Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 49 av 49
  1. #41
    The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Kalix
    Hoj
    YZF-R7
    Inlägg
    3 489
    Citat Ursprungligen postat av Ta2d Visa inlägg
    Kul med alla självutnämnda experter på nätet.
    Om du själv anser att du vet mer än interneteliten så bör du också veta att det finns lämpligare metoder i bromsbänken om man försöker påvisa det du tjatar om...

    Att visa en fullgaskörning med långsamt accelererande varvtal i en sketen Dynojetbänk säger inte ett skvatt om motorns körbarhet eller hur den beter sig vid dellast eller lastväxling. Då blir det precis det Tvåtaktsmannen redan påpekat - ett utskrattat försök att visa att 47 hk är mer än 50 hk.

    För övrigt tror jag inte att någon av hojarna från 2015 har vare sig 47 hk eller 50 hk just nu, då de ägs av någon som smiskar gata utan att följa serviceintervallen.
    The Build Quality Police

  2. #42
    Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Lulstan
    Hoj
    KTM EXC 300 TPI samt en KTM 790 adv R för grus!
    Inlägg
    4 714
    Citat Ursprungligen postat av hannuse Visa inlägg
    Men har du verkligen lagt in korrektionsformel för gyroeffekt???
    Och det kan ju finnas fler dolda faktorer, eller traktorer.....så räkna om
    F-n, glömde corioliseffekten och att ta sekundärförslitningen på det inre ramlagret i beräkning...jag gör om det hela, sorry!

    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

  3. #43
    Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Alingsås
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Inlägg
    3 334
    Jag har dock för mig att EXC och SX-motorerna har olika svänghjul och förgasare/insprut för att crossmotorn ska ha mera BRAPP i sig än enduromotorn vilket inte känns orimligt med tanke på användningsområdena.

    Nu står det iofs ganska tydligt att det är två EXC-maskiner, annars skulle jag kunna acceptera upplevelsen av att en SX-F 450 har mer upplevt klös än en EXC-F 500+

    Annars liknar det mest "min moppe drar en hunnratjufemma i axet"
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

  4. 2020-10-14, 16:26

  5. #44
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Bästkusten
    Hoj
    Snart
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av ething Visa inlägg
    Du är medveten om att effekt = kraft över tid och att acceleration styrs av kraft och massa? Du visar just upp en dynokurva som vid samma varvtal ger mer effekt för fordonet du säger är långsammare. Jag skall inte tråka ut dig med formler (något säger mig att den delen av skolgången gick mindre bra) men jag kan sammanfatta det med:

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	giphy.gif
Visningar:	19
Storlek:	2,47 MB
Id:	456645
    Har själv testat en stock 450 och 500 innan jag köpte min 450. Testade 0-100 km/h, 0-400 m etc och 450 vann allt. Testade med VBox, och den ljuger inte.

  6. #45
    Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Vid en marina
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Inlägg
    1 396
    Bra tråd! Låt den leva hela vintern.

  7. #46
    Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skarlunda
    Hoj
    Par stycken Ktm:er
    Inlägg
    2 176
    Tänkte bistå lite i "popcorn tråden" så den lever vidare..
    Mina kunskaper i ämnet kanske inte är så stora som trådskaparens då..
    Har å ägt både 450 å 500 I olika generationer så som RFS som tillverkades fram till 2007.. Även nästa generation som tillverkades mellan 2008 till 2011, även

  8. #47
    Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skarlunda
    Hoj
    Par stycken Ktm:er
    Inlägg
    2 176
    Även nästa generation 2012 till 2016.. Samt senaste 2017 till 2019..
    Kört både enduro samt motard me dom båda modellerna...
    Bara kört å ägt Ktm dom senaste 16 åren, å för tillfället så har jag flera för olika ändamål..

    Att en 450 ska dra ifrån en 500 är inte sant direkt om man har likadan utväxling å lika däck samt samma underlag samt förarna är lika duktiga..

    Att underlaget sen kan vara avgörande till 450 fördel genom sin lite effekt svagare motor, dvs den spinner inte loss lika lätt..

  9. 2020-10-14, 23:13

  10. #48
    Umbrella Corp. Ivils avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Nykvarn
    Hoj
    -
    Inlägg
    4 199
    MEN....har du kört mot en BMW 330?

  11. #49
    pousseur kjellpers avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Västerås
    Hoj
    Triumph Street Triple Rx -15, KTM Freeride 250F -20
    Inlägg
    1 315
    Varför vill man ta en skogsmoppe med knappt 50 hk (rena gräsklipparmotorn), kasta bort det som gör den till en bra skogsmoppe, för att hålla på och köra dragrace på asfalt med den?

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

magnus moss skriver: Kolla vid 1.22 i denna videon, när helikopterns skugga sveper över Rins. Borde inte sådant vara SJUKT irriterande, på gränsen till rent läsk [...]

Comeback
Vill du annonsera ovan? Klicka här