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top