Sverige idag..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ja, det måste man väl säga om det krävs att man äger MC för att få vara medlem.

Men jag skulle ju inte vilja påstå att medlemmarna i någon av dessa 1%-klubbar verkar ha MC som sitt fritidsintresse.

Jo, på fritiden åks det nog en del mc även av dem. Det här är väl snarare arbetstid.
 

Raderad medlem 51742

Guest
I Sverige är det förmodligen lättare att få dem fällda för arbetsmiljöbrott eller avsaknad av kollektivavtal än för den lilla "olycka" som råkade bli effekten av deras förehavanden.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"Tolererar" vissa religioner är långt ifrån religionsfrihet, om man inte erkänner hunga-pfwanga-religionen eller Pastafari som likvärdig med sin egen, så råder inte religionsfrihet.

Muslimer beskattar väl även folk med andra religioner på många ställen?
Det är klart att islam ingenstans tolererar andra religioner, komma dragande med Nigeria och Pakistan som föredömen är sannolikt inte särskilt effektivt heller.
Jag föredrar att Sverige inte är som Pakistan eller som Nigeria. Tack på förhand.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bananrepubliken levererar!
https://www.expressen.se/gt/polistabben-forstorde-rickards-dyra-elverktyg/

Börjar vara som i tredje världen, personer på vissa arbetsplatser där möjligheten uppstår förkovrar sig lite extra via mutor eller eller regelrätta stölder och inget intresse finns att styra upp, söka gärningsmän och än mindre att bestraffa dessa. Istället levereras en saga om att ägodelarna destruerats... joråsåatte...

Snart räcker det väl med en femhundring i näven på trafikpolisen när man gjort en fortkörning, när det sen börjar bli etablerat så kommer även de som håller laglig hastighet börja stoppas och beskyllas för fortkörning etc.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är klart att islam ingenstans tolererar andra religioner, komma dragande med Nigeria och Pakistan som föredömen är sannolikt inte särskilt effektivt heller.
Jag föredrar att Sverige inte är som Pakistan eller som Nigeria. Tack på förhand.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk


Du har, som vanligt, helt fel i sak. Islam accepterar andra religioner, jag har också förklarat varför.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du har, som vanligt, helt fel i sak. Islam accepterar andra religioner, jag har också förklarat varför.
Jaså, men då så.

"Enligt Koranen 9:28 beskrivs kristna och judar som ”najusin” vilket betyder orena. I Koranen 5:73 anklagas kristna för att begå ”shirk”, vilket betyder att dyrka någon annan bredvid Gud, Allah, och att göra Jesus till Guds son. Enligt islam är Jesus endast en av Allahs många profeter.

När jag som muslim tog upp frågan med mina imamer och de lärda om varför vi ska hata kristna och judar fick jag som svar: ”Det är gud, Allah, som ger oss människor ett värde. När Allah säger att kristna och judar är smutsiga kan jag inte som enskild muslim trotsa detta”. Man hänvisade till Koran 3:110, ”Ni muslimer utgör det bästa samfund som fått uppstå”."

Bra att du utöver alla andra dina färdigheter även kan göra den korrekta och slutgiltiga tolkningen av islam.
https://www.dagen.se/debatt/mona-walter-islam-avhumaniserar-kristna-1.766528




Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Högerextrem börs-VD lägger sig i rikspolitik genom att sprida myter och svärta ned Sverige-bilden. Vidrigt, Stefan borde beordra AP-fonderna att sälja alla Ericsson samt kalla Wallenberg till Sagerska i helgen.

Börje borde skämmas och fokusera på sin egen börskurs.
379f5e7a1b0796b303604a6d8abeacf5.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Förstår din fråga Markus, eftersom brott begåtts så måste det väl vara någon slags invandrarförening..

Om medlemmarnas huvudsakliga intresse är brott och klubben bara existerar för att stärka medlemmarnas våldsstatus. Är det då:
A) En MC-klubb?
B) En invandrarförening?
C) En politisk organisation?
D) En fotbollsklubb?
E) ...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Förstår din fråga Markus, eftersom brott begåtts så måste det väl vara någon slags invandrarförening..

Visst, men man kan vända på det resonemanget.

Eftersom grova brott begås nästan uteslutande av invandrare så påstår vi att det är ett MC-krig så vi kan låtsas att det inte hänger ihop med en aldrig skådad massinvandring.

Jag antar det hänger ihop med hur man ser på läget, och jag sticker i alla fall inte under stol med vad jag tycker. Hur gör du?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Visst, men man kan vända på det resonemanget.

Eftersom grova brott begås nästan uteslutande av invandrare så påstår vi att det är ett MC-krig så vi kan låtsas att det inte hänger ihop med en aldrig skådad massinvandring.

Jag antar det hänger ihop med hur man ser på läget, och jag sticker i alla fall inte under stol med vad jag tycker. Hur gör du?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Återigen har du fel i sak Markus.

https://www.bra.se/download/18.cba8...bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

Du får tycka precis som du vill men tro inte att du har en saklig grund för dina åsikter. Du behöver inte försöka övertyga någon om att "massinvandring" är bra, för det tycker nog ingen härinne i alla fall. Du flyttar ständigt målstolparna enligt känt mönster när du beläggs med sakfel. Svepande påståenden och generaliseringar kombinerat med ganska trista personangrepp när du inte har sakargument.

Jag tycker att det skämmer Sporthoj.

