Veckans tips: åk inte och besiktiga MC??

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
vad fick du för anmärkning ?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
SH inlett nötskal.. Ämne: Veckans Tips.... resultat: Ett par påhopp samt ingående diskutioner om vad som är bra eller anus :tummenupp

Känner på mej att vintern kommer gå fort nu när jag börjat ”umgås” med er :7peta

Hah! Bäst är det framåt våren innan säsongen kör igång, då är ångesten värst härinne. :hihi
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
SH inlett nötskal.. Ämne: Veckans Tips.... resultat: Ett par påhopp samt ingående diskutioner om vad som är bra eller anus :tummenupp

Känner på mej att vintern kommer gå fort nu när jag börjat ”umgås” med er :7peta

Det var bättre förr, då förolämpade vi varandra från oktober och framåt och ingen lipade över det. Det var helt enkelt logiskt att vara otrevlig när man inte kunde köra...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det var bättre förr, då förolämpade vi varandra från oktober och framåt och ingen lipade över det. Det var helt enkelt logiskt att vara otrevlig när man inte kunde köra...

Folk blir så förbannat kränkta över en liten meningskiljaktighet nuförtiden.

Övrigt tycker jag att det är skitfint utan besiktningskrav på mc.:cpparty
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men som kompensation får ni istället köra snöskoter och köra mc dygnet runt på sommaren :hej

Och det utnyttjar vi till max.

Jag kommer ihåg att jag för många år sedan blev överraskad över att jag hade röd instrumentbelysning på min -96 SRAD 750...vilket jag upptäckte sommaren 2003 när jag tog ner den till jobbet i hufvudstaden för att sälja den. Hade aldrig kört i mörker före det...
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har helt gått förbi hela besiktningsproblemet med att köpa ny hoj så fort det är dax att besiktiga! Funkar kanon!
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Det var bättre förr, då förolämpade vi varandra från oktober och framåt och ingen lipade över det. Det var helt enkelt logiskt att vara otrevlig när man inte kunde köra...

Hah! Bäst är det framåt våren innan säsongen kör igång, då är ångesten värst härinne. :hihi

Ser fram emot när abstinensen börjar krypa på ... when the shit hits the fan :smasha
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
De gör väl ett jobb som vilken yrkesman/kvinna so helst tyvärr....
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Tur att man kan köpa sig igenom en besiktning sen det blev privatiserat utan att ens åka dit med rätt kontakter, lite dyrare och man slipper höra nåt dravel om reflex eller nåt annat ovidkommande medans de missar något trafikfarligt som man redan vet.. :tummenupp
 

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
derome
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
kommer ihåg för 9 år sedan hade jag en ny importerad bmw 328 e36 så inget märkvärdigt .
haft den ungefär ett år och skulle in till svensk bilprovning.
går igenom det mesta blinkers hel halvljus broms ljus mm

får en tvåa på mina E märkta bakljus :va saknades vist reflex i glaset vilket är skitsnack för tillomed jag såg hur ljuset reflekterades i dom:va:va 2a på det fick klistra på tape reflex som vi hade på lastbilarna. godkända och allt gick dom med på första åren men andra året så va det inte godkänt..

mäter avgaserna värden. nje det va för dåligt resultat. men han skulle ut o köra motorn varm (kan tillägga att jag körde dit ganska gårt:tummenupp )

dom hissar upp bilen och ser att den är underredsbehandlad och tar fram sin lilla rosthammare bankar först löst som dom brukar men när dom inte hittar rost så går han på dom en galning och gör allt för att fp spettet genom plåten.

tillsist fick jag ryta till o säga till han att lugna ner sig bilen är helt ren under massan o där fans ingen rost när jag la på massan under bilen.

tid för provkörning och ser han köra lungkt till framsidan av lokalen och hör han sedan varvar ut bilen på ettan... tvåan.. 3an innan man hör en tvärnit i korsningen och så vidare samma sak varvar max varv 1 2 3 o ser han ligger på maxvarv på 3an förbi på vägen utanför o vips så va värderna bättre nu än innan.. med samma värden som första mätningen :fakta

nu förtiden åker jag till dekra suveräna killar o tjejer. trevligt bemötande och bilen har gått igenom utan problem dom ville gett mig en tvåa på bromsskivan bak började bli dålig. men hade nya delar i bilen som jag fick hem kvällen innan. visade han satsen med skivor samt belägg och renoveringssats. då behövdes ingen tvåa skrivas dit utan blev en notis bra att veta broms skiva bristfällig nya låg i bilen ingen ombesiktning krävs
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Inget gnäll här men en intressant fråga i sammanhanget.

För ett par år sedan hade jag en vfr1200fd med dubbelkoppling dct. Besiktningsmannen skulle provköra och jag frågade om han kört en liknande mc. Nej blev svaret. Han satte sig på hojjen o letade först efter kopplingsgreppet och sedan efter växelpinnen. Där blev jag smått orolig och stoppande provkörningen. Hojjen blev godkänd men ej provkörd.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Tur att man kan köpa sig igenom en besiktning sen det blev privatiserat utan att ens åka dit med rätt kontakter, lite dyrare och man slipper höra nåt dravel om reflex eller nåt annat ovidkommande medans de missar något trafikfarligt som man redan vet.. :tummenupp

Detta låter som rent vansinne! Utsätta sej själv och andra för fara för att ”de missar något trafikfarligt SOM MAN REDAN VET”?!
 

J_Lillman

Medlem
Gick med
4 Apr 2016
Ort
Knivsta
Hoj
Aprilia RS660
I'm Offended
https://www.youtube.com/watch?v=ceS_jkKjIgo

dagens verklighet, helst av allt ska man inte säga något och bara le och nicka.

- - - Updated - - -

Jag har helt gått förbi hela besiktningsproblemet med att köpa ny hoj så fort det är dax att besiktiga! Funkar kanon!

Använder mig av samma taktik fungerar klockrent, kanske inte det mest ekonomiska men roligt =)

mvh
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
"If you know the rules, you're allowed to break them."

Är inte så säker på att jag håller med här . Handlar de bara om dej så absolut gör va du vill. Men att ge sej ut med något som är trafikfarligt och utsätta andra för den risken tycker jag r hjärndött rent ut sagt.. alla är vi olika :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är inte så säker på att jag håller med här . Handlar de bara om dej så absolut gör va du vill. Men att ge sej ut med något som är trafikfarligt och utsätta andra för den risken tycker jag r hjärndött rent ut sagt.. alla är vi olika :)

Jag tror att kanske du tar mitt roadkillcitat lite mycket på orden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top