Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 101 till 108 av 108
    Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    De flesta som hade hoppats på att köra en ny S1000RR har nog synpunkter på BMWs sätt att hantera problem.
    Undrar också vad jag har missat här?
    Forza Rossi ! =)

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    De flesta som hade hoppats på att köra en ny S1000RR har nog synpunkter på BMWs sätt att hantera problem.
    Vad menar du?

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Vad har jag missat?
    BMW säger att de har fått för mycket order så nästan ingen får leverans förrän...sen...
    https://www.motorcyclenews.com/news/...9-bmw-s1000rr/

Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    BMW säger att de har fått för mycket order så nästan ingen får leverans förrän...sen...
    https://www.motorcyclenews.com/news/...9-bmw-s1000rr/
    Eh... jaja men det talar väl snarare för "min" tes då. Kunderna kommer springande med plånboken...

Hur skulle andra tillverkare och generalagenter ha hanterat den situationen?

De flesta säger bara "otur", BMW säger:

What if I've already put a deposit down on a BMW S1000RR?
    A BMW Motorrad UK representative got in touch with MCN via Facebook on Thursday with the following information for those who've put deposits down: "A letter has been sent to each UK customer to update them on the S 1000 RR order status and production delays.

"Customers are being offered a £500 Retailer Credit which can be used towards servicing, parts, accessories or BMW rider wear."

"Customers part-exchanging owned bikes have a number of options being made available to them:

The exchange can be delayed until collection and BMW will support the drop in value
    The part-exchange can be brought into dealer stock and a loan bike provided to the customer
    The dealer can provide the customer a loan bike
    "Finally, customers in a current PCP contract can have their agreement extended for up to 6 months if they have already been approved on a new finance agreement."
    Senast redigerat av BrooklynS den 2019-07-12 klockan 09:32. Anledning: Hittade mer info
    Buy quality, cry once.

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Eh... jaja men det talar väl snarare för "min" tes då. Kunderna kommer springande med plånboken...

Hur skulle andra tillverkare och generalagenter ha hanterat den situationen?

De flesta säger bara "otur", BMW säger:
    Precis.

Därför som BMW är så poppis! De kunde lika väl säga tråkigt och otur men du får vänta på din tur. Här lägger de alla korten på bordet och förklarar varför det blivit som det blivit. Att lämna en 5300 sek värdecheck till alla kunder är bra goodwill och en ren bonus enligt mig.

Men som man säger.
    Den som väntar på något gott?.....
    Forza Rossi ! =)

Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av Schnell Visa inlägg
    Precis.

Därför som BMW är så poppis! De kunde lika väl säga tråkigt och otur men du får vänta på din tur. Här lägger de alla korten på bordet och förklarar varför det blivit som det blivit. Att lämna en 5300 sek värdecheck till alla kunder är bra goodwill och en ren bonus enligt mig.

Men som man säger.
    Den som väntar på något gott?.....
    Och
    The exchange can be delayed until collection and BMW will support the drop in value
    The part-exchange can be brought into dealer stock and a loan bike provided to the customer
    The dealer can provide the customer a loan bike
    "Finally, customers in a current PCP contract can have their agreement extended for up to 6 months if they have already been approved on a new finance agreement.

Jag skulle säga att den här typen av "kundvård" saknar motstycke i hojvärlden. Och det är väl därför som folk betalar vansinniga priser för att köra en ny BMW. Mest sålda hojen i Europa trots i särklass dyrast liksom...
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Har monterat en annan framruta med gangsterkeps idag. Turbulensen runt skallen försvann nästan helt.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	FB_IMG_1562956535843.jpg
Visningar:	37
Storlek:	145,8 KB
Id:	449857
    Nästa steg är väl en BMW C1...

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Jag gjorde mig av med Yamahan nu och fick en bullrig klumpeduns med läckande kylare istället.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	FB_IMG_1563128438784.jpg
Visningar:	36
Storlek:	184,6 KB
Id:	449875

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •