REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 15 av 23 FörstaFörsta ... 9101112131415161718192021 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 459
    Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    GSX-R750 -16
    Som alla redan förstått så är det KTM och Tech3 som gäller från 2019, nu är det officiellt.

http://www.motogp.com/en/news/2018/0...om-2019/250544
    Senast redigerat av P-E den 2018-03-05 klockan 15:36.
    Ciao Marco 1987-2011

2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Zarco måste ju bara sitta på en KTM nästa år. Något annat vore tjänstefel om nu inte Zarco inte vill tuffa runt på en sådan. KTM har ju sagt att de är beredda att vinna MotoGP efter 5 säsonger. Prove it, gör Zarco ekonomiskt oberoende nu
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

2018: Revansch & comeback till Superbike!

2017: Winblad tar steget till SM!

2016: Rookie!

2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    Zarco måste ju bara sitta på en KTM nästa år. Något annat vore tjänstefel om nu inte Zarco inte vill tuffa runt på en sådan. KTM har ju sagt att de är beredda att vinna MotoGP efter 5 säsonger. Prove it, gör Zarco ekonomiskt oberoende nu
    För min del hade jag hellre sett Zarco på en Honda än Dani, Yamaha än Rossi, Ducati än Lorenzo. Men, KTM kan ju vara rätt spännande om han får bra fjutt på den. Smith kan nog vara värt att byta ut mot Zarco om de lyckas locka honom.

Suzuki verkar sitta fast lite i sin satsning, men vem vet, med Zarco i sadeln kanske den kommer ifatt igen, Iannone var iaf inte rätt man på den hojen. Aprilia är ju mer av ett stort privatstall än en fabrikare i sammanhanget.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    För min del hade jag hellre sett Zarco på en Honda än Dani, Yamaha än Rossi, Ducati än Lorenzo. Men, KTM kan ju vara rätt spännande om han får bra fjutt på den. Smith kan nog vara värt att byta ut mot Zarco om de lyckas locka honom.

Suzuki verkar sitta fast lite i sin satsning, men vem vet, med Zarco i sadeln kanske den kommer ifatt igen, Iannone var iaf inte rätt man på den hojen. Aprilia är ju mer av ett stort privatstall än en fabrikare i sammanhanget.
    Näää Dani är ju grym för Honda. Duktig på att utvärdera nya grejer som ingen annan, samtidigt som han inte är något hot för MM känns ju som ett vinnande koncept för Honda. Zarco istället för Rossi vore bra men hjärtat vill gärna ha honom på Yamahan de här åren som är kvar. Zarco istället för Vinales är rimligt efter årets säsong men Vinales kan verkligen mer. Låt Yamaha vara Lorenzo får gärna gärna gärna göra ett riktigt försök på Ducatin för trots att han är den minst uppskattade föraren av mig så är han världsbäst på det han gör. Det har han visat flera gånger.

Zarco är superhjälten som KTM behöver och att sätta Zarco hos KTM och Smith tillbaka till Tech 3 känns utan tvekan som det bästa draget Framförallt för mitt hjärtas skull, inte nödvändigtvis för Zarco.

Aprilia är väl utfyllnad även om EsA är jätteduktig
    Senast redigerat av Fordon den 2018-03-06 klockan 07:16.

...." diobo' ragazzi quanti siete! ".... Cowdrivers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    Aprilia RSV4 R, Aprilia RS 250
    Kan nog inte hålla med om Aprilia är utfyllnad, även om jag är lite färgad
    Före samtliga KTM:er, ena Suzukin och hack i häl på den andra. Ett gäng Ducati efter sig så tycker nog jag det är mer än utfyllnad av en liten fabrik från Noale när säsongen summerades.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av Cowdriver Visa inlägg
    Kan nog inte hålla med om Aprilia är utfyllnad, även om jag är lite färgad
    Före samtliga KTM:er, ena Suzukin och hack i häl på den andra. Ett gäng Ducati efter sig så tycker nog jag det är mer än utfyllnad av en liten fabrik från Noale när säsongen summerades.
    EsAs förtjänst väl, ligger inte resten, typ Scott som skall ta Aprilia till Topp6, runt 23:e plats?
    Marquez skulle ju säkert sätta Aprilian på podiet så beroende på vem som kör så är väl de flesta maskiner bra.
    Sam Lowes på Aprilia kom sist av de ordinarie förarna 2017 och det var *trumvirvel* Aprilia.

