Vad önskar du dig för mc-nyheter 2018?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
En xr650r med motardhjul och 2000mils serviceintervall.

V4-ducce ska bli skoj. Undrar ifall de håller.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Att Johans Mc skulle höra av sig igen och vill köpa tillbaka min mc till samma pengar som jag gav 3 år tidigare
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Älskar min wr250x men vore det nått så att yamaha skulle släppa en wr350 eller 400r/x. Gärna både som motard och som ultralätt äventyrshoj men exakt samma recept som wr250r/x inget mer som höjer vikten och lika låga service krav. Skulle igentligen inte behöva vara så mycket mer hästar tycker det räcker bra men få ner varvtalet o få lite mer vrid, inte mer kubik än 400cc dock pga att 250 är nästan vibrationslös jämfört med de flesta enstånkor och det måste bibehållas genom lägre massa som rör sig. Skulle även vara grymt med en 12-15l tank orginal i plast.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Att tillverkarna börjar lägga in rejäla bensintankar på hojarna så man inte måste packa reservdunk ifall man ska längre än till glasskiosken med en ny "äventyrshoj" (alltså fabriksscrablers och sånt).

Sen lite otippat: Eldrift. Bara för det att då kanske fler kör tvåhjuligt och de som ansvarar för trafiklösningen inser att det finns annat än bil att pendla med..
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Krm 690 med 110 hk med samma vikt tack!! Då jävvvvl......ska det vara så svårt att trimma skiten ur en enstånka:). Strunta i hållbarheten:).
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Förutom Dakarhojar så hoppas jag det dyker upp en drös med turbohojar.
Gärna i lite mera humana prisklasser som man sen kan chippa.
Typ MT09 turbo som med maxladd ger lite under 200 bakhjulshästar.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ett regeringsbeslut som innebär ett moratorium i att sätta upp ojämlika dödsräcken längs våra vägar. "Alla är med och betalar, då skall också alla kunna dra nytta av de investeringar som görs. Att bara ge vissa trafikantgrupper skydd - och då dessutom på andra trafikantgruppers bekostnad är djupt otillfredsställande och gränsar mot otillständighet."

Sedan vaknade jag, och ställer upp i kören som vill se en modern XR 650.
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag är så trasig i kroppen på grund av alla skador att jag vill ha en vass motard, gärna en Hypermotard, luftkyld och torrkoppling såklart, runt 1300 kubik, Öhlins runt om, mycket magnesium, inget kolfiber, det är såå 2008.
 

Jolle55

Medlem
Gick med
16 Jan 2017
Ort
Huskvarna
Hoj
CBR600RR
Jag önskar att fler jappsar(honda i synnerhet) gav sig in i matchen mot KTM/Husqvarna 701 Supermoto
Tänker mig kanske en hoj med motorn från africa Twin, stålrörs chassi och så låg vikt som möjligt och så mycket vridmoment det går pumpa ur den maskinen.

Sen så önskar jag mig en ny CBR600RR, för min 2008a börjar kännas gammal på banan.
Kan även tänka mig att byta till Triumph om de börjar tillverka en Daytona 765RS :yoparty
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tjatar vidare om min el-hoj med 50 mil räckvidd.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
TS: "En ny offroad typ XR650R som är just en offroad, låg vikt och mycket effekt. Som HÅLLER, därför går KTM bort.."

Du har aldrig funderat på varför KTM har en tendens att hålla sämre än sina tjocka slöa japanska motsvarigheter?
En XR650 på närmare 70hk tror jag skulle hålla ungefär som en 690. Men det kanske bara är jag.
Nåväl, nog OT.

Ser fram emot nya Duke 790! Kommer den nu?
Och får man önska så som läget är nu skulle jag behöva en barnstol utvecklad för MC. Skulle bidra till antalet körtimmar för en annan markant....
Men annars skulle faktiskt typ en hederlig XR650 i ny version vara kul att se. Gärna lättare men nödvändigtvis inte massa mer effekt.
 

Skolda

Medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
Ducce SF 1098 S
Jag vill sen en ny brutal streetfighter från Ducati, en ersättare till den gamla 1098an alltså. Monstern är ball men den är ingen streetfighter..

Har hoppats på det sedan de la ner satsningen på SF.
Tar gärna en ny streetfighter med V4an :kär
 

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Honda måste ju för fan komma med en ny 1000 supernaked annars är de helt efterblivna.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Honda måste ju för fan komma med en ny 1000 supernaked annars är de helt efterblivna.

De har ju redan sin grymma "Streetfighter" i sin befintliga CBF1000, den är helt konkurrenskraftig lär Honda påstå!
Möjligtvis kommer nån uppdatering på nån CB250 eller liknande. Självklart med minst effekt i klassen på känt Honda-manér..
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top