Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ovan kan man notera ett troll in action, observera att hen inte bemöter fakta, tex utdrag ur koranen, istället byter hen ämne och börjar provocera i någon annan fråga. Mycket klassisk taktik.

Intressant med trolleri ändå, snart har hen startat ännu en ny profil och kan pladdra på, som hens lärarprofil från Kalifornien.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk


Fakta har jag lagt fram för dig vad gäller Islam och andra religioner.

Du bemöter (?) med ett påstående som någon påstås ha sagt till en imam vars svar du tar som facit. Vad är det för dumheter?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ovan kan man notera ett troll in action, observera att hen inte bemöter fakta, tex utdrag ur koranen, istället byter hen ämne och börjar provocera i någon annan fråga. Mycket klassisk taktik.

Intressant med trolleri ändå, snart har hen startat ännu en ny profil och kan pladdra på, som hens lärarprofil från Kalifornien.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Det enda trollet här är du som fulciterar, använder svepande generaliseringar och hänvisar till "källor" som saknar grundläggande data och i likhet med dina tramsiga tirader inte har en enda hänvisning till seriös forskning i något ämne.

Jag är förvånad att dina upprepade haranger om att alla fel kommer utifrån accepteras av sidans ägare. Det är lika patetiskt som alla andra inom SDs svans som har dubbelisolerad offerkofta och inte inser att det är de själva som skapar situationen genom sin motvilja att umgås med andra kulturer.

Vad gäller religion så är det stora problemet i Södertälje personer med kristen uppfostran.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Loggade hen in på det andra kontot nu?
"Alla fel kommer utifrån", har jag skrivit det? Snacka om trolleri trollera.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
inte inser att det är de själva som skapar situationen genom sin motvilja att umgås med andra kulturer.

Vad är du ute efter när du generaliserar "wt" och SD - som om det vore deras fel för det nyskapade eländet i sverige?

Mina två grannars kulturutövande bekostas av bl.a. mig. Båda med färska domar och utplacerade av soc. Den ena verkar ha fått botbojan borttagen igen. Deras aktiviteter märks mest 02:00-05:00 och involverar bl.a. körning med avställda bilar. Att ringa 11414 innebär bara att en annan bil syns till natten efteråt - utom då polisen är här och punktmarkerar. Jag ser inte hur jag skulle kunna ta till mig och lära mig något gott av deras respektive kulturer. Däremot de syriska flyktingfamiljerna i området verkar trivas och varken hörs eller syns nattetid, däremot dagtid syns de och hejar glatt tillbaks.

<edit>felstavning</edit>
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag anser att det hållits en relativt schysst dialog i denna tråden, trots det svåra ämnet. Det vore bra om en moderator rensade upp de senaste påhoppen från vänsterkanten, så vi kan fortsätta en saklig diskussion.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag anser att det hållits en relativt schysst dialog i denna tråden, trots det svåra ämnet. Det vore bra om en moderator rensade upp de senaste påhoppen från vänsterkanten, så vi kan fortsätta en saklig diskussion.

Det är väl bara att anmäla de inlägg ”från vänsterkanten” som anses vara osakliga och bryter mot forumregler och allmän anständighet? Annars kan jag tycka att ”vänstern” snarare som
väntat lyser med sin frånvaro på ett sporthojsforum. Alla som inte hämtar hela världsbilden från högerextrema sajter är inte ”vänster”, det kan jag försäkra.

Annars borde det ju vara väldigt enkelt att hålla en saklighet i sina resonemang och framförallt en respekt gentemot andra deltagare i diskussionen oavsett ståndpunkt.


Buy quality, cry once
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det är lika patetiskt som alla andra inom SDs svans som har dubbelisolerad offerkofta och inte inser att det är de själva som skapar situationen genom sin motvilja att umgås med andra kulturer.

Två frågor främst: Vilken situation avses och hur löser vi det?
Genom att med våld tvinga folk med en kultur att umgås med folk med en annan kultur emot deras vilja? Lite som på lågstadiet då läraren såg till att alla fick vara med och leka när man egentligen inte alls ville leka Pelle(han hade pissat på sig, luktade illa och åt snorkråkor.)
Att tvinga två personer som inte vill umgås med varandra att umgås med varandra är en våldshandling, frihetsberövande eller något kanske. Det alternativet är inte bättre än att de två personerna helt frivilligt väljer att inte umgås med varandra.

Edit. Går detta bara åt ett håll? Skapas inte situationen likväl av de från andra kulturer som inte vill umgås med de ifrån SDs svans?
 
Last edited:

Läraren

Pa-Ca
Gick med
22 Aug 2018
Ort
Palo Alto, CA, US
Hoj
Yes
Ovan kan man notera ett troll in action, observera att hen inte bemöter fakta, tex utdrag ur koranen, istället byter hen ämne och börjar provocera i någon annan fråga. Mycket klassisk taktik.

Intressant med trolleri ändå, snart har hen startat ännu en ny profil och kan pladdra på, som hens lärarprofil från Kalifornien.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Roligt Markus att trots mitt ytterst sparsamma deltagande nämner du mig som att jag skulle vara ett troll av någon annan här på SH, då måste jag göra mig besväret att svara trots det är snart dags för lite sömn.

Du ska inte se en konsipiration överallt, det är inte bra för ditt psyket.
Allt är inte fake.