...." diobo' ragazzi quanti siete! ".... Cowdrivers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    Aprilia RSV4 R, Aprilia RS 250
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    EsAs förtjänst väl, ligger inte resten, typ Scott som skall ta Aprilia till Topp6, runt 23:e plats?
    Marquez skulle ju säkert sätta Aprilian på podiet så beroende på vem som kör så är väl de flesta maskiner bra.
    Sam Lowes på Aprilia kom sist av de ordinarie förarna 2017 och det var *trumvirvel* Aprilia.
    Ja, de flesta maskiner är bra med rätt förare, därför tycker jag inte att Aprilia är utfyllnad för jag tycker EsA bevisade att det är en ok maskin 2017. Sedan finns det ett antal förare som jag tycker är utfyllnad... oavsett märke de sitter på!

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av Cowdriver Visa inlägg
    Ja, de flesta maskiner är bra med rätt förare, därför tycker jag inte att Aprilia är utfyllnad för jag tycker EsA bevisade att det är en ok maskin 2017. Sedan finns det ett antal förare som jag tycker är utfyllnad... oavsett märke de sitter på!
    Okej. Egentligen är väl förarna utfyllnad kanske. Men Aprilia har väl inte riktigt ekonomin för att satsa så hårt, jämfört med de andra fabriksstallen?

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    4
    Ok. Nu blev det till slut det äktenskap många"alla" trodde med tech3 o ktm. Nästa fokus e ju bl.a Suzuki .. Hur har Suzuki tänkt lösa sitt satellitteam.s åtagande inför 2019 tro? Finns ju en del team idag,att de med redan riktigt bra deal med typ Ducati o Honda skulle välja Suzuki är väl inte så troligt. Ducati har ju dock ett koppel team. Utan att veta hur kontrakten ser ut,så bör väl nått av de som inte har fullt så mkt prylar/år "typ Avintia Racing" från fabriken såklart vara riktigt sugna!!??
    Senast redigerat av #space den 2018-03-07 klockan 19:20.

Trajumf! CoBzs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Dream Speed ZS180RS PRO
    Jag hoppas att MvDS hookar up med Suzuki nästa säsong. Tror att de hojarna är lättare att köra än Hondorna och det skulle dessutom vara roligt att få se lite fler av dem.
    Eller hur?!

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    4
    Potentiella team som ta över efter Tech3 i Yamahafamiljen

https://www.motorsport.com/motogp/ne...-deal-1008115/
    R1000#56

Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    SV 650 -08, CCM R30 -03
    Blogginlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av #space Visa inlägg
    Ok. Nu blev det till slut det äktenskap många"alla" trodde med tech3 o ktm. Nästa fokus e ju bl.a Suzuki .. Hur har Suzuki tänkt lösa sitt satellitteam.s åtagande inför 2019 tro? Finns ju en del team idag,att de med redan riktigt bra deal med typ Ducati o Honda skulle välja Suzuki är väl inte så troligt. Ducati har ju dock ett koppel team. Utan att veta hur kontrakten ser ut,så bör väl nått av de som inte har fullt så mkt prylar/år "typ Avintia Racing" från fabriken såklart vara riktigt sugna!!??
    Ska man tolka Davide Brivios uttalanden så ska först ledningen i Japan övertygas om satsa ekonomiskt på ett satellitstall. Om det går i lås vore absolut Marc VDS bästa valet, känns mest seriösa av de ”övriga” teamen samt har närvaro i de lägre klasserna. Vet dock inte hur deras åtaganden ser ut gentemot Honda framöver?
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Coola Ola Visa inlägg
    Ska man tolka Davide Brivios uttalanden så ska först ledningen i Japan övertygas om satsa ekonomiskt på ett satellitstall. Om det går i lås vore absolut Marc VDS bästa valet, känns mest seriösa av de ”övriga” teamen samt har närvaro i de lägre klasserna. Vet dock inte hur deras åtaganden ser ut gentemot Honda framöver?
    Ok.. Men var/är det inte nått nytt på gång att Dorna vill att samtliga fabriksteam från typ 2019 ska hålla sig med satellit team .. Suzuki, Aprilia och nu Yamaha har om så e fallet en del att jobba på. Är inte säker på 2019, men nått som jag inte hitta nu har jag läst om det!
    R1000#56

Trajumf! CoBzs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Dream Speed ZS180RS PRO
    Fattar dock inte riktigt hur vissa stall vågar/vill ta över efter Tech3, för att inom loppet av några år eventuellt stå utan hoj när VR46 flyttar in
    Eller hur?!

