Covid-19 viktig information!

Raderad medlem 51742

Guest

Låter ju som att det finns skäl till att studera detta ordentligt. Samtidigt finns det ju skäl att vara kritisk till det man läser också.

i den första länkade artikeln från Epoch Times ringde alla varningsklockor för pseudovetenskap.
Olle Johansson som skrev forskningartikeln du länkade till har blivit hårt kritiserad och bland annat utsetts till årets förvillare. https://www.vof.se/folkvett/ar-2005/nr-1/obestyrkt-om-farorna-med-elektromagnetisk-stralning/

Men visst finns det skäl att noggrant undersöka hur det ligger till och att tillämpa försiktighetsprincipen. Protesterade själv en hel del när de smällde upp en 4G-mast utanför och förvandlade mitt sovrum till en microvågsugn.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är antibiotikaresistans en faktor kommer hela USA att dö ut...

Satan vad dom (och övriga världen) proppar sin mat full med antibiotika, USA har gigantiska problem med antibiotikaresistenta bakterier.

Det kanske är därför dom tror man blir frisk av kycklingsoppa, det är ju som en hel penicillinkur här...

Det är bara en av de faktorer som skrämmer mig lite med just USAs kommande utvecklingen för virusets verkan.
Det finns gott om diabetes, övervikt, hjärtsvikt, rökare per capita här.. inte såvärst lovande..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är bara en av de faktorer som skrämmer mig lite med just USAs kommande utvecklingen för virusets verkan.
Det finns gott om diabetes, övervikt, hjärtsvikt, rökare per capita här.. inte såvärst lovande..

Och dyr sjukvård, oförsäkrade människor, uteliggare och trailerghetton.

Folk med Covid tar Uber till sjukhuset för att det är för dyrt med ambulans , sen tar pensionärer Uber för att handla mat osv... :död
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad är det där för foliehattstrams?

Ja det kan man fråga sig.
Lustigt att det var några risker med att använda mobilen i bilen, ja det var Sverige ett av allra långsammaste länderna att upptäcka.
I hur många år var det foliehattstrams i Sverige samtidigt som förbjudet i andra EU länder ?

I Sverige har vi förbjudit till folksamlingar på 500 personer och mer.
Att man har hårdare Corona regler i andra länder är också foliehattstrams.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Den här var också intressant
https://blogs.scientificamerican.com/observations/we-have-no-reason-to-believe-5g-is-safe/

(Jag säger inget om rätt/fel/sant/falsk, jag postar det som är av intresse.)

Det kan vara värt att poängtera att, för den totala tydlighetens skull, att det är mmWave som är knäckfrågan. I övrigt använder 5G exakt samma frekvenser som 4G. Vidare har mmWave en räckvidd på bara några hundra meter och kommer inte byggas ut i Europa öht (i USA finns mmWave endast på ett fåtal begränsade platser i dagsläget, vissa sportarenor t.ex.). Dvs, du kan sova lugnt, även utan foliehatt.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det kan vara värt att poängtera att, för den totala tydlighetens skull, att det är mmWave som är knäckfrågan. I övrigt använder 5G exakt samma frekvenser som 4G. Vidare har mmWave en räckvidd på bara några hundra meter och kommer inte byggas ut i Europa öht (i USA finns mmWave endast på ett fåtal begränsade platser i dagsläget, vissa sportarenor t.ex.). Dvs, du kan sova lugnt, även utan foliehatt.

5G kommer väl ligga på en högre frekvens än 4G?
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Det kan vara värt att poängtera att, för den totala tydlighetens skull, att det är mmWave som är knäckfrågan. I övrigt använder 5G exakt samma frekvenser som 4G. Vidare har mmWave en räckvidd på bara några hundra meter och kommer inte byggas ut i Europa öht (i USA finns mmWave endast på ett fåtal begränsade platser i dagsläget, vissa sportarenor t.ex.). Dvs, du kan sova lugnt, även utan foliehatt.

Den 5G som finns idag, även i Wuhan, borde vara <6GHz. Dvs samma som 4G. mmWave tar ett par år till.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, låt strålkärringarna diskutera mobilstrålning på sina konspirationssiter istället.