Allt verkar vara så nattsvart i din värld men om man ägnar sig enbart åt att fokusera på allt dåligt då framstår världen som ett sjunkande skepp. Det finns saker som är bra också, hoppas du också kan hitta dom.

Sen undrar jag över det här du skrev.
"du hittar inte ett område där invandrare i första, andra eller tredje generation inte är i princip uteslutande bakom vartenda av dessa brott."

Hur länge räknas man som invandrare i dina ögon?

Sist men inte minst, varför denna fascination av Trump som din profilbild?
Finns ingen politker i Sverige du borde ha istället för en president i USA?
Eller varför inte flytta hit som jag, då kan du han Trumpkeps på dig varje dag så ska du få höra vad folk tycker om dig :tungan
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag anser att det hållits en relativt schysst dialog i denna tråden, trots det svåra ämnet. Det vore bra om en moderator rensade upp de senaste påhoppen från vänsterkanten, så vi kan fortsätta en saklig diskussion.
De kommer, de går. Vi har ju sett dem allihop, Chris Ash, Chrille, korvgubbe, bonny, allt vad de hette. Vad hade de att komma med? Fria fantasier och påhopp. Förmodligen är flera av dem samma personer. Men visst är det tjatigt att de tar till lögner och påhitt så snart man bara skriver ner hur det är.

Egentligen är det ju väldigt synd om dessa sorgliga individer, de har fått exakt det samhälle de förespråkat. Nu visar det sig att det blev ett formidabelt fiasko, vad har de för val annat än att fortsätta sprida dynga eller logga ut?



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Återigen har du fel i sak Markus.

https://www.bra.se/download/18.cba8...bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

Du får tycka precis som du vill men tro inte att du har en saklig grund för dina åsikter. Du behöver inte försöka övertyga någon om att "massinvandring" är bra, för det tycker nog ingen härinne i alla fall. Du flyttar ständigt målstolparna enligt känt mönster när du beläggs med sakfel. Svepande påståenden och generaliseringar kombinerat med ganska trista personangrepp när du inte har sakargument.

Jag tycker att det skämmer Sporthoj.

Du får naturligtvis ha precis vilka åsikter du vill och jag tror inte på något sätt att de kommer att ändras av fakta oavsett hur tydliga de är. Men rena lögner som ovan skall du hålla dig för god för.

Så du slänger fram en rapport från 2005? Som bevis för att problemen som startade 2015 inte alls existerar?

Dessutom en rapport skriven av ett statligt verk som precis fått kritik för cherry picking samt att vinkla sina rapporter. :glömdet
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är inte tjurig, jag kan acceptera att vi kallar Bandidos samt No Surrender för MC-klubbar så kanske diskussionen kan gå vidare ifrån det hårklyveriet. Jag tycker iofs det ger en lite trist stämpel på MC-kollektivet och särskilt då de som gillar amerikanska motorcyklar.

Men följdfrågan, av alla landets MC-klubbar, en hobby där utlänningar är kraftigt underrepresenterade så är det alltså två klubbar som bombar varandra och dessa klubbar har knappt några svenska medlemmar alls.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Två frågor främst: Vilken situation avses och hur löser vi det?
Genom att med våld tvinga folk med en kultur att umgås med folk med en annan kultur emot deras vilja? Lite som på lågstadiet då läraren såg till att alla fick vara med och leka när man egentligen inte alls ville leka Pelle(han hade pissat på sig, luktade illa och åt snorkråkor.)
Att tvinga två personer som inte vill umgås med varandra att umgås med varandra är en våldshandling, frihetsberövande eller något kanske. Det alternativet är inte bättre än att de två personerna helt frivilligt väljer att inte umgås med varandra.

Edit. Går detta bara åt ett håll? Skapas inte situationen likväl av de från andra kulturer som inte vill umgås med de ifrån SDs svans?

I sitt privatliv kan man välja sina vänner men jag tycker det är ganska viktigt att barn lär sig leka med alla på dagis/skola för sen när de blir vuxna på en arbetsplats så ska de också kunna samarbeta med alla på arbetsplatsen.

Jag har sett lite för många sådana vuxna som borde ha fått lära sig det redan som barn så att de inte som vuxna förstör produktionen pga personliga värderingar. Inte minst har vi ju de problemen i riksdagen med sju partier som vägrar samarbeta med de åttonde.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Absolut en jätteviktig del, där har föräldrarna ett stort ansvar i uppfostran.
Tänkte mer på rasterna i skolan. Ska läraren bestämma vem som umgås med vem då?

Samma sak egentligen som att någon bestämmer vem du ska umgås med på din lunchrast.
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vad är du ute efter när du generaliserar "wt" och SD - som om det vore deras fel för det nyskapade eländet i sverige?

Jag påstår att svartmålandet av situationen och att se en lösning i stängda gränser görs av samma människor. Det är de som hämtar sin världsbild från alternativmedia och enbart sväljer det som passar den egna agendan. På dem låter det som att SD borde styra landet eftersom de är större än MP. De verkar inte kunna ta in att man behöver andras stöd för att få vara med och styra.

Lustigt att bli kallad vänster när man är för fri rörlighet och öppenhet, speciellt när det kommer från någon som hyllar handelshinder och tullar.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top