Nära-highsider på E22

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
På väg till jobbet i morse på E22 vid Lund södra. En Yamaha-krompråm låg snett framför mig när vi kom ikapp ett köslut. Han uppfattade det lite väl sent och panikbromsade med fotbromsen. Ett stort vitt rökmoln och blysläden sladdade ut bakdelen en sisådär 45 grader. Jag trodde aldrig gubben skulle sitta kvar när den bockade tillbaka, men på någon sätt höll han sig ovanpå när bakänden slog fram och tillbaka. Han missade precis att smacka in i mittbarriären och hade efter några sekunder kontroll igen. Jag tror jag sket på mig lite å hans vägnar...

Jag har sladdat en del med buss i mina dagar, så jag kan föreställa mig hans upplevelse.
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
På väg till jobbet i morse på E22 vid Lund södra. En Yamaha-krompråm låg snett framför mig när vi kom ikapp ett köslut. Han uppfattade det lite väl sent och panikbromsade med fotbromsen. Ett stort vitt rökmoln och blysläden sladdade ut bakdelen en sisådär 45 grader. Jag trodde aldrig gubben skulle sitta kvar när den bockade tillbaka, men på någon sätt höll han sig ovanpå när bakänden slog fram och tillbaka. Han missade precis att smacka in i mittbarriären och hade efter några sekunder kontroll igen. Jag tror jag sket på mig lite å hans vägnar...

Jag har sladdat en del med buss i mina dagar, så jag kan föreställa mig hans upplevelse.

Va detta medans du hade en kebabrulle i handen? :rofl
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Rubriken förbryllar först, om man någonsin kört E22 genom Sverige...

47c88f6cd1-DSC_0015.JPG-for-web-large.jpg


Bilden snodd från Nättraby Vägmuseum. http://nattrabyvagmuseum.se/nattrabyvagmuseum.se-3.html
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Det där har jag också gjort.
Med Intruder 1700'an.
Eftersom frambromsen måste "vila" ett par minuter mellan varje användning får man alternera med bakbromsen.
Ger iofs ganska hygglig retardation eftersom det är mycket vikt och lång hjulbas, inte som en sportis där man typ aldrig har någon nytta av bakbromsen.

Dock finns det ett förstås en gräns även där, och när det väl låser och börjar gå brett blir det lätt lite hårigt.

350 kg hoj med 120 häst på veven, hjulbas som en Skoda och bromsar passande en 125-a.

Dödsmaskin på rikt!
:näsblod
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
ABS is the shit
Eller en kromgris med vettig frambroms (pssst.... tror knappast bakhjulslåsaren körde Trajja :hihi )
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top