Det har varit samma jävla tjafs om strålning sedan gnistsändarnas tid, Långvågssändningarna på AM, Kortvågssändningar, FM sändningar på VHF bandet, TV sändningar på HF/VHF/UHF, NMT på UHF, GSM, 2G, 3G, 4G och microvågsvärmd mat.

Microvågsugnen uppfanns av en man som stod framför en microvågsradar och upptäckte att chokladkakan han hade i bröstfickan smälte av radiovågorna...
Dom lär ha skickat några kilowatt genom den gubben och det värsta som hände var att chokladkakan blev kladdig
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
5G kommer väl ligga på en högre frekvens än 4G?

5G kommer köras på samma frekvenser som idag men det tillkommer extremt höga frekvensband
för kapacitetsförstärkning , bandena är helt omöjliga att få räckvidd med.

Dessa tiotal GHz band är föresten inget nytt ur strålningshänseende utan körts innan men det
fattar inte zigenarspåkärringdrickamensblodikläddfoliepsyksjuk folket.

Hastighetsradar,båtradar,wlan,rörelsedeckare,dörröppnare och mycket mera , desutom dessa höga
GHz band stannar ytligt och når inte lika djupt lätt som som gamla låga band.....

Jävla foliehattsmongos :rofl , låt dom dricka mensblod i sina fluffiga yogadräkter med tummen i anus
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Som kuriosa kan nämnas att de som nu anländer i Hong Kong tilldelas ett armband med QR-kod. Denna scannas med en mobilapp och bärarens position spåras sedan under en 14 dagar lång isoleringsperiod. Man får alltså inte avvika från sin bostad.

I USA knallar folk rakt in utan ens en temperaturkontroll.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
IARC ställer radiofrekvent EMF i grupp 2B, alltså "Possibly carcinogenic to humans".
https://www.iarc.fr/wp-content/uploads/2018/07/pr208_E.pdf

Tittade du i länken i mitt inlägg 400? Känns iaf som frågan ännu lever sas.
https://emfscientist.org

Hittade denna också.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1383574218300991?via=ihub
Fullängdaren kostar 30 dollar, hade varit intressant att se för någon som kan tolka inkluderingen/metoddelen.

Att det inte tränger speciellt djupt behöver ju inte betyda något direkt, det är ju vad som händer med celler/dna osv som blir träffat som är dealen. Typ som solens strålar som inte alls tränger speciellt djupt ner i huden men som ända kan vara skadliga - malignt melanom.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Finsk militär och polis stänger av Helsingforsregionen:
"Nyland – där Helsingfors ingår – har isolerats från övriga landskapen i Finland, i en åtgärd som saknar motstycke i fredstid. Poliser och värnpliktiga soldater bevakar vägar och tåg, för att bromsa spridningen av det nya coronaviruset."
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nu-vaktar-militar-personal-granserna-till-helsingforsregionen
Det är en ganska stor åtgärd för Finland.

EU vill använda mobilspårning för att spåra personer:
"EU-kommissionen vill ha de europeiska telebolagens anonymiserade mobildata för att kunna förutspå smittspridningen. Bland annat har en förfrågan gått ut till Telia, som säger till SVT att de just nu analyserar upplägget för att säkerställa att det inte kränker kundernas integritet."
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/eu-vill-spara-mobiler-mot-corona
Personligen tror jag Telia kommer att ge dem allt som de har. De gör ju redan de när privata företag vill hota och utpressa pengar från folk som använt torrenklienter.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som kuriosa kan nämnas att de som nu anländer i Hong Kong tilldelas ett armband med QR-kod. Denna scannas med en mobilapp och bärarens position spåras sedan under en 14 dagar lång isoleringsperiod. Man får alltså inte avvika från sin bostad.

I USA knallar folk rakt in utan ens en temperaturkontroll.

Och Sverige..
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Man har naturligtvis med sig kopior av nedanstående som bevis på att man uppfyller myndigheternas krav.

HNeLEAf.jpg

- Jag ber om ursäkt konstapeln, jag tänker på min egen säkerhet därför åker jag inte motorväg med motorcykelovänliga räcken utan kör därför småvägarna.
Jag ska bara handla lite men tyvärr har min SportHoj dålig lastkapacitet och då behöver jag köra flera gånger. :tungan

http://www.rinkebykottochvilt.se/

https://www.vrenaviltslakteri.se/






F,låt ämnesflykt...:felämne
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Top