Du får naturligtvis ha precis vilka åsikter du vill och jag tror inte på något sätt att de kommer att ändras av fakta oavsett hur tydliga de är. Men rena lögner som ovan skall du hålla dig för god för.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Återigen har du fel i sak Markus.

https://www.bra.se/download/18.cba8...bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

Du får tycka precis som du vill men tro inte att du har en saklig grund för dina åsikter. Du behöver inte försöka övertyga någon om att "massinvandring" är bra, för det tycker nog ingen härinne i alla fall. Du flyttar ständigt målstolparna enligt känt mönster när du beläggs med sakfel. Svepande påståenden och generaliseringar kombinerat med ganska trista personangrepp när du inte har sakargument.

Jag tycker att det skämmer Sporthoj.

Du får naturligtvis ha precis vilka åsikter du vill och jag tror inte på något sätt att de kommer att ändras av fakta oavsett hur tydliga de är. Men rena lögner som ovan skall du hålla dig för god för.

Du har en rapport från 2005 som vi dissekerat här inne för femton år sedan som stöd till tes för exakt vad sade du?

Att genompolitiserade BRÅ tycker eller inte tycker något kan man diskutera hur intressant det är men i just den rapport du hänvisar till står det ju att invandrare är överrepresenterade med ungefär 2,5 om jag minns rätt, är det inte mycket? Sedan är ju definitionerna tvivelaktiga och ännu mer tvivelaktiga femton år senare. "Föräldrar födda i Sverige", ok, vad har det med saken att göra? Trams. Mest var den dock full av svammel och bortförklaringar i stil med " det är mer synd om invandrare så därför begår de fler brott".

Resten av Sverige skrattade just ut Stefan och sänkte S till lägsta nivån någonsin samt höjde SD till största parti, strax efter hans pinsamma intervju där han vägrade erkänna att massinvandring och kriminalitet har ett samband. Intressant att du är en av de få som håller med honom. Du har inget stöd i någonting och det är du som sprider lögner, sluta med det, tack.

Sitter du inte och ljuger och skämmer ut dig med en felaktig kalkyl på fordon så sitter du här och ljuger. Finns det något område överhuvudtaget du behärskar?

Har ni det kul i Norrland förresten, har ni alltid blivit gängrånade på tidiga kvällsbion och skjutit varandra på öppen gata?



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Överrepresentation är någonting annat än "grova brott begås nästan uteslutande". I övrigt bär ditt inlägg syn för sägen.

EDIT: Här är den länk jag trodde att jag postade

https://www.bra.se/download/18.62c6...ersoner_med_utlandsk_och_inhemsk_bakgrund.pdf

EDIT 2: Det jag vänder mig emot är just den typen av korkade generaliseringar och personangrepp som du ständigt håller på med. Jag tycker inte att det är OK. Det går att diskutera den här typen av frågor utan att blanda in sådant.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Överrepresentation är någonting annat än "grova brott begås nästan uteslutande". I övrigt bär ditt inlägg syn för sägen.
Sluta bara, eller fortsätt, gör som du vill, men att påstå att massinvandringen inte har med den grova kriminaliteten att göra är ju befängt.

Skjutningarna, sprängningarna, barnrånen, åldringsrånen, assistansfusket, människosmuggling, gruppvåldtäkter, festivaltafs, hedersmord, droghandel - du hittar inte ett område där invandrare i första, andra eller tredje generation inte är i princip uteslutande bakom vartenda av dessa brott. Eller är du så indoktrinerad att att tror att det är svenska barn till svenska föräldrar som begår dessa brott? Att det är svenska män som anordnar smuggling? Att det är svenska föräldrar som mördar sina barn? Att det är Tony och Kenta som tafsar på (gratis)-festivaler.

Herregud vad det är synd om dig om du tror det, men jag tror du bara gör dig dum, du har målat in dig i ett hörn och vet inget om hur du tar dig ut.

Apropå ordspråk, bättre fly än illa fäkta, så hej då nu med dig.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ovan kan man notera ett troll in action, observera att hen inte bemöter fakta, tex utdrag ur koranen, istället byter hen ämne och börjar provocera i någon annan fråga. Mycket klassisk taktik.

Intressant med trolleri ändå, snart har hen startat ännu en ny profil och kan pladdra på, som hens lärarprofil från Kalifornien.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Sluta bara, eller fortsätt, gör som du vill, men att påstå att massinvandringen inte har med den grova kriminaliteten att göra är ju befängt.

Skjutningarna, sprängningarna, barnrånen, åldringsrånen, assistansfusket, människosmuggling, gruppvåldtäkter, festivaltafs, hedersmord, droghandel - du hittar inte ett område där invandrare i första, andra eller tredje generation inte är i princip uteslutande bakom vartenda av dessa brott. Eller är du så indoktrinerad att att tror att det är svenska barn till svenska föräldrar som begår dessa brott? Att det är svenska män som anordnar smuggling? Att det är svenska föräldrar som mördar sina barn? Att det är Tony och Kenta som tafsar på (gratis)-festivaler.

Herregud vad det är synd om dig om du tror det, men jag tror du bara gör dig dum, du har målat in dig i ett hörn och vet inget om hur du tar dig ut.

Apropå ordspråk, bättre fly än illa fäkta, så hej då nu med dig.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Ingen har påstått det du svamlar om. Typisk halmgubbe och definitivt ett exempel på den ohederliga debatteknik du använder dig av. Lägg ned.

Jag tycker bara att du skall vara saklig och inte låta som nån flashbacktomte som hämtar hela sin världsbild från "alternativmedia" (annat ord för extremhöger/invandrarhatiska/islamofobiska sajter). Indoktrinerad var ordet.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top