Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2017, Husqvarna, 701 Supermotard
    Inlägg
    1

    Unhappy Husqvarna 701 Dyno jet bänkningsresultat

    Tjena! Här är mina resultat dyno jet bänk på min Husqvarna 701 SM -17

    Bortse från att tid och datum inte stämmer överens, båda resultaten är från samma dag.

    Delar:

    Sc project slip on

    Power commander 5

    Rottweiler SAS/Canister Removal Kit

    Rottweiler Intake System

    Crankcase Breather Blanking Kit For Rottweiler Intake Kits

    Före = Alla dess delar monterade men luft/bränsle har inte pillats på.

    Ni får gärna dela med er av era resultat så man har något att jämföra med.
    Åsikter bra dåligt?
    Själv tycker jag att det är underligt att jag tappat 0.4 Hästkrafter.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	benk.png
Visningar:	284
Storlek:	784,5 KB
Id:	450244

  2. #2
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    5
    Inlägg
    10 902
    Det saknas en O2-graf men förmodligen beror tappet på lite fetare blandning - som förklarar att du har mer vrid i nästan hela registret jämfört med standardmappningen. Förmodligen hade det gått att skruva lite till - du har en effektdipp nära maxvarvet som man borde klenat bort.
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x 2

  3. #3
    I'm a cowboy, on a steel horse i ride. Hellfireclubs avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Malmö
    Hoj
    KTM Super Duke 1290 GT
    Inlägg
    475
    Hade varit fint att veta hur mycket den faktiskt lämnade på bakhjulet innan mods...
    - Recomended by Dr. Suzuki -

    K1300R - When you want a bike that looks like a fucked up Darth Vader

  4. #4
    RR på sommaren, MX/Enduro resten av året RookieMs avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Stenungsund
    Hoj
    En Japan, en Österrikare & en Spanjorska
    Inlägg
    384
    Vad ska en sådan lämna på hjulet original? Som Anders säger, effektdippen på topp borde justerats bort då den är ganska tydlig. Eller slirar det?

  5. #5
    Med lem ethings avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Stenungsund
    Hoj
    Ducati 1098 S, KTM SXF 450
    Inlägg
    1 418
    Alla bänkar ger olika värden så det enda sättet att veta vad det ger är att köra före och efter montering. För optimering låter jag de som kan mer svara.
    -"Of course everybody gets a prize, if you win the fucking race"
    Nick Offerman

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Ja
    Hoj
    Ok
    Inlägg
    1 008
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Det saknas en O2-graf men förmodligen beror tappet på lite fetare blandning - som förklarar att du har mer vrid i nästan hela registret jämfört med standardmappningen. Förmodligen hade det gått att skruva lite till - du har en effektdipp nära maxvarvet som man borde klenat bort.
    Oaktat skillnaden av bänkarna i sig.

    Ja, ser det inte ut som att vridet är något högre genom typ hela registret? Då borde väl effekten hänga med upp genom typ hela registret iom att den beror på vrid & varvtal?
    Tror du eftermappningen går fetare än 12,5:1?
    Senast redigerat av zoda den 2019-08-13 klockan 11:13.

  7. #7
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    5
    Inlägg
    10 902
    Man går ju upp i bänk för att slippa tro. Bänkades det med O2-sensor ansluten?
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x 2

  8. #8
    Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Ja
    Hoj
    .
    Inlägg
    16 352
    Jag tycker inte du skall dra för stora växlar på det där men en AF kurva hade varit relevant. Ser ju inte särskilt väl inställt ut sådär på en höft.

    Men sen är rottweiler ombyggnaden där man tar bort en stor väl designad luftburk med intag långt iväg från motorvärme med ett filter som suger i sig varmluft. Passar sådär i dynomiljö där man står med stekhet motor och begränsat med luftflöde runt motorn.

    Jag tycker för övrigt rottweiler är uselt amerikanskt skrot som borde förbjudas.
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

  9. #9
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 537
    Utan lambdakurva så kan man inte säga bu eller bä men de finns risk att bänkaren inte orkat justera om bränslekurvan helt enkelt eller ytterst lite. Den skulle inte tappat ivf….
    Va du med så du såg hur mycket hen justerade i bränslemappen? Kördes de många pull med bränslejustering eller blev de bara en eller två körningar och sen va de bra?
    Jag menar de tar 7-20 pull för att testa ut vart den ger mest pulver.
    BOOST III

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

En av anledningarna kanske kan vara att dom inte har någon seriös vinnar-kandidat och därför stannar hemma. Britterna är ju extremt patriotiska och partiska till [...]

JockeP22
Vill du annonsera ovan? Klicka här