Tutjävel och besiktning

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Vad är den absolut enklaste formen av tuta jag kan montera på min enduro som tar mig igenom besiktningen? En riktig fultuta på styret som jag kan slita bort sen? Har precis monterat ner halva hojen för att hitta sladdjäveln till originaltutan, men så klart så får den inte ström, inte särskilt sugen på att felsöka skiten, inte som att någon bryr sig om tutan ute i skogen sen ändå ju :huvet
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har besiktat en XR600 med en sådan tuta en gång för länge sedan. Besiktnings gubben bara skrattade när han såg den
 

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
En liten anekdot, jag besiktade en kompis dr 350 för länge sedan, den hade ett bollhorn. Besiktningsmannen som kallades nåt som hade med en viss fuhrer att göra påstod att tutan gick tillbaka för långsamt, så det var bara att leta rätt på en annan bolltuta som reagerade snabbare.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
En liten anekdot, jag besiktade en kompis dr 350 för länge sedan, den hade ett bollhorn. Besiktningsmannen som kallades nåt som hade med en viss fuhrer att göra påstod att tutan gick tillbaka för långsamt, så det var bara att leta rätt på en annan bolltuta som reagerade snabbare.
Besiktningsmän är som sjukdomar, man vet aldrig vad man får härnäst.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En liten anekdot, jag besiktade en kompis dr 350 för länge sedan, den hade ett bollhorn. Besiktningsmannen som kallades nåt som hade med en viss fuhrer att göra påstod att tutan gick tillbaka för långsamt, så det var bara att leta rätt på en annan bolltuta som reagerade snabbare.
Gick inte att hänvisa till handhavandefel på brukaren om den gick för sakta?
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Kan du inte hitta kabeln med hjälp av elschema? Borde inte vara så svårt att hitta var strömmen försvinner. Vad du än gör så gör ingen fullösning utan säkring för har du kortslutning i tutan eller på något annat ställe finns risk att kablar smälter och brand.
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Nu ska det ju inte kopplas något utan monteras en tuta med en luftblåsa man trycker på så att ljud uppstår
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Bollhorn a 19,90 från biltema har gått igenom besiktningen dom sista 3 gångerna utan diskussioner.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top