Está demasiado frío! gthynis avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    KTM Duke 200, Moto Guzzi V-Undici-R Sportiva e Nuda - SÅLD, Yamaha Cygnus R 125 - SÅLD

Silly Season 2018

Citat Ursprungligen postat av CoBz Visa inlägg
    Fattar dock inte riktigt hur vissa stall vågar/vill ta över efter Tech3, för att inom loppet av några år eventuellt stå utan hoj när VR46 flyttar in
    VR46 och Yamaha kanske har planer för 2019 redan, då kanske det inte var Herves val att byta hojar trots allt?
    There are a lot of people who talk about racing, but don't respect racing - Alberto Puig
    ---
    Förr i Luleå, nu i Stockholm

Skäggo DjDiffs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Hoj
    enliters fzr av -87:ans årsmodell
    Citat Ursprungligen postat av CoBz Visa inlägg
    Ska VR46 in med ett stall så måste han gå via ett annat team, antingen genom att köpa loss deras plats eller genom att teama upp. Det frigör ju ett par hojar.

Trajumf! CoBzs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Dream Speed ZS180RS PRO
    Citat Ursprungligen postat av DjDiff Visa inlägg
    Ska VR46 in med ett stall så måste han gå via ett annat team, antingen genom att köpa loss deras plats eller genom att teama upp. Det frigör ju ett par hojar.
    Fast det var ju just det som var problemet för Tech3, att Yamaha hade lovat att Rossi skulle få ta över deras hojar, när han ville. Varför tror du annars att Herve valde att lämna? Samma situation kommer ju att uppstå för vem som än tar över. Om nu inte Dorna utökar med två gridslots för Rossis skull. Så har jag uppfattat situationen iallafall.
    Eller hur?!

Trajumf! CoBzs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Dream Speed ZS180RS PRO
    Citat Ursprungligen postat av gthyni Visa inlägg
    VR46 och Yamaha kanske har planer för 2019 redan, då kanske det inte var Herves val att byta hojar trots allt?
    "Yamaha needs a new satellite team for 2019, but 'at the moment there is no plan for MotoGP for VR46 and Sky'"

"It is highly unlikely that Yamaha would expand to six bikes on the grid and "VR46 would have priority over Tech3. I accept that," team boss Herve Poncharal said last year."

saxat från crash
    Eller hur?!

Está demasiado frío! gthynis avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    KTM Duke 200, Moto Guzzi V-Undici-R Sportiva e Nuda - SÅLD, Yamaha Cygnus R 125 - SÅLD

Silly Season 2018

Dorna kan väl inte kräva flera satellitteam och sen inte utöka platserna på griden?

Crash.net är som de är, lite blandat rätt och fel och team/fabriker har väl blånekat till saker som sen hänt förr.
    Senast redigerat av gthyni den 2018-03-13 klockan 23:37.
    There are a lot of people who talk about racing, but don't respect racing - Alberto Puig
    ---
    Förr i Luleå, nu i Stockholm

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    David Emmet på Motomatters summerar försäsongen inför race 1.

Jag visste inte att VR och MV vill/behöver olika saker med hojen?
    @MV: Adapt to whatever Rossi, after his loooong experience, says!

Citat Ursprungligen postat av David Emmet
    Yamaha find themselves in something of a quandary. Development of the M1 has gotten stuck, torn in two different directions by Valentino Rossi and Maverick Viñales. The two seem to be continually at odds, suffering diametrically opposed problems whenever Yamaha make changes. If they find something which gives Valentino Rossi greater confidence in the front end, Viñales complains that he can't get the bike to turn. If they find something to give Viñales better rear grip in braking, Rossi complains the bike is spinning the rear tire on corner exit.
    Hela artikeln här.
    Varning för lång text.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Sidan 15 av 23 FörstaFörsta ... 9101112131415161718192021 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag åker ungefär 1500-2000 mil om år, 90% av dessa åker jag själv och resten med andra, båda har sina för och nackdelar, älskar att åka själv för då hitta [...]

Morriz73
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här