Sverige idag..

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
"På Växjös akut har de satt hjul på skrivborden för att kunna skjuta i väg dem - som skydd mot attackerande patienter och anhöriga."
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Till vänstern och yttersta högern :tummenupp
ckn012320dc.jpg
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
EU-parlamentet röstade nyss nej till ett SD-förslag till en resolution ”om mänskliga rättigheter och demokrati i världen och Europeiska unionens politik på området”. Förslaget handlade om att sätta fokus på att kristna runt om i världen utgör en ”klar majoritet av de religiösa grupper som diskrimineras, utsätts för våld och dödas”. De svenska partier som röstade nej var S, MP, C och L.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Håller både med, och inte.

När du stöter på oliktänkande så har jag lyckats bättre med att nöta med dem än att gå i konfrontation. Målet är ju att få folk gradvis rätt, du kan ju inte begära att en batikhäxa blir SD bara för den råkade stöta på dig. Man kan prata om saker i generella termer, hur bra sjukvård det är i andra länder tex eller hur tryggt Warszawa är.

Alla sätt som fungerar är bra.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Det beror på vem man talar med men jag håller med dig. Jag gör också så. Men just batikhäxor kommer du aldrig kunna övertyga ändå, de är lika bra att hånskratta åt och verkligen köra slag under bältet så att det blir socialt frowned upon att som äldre skata tex frottera sig med yngre herrar från Afghanistan.

Däremot alla dessa medelklassvenskar med hyfsade jobb som man sitter med på parmiddagar och annat som per default tror att Trump är Hitler tex. Dessa är relativt lätt att så frön i eftersom de faktiskt är mottagliga för argument och innerst inne besitter ett visst mått av intelligens och förmåga att bilda egna resonemang. Har de respekt för dig sedan tidigare och du lägger fram det snyggt så kommer de också att börja ifrågasätta vad de själva egentligen "tycker" och varför. Med lite tur kan du i alla fall få dem att gå från C till M.

Den stora uppgiften nu är att normalisera sunda klimat- och miljöåsikter och syna klimatbluffen. Det tror jag tyvärr kan bli en ännu svårare uppgift än att lyfta den huvudlösa invandringspolitiken för detta måste vara den största scam som någonsin har gjorts på mänskligheten.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Under lördagskvällens P3 Guld-gala vann Arre! Arre! pris för Årets rock/meal. Efter avslöjandet rusade bandmedlemmarna upp på scenen i Partille Arena.
Punkbandets gitarrist Matilda ”Mattis” Årestad avslutade tacktalet.
– Jag vill tacka alla som gömmer flyktingar, alla som sliter inom vården, alla som jobbar på kvinnojourer. Ni är de riktiga hjältarna. Tack alla som röstar rött. Fuck Jimmie, skrek hon och kastade mikrofonen i golvet.
Blä!!!!!

82786493_2943232309061609_4268614570672652288_o.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
EU-parlamentet röstade nyss nej till ett SD-förslag till en resolution ”om mänskliga rättigheter och demokrati i världen och Europeiska unionens politik på området”. Förslaget handlade om att sätta fokus på att kristna runt om i världen utgör en ”klar majoritet av de religiösa grupper som diskrimineras, utsätts för våld och dödas”. De svenska partier som röstade nej var S, MP, C och L.
VPK röstade ja? Fett

Såg förresten några kommunister i typ Skåne eller Göteborg eller liknande ställe startat invandringskritiskt parti. Oväntat.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Klart man maler på. Jag är åxå så lack på samhället. Är inte du det star?

Nja, kanske inte så mycket i Sverige som i världen i övrigt. Tonläget har förändrats, och inte till det bättre.
Men vafan kan JAG göra åt det? Jag harvar på som vanligt.....
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top