Motorras på kebab run?

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Var ute på kvällskvisten för att köpa kebab. Kör hojen genom hamnen i Malmö. Ligger väl runt 70-80. Utan kåpor och ingen pur-ung motor så det är en del vindbrus, rassel och pling.

Plötsligt hör jag ett knackande som eskalerar till rejäla smällar på ett ögonblick.

knack...knack...knackKNACKKNACKBANGBANGBANGBANG!!!!

Jag blir helt kall längs ryggraden, reptilhjärnan försätter kroppen i allmän beredskap på att en kolv ska flyga upp genom tanken, eller att bakhjulet skall låsa vilken sekund som helst.

Så ser jag bakom en buske vid sidan av vägen, en stor grävmaskin med ett sådant där hydrauliskt knack-spett som man bilar sönder betong med. Det var det som lät.

Så slutet gott allting gott. Inget fel på hojen och kebaben var god!
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Jag hörde ett sånt knackande en gång på tidigt 90 tal. Var nere i Halmstad och körde med polarna. På vägen hem till Hyltebruk så går vevaxlen av på hojen. En av mina få semesterveckor det året.

Jag var dessutom på besök i Hylte så jag fick be morsan o hennes gubbe att komma från Mariestad och hämta min hoj med kärra. :huvet

En vecka senare hade jag bytt motor. :banana
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Jag hade också ett väldigt oljud, smatter från hojen i somras:död
Det visade sig att en sk fransk träskruv åkt in i bakdäcket. Änden på skruven stack
ut i sidan på däcket och sedan tog den i fästet för huggern i 120 lät det som ett rejält motorras.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
När jag körde Mälaren Runt i Lördags var jag nära psykiskt sammanbrott, är så ovan med att ens eget motorljud konstant blandas upp med hundratals andras smatter, surrande och varvande.

-Vad fan var det där som lät? Aha, en Ural som ligger bakom... Inga backspeglar heller så det var lite stressigt.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Var ute på kvällskvisten för att köpa kebab. Kör hojen genom hamnen i Malmö. Ligger väl runt 70-80. Utan kåpor och ingen pur-ung motor så det är en del vindbrus, rassel och pling.

Plötsligt hör jag ett knackande som eskalerar till rejäla smällar på ett ögonblick.

knack...knack...knackKNACKKNACKBANGBANGBANGBANG!!!!

Jag blir helt kall längs ryggraden, reptilhjärnan försätter kroppen i allmän beredskap på att en kolv ska flyga upp genom tanken, eller att bakhjulet skall låsa vilken sekund som helst.

Så ser jag bakom en buske vid sidan av vägen, en stor grävmaskin med ett sådant där hydrauliskt knack-spett som man bilar sönder betong med. Det var det som lät.

Så slutet gott allting gott. Inget fel på hojen och kebaben var god!
Haha jag körde förbi den igår med elbilen, (som ju inte låter ett skit när man kör). Trodde hela bilen skulle ramla ihop tills jag upptäckte knackaren.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Råkade också ut för plötsligt skrammel och knackade när jag stannade i en korsning, trodde kamkedjan höll på att gå av eller ett vevstakslager höll på att ge upp.
Visade sig att polaren ställt sig bredvid med sin ducati..
 

Raderad medlem 61114

Guest
Hahaha! Vet inte hur många gånger jag trott att bil eller mc vart på väg att rasa när de där jävla mackapärerna bankar :D
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Hahahaha känner igen mig! Vissa vägbanor som har ett speciellt mönster/hack där det känns som hjullager-ras etc är lika roliga! :gnissla
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Jag hörde ett sånt knackande en gång på tidigt 90 tal. Var nere i Halmstad och körde med polarna. På vägen hem till Hyltebruk så går vevaxlen av på hojen. En av mina få semesterveckor det året.

Jag var dessutom på besök i Hylte så jag fick be morsan o hennes gubbe att komma från Mariestad och hämta min hoj med kärra. :huvet

En vecka senare hade jag bytt motor. :banana

En del har ofattbar otur. Både vevaxelras ................och att bo i Hyltebruk.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
En del har ofattbar otur. Både vevaxelras ................och att bo i Hyltebruk.

Vid närmare eftertanke låter det som att sannolikheten för så jävla mycket olycka är obefintlig. Måste vara en uppdiktad historia....
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Var med om en liknade sak , kom åkande på förra hojen honda vtr firestorm hörde ett knackande tydligt tittade ner på motor tänkte satan det låter inte bra :crash stannade till för att kolla upp stängde av motorn hörde fortfarande ett knackande då tittar jag upp då sitter det en plåtslagare på ett hustak då drog jag en lätnandes suck var säker på att det var nått i motorn ,lät presic som nåt var sönder
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Trodde en stake titta ut genom blocket häromsistens.

Det var bara en Subaru boxerdiesel som smugit upp bakom.

:fakta
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Vid närmare eftertanke låter det som att sannolikheten för så jävla mycket olycka är obefintlig. Måste vara en uppdiktad historia....

Jag bodde inte i Hylte men däremot Mariestad, hade polare i Hylte.
Storyn är faktiskt helt sann, vevaxelhelvetet gick av på nissastigen på väg från Halmstad.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Då ingen vettig frågar gör jag det, tog du vitlökssås eller stark sås?
Eller gick du mental o tog båda? :3freak
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
"Jag bodde inte i Hylte men däremot Mariestad, hade polare i Hylte.
Storyn är faktiskt helt sann, vevaxelhelvetet gick av på nissastigen på väg från Halmstad."

Sherlock Hemlock hade också tyckt att detta varit oerhört mystiskt och misstänkt. Förnekar du att du bor i Hyltebruk ? - Kan i och för sig förstå det, men det är otvivelaktigt så att du skrev "HEM till Hyltebruk" och inte "PÅ VÄG till Hyltebruk" - Nu glassar du till det lite när du skriver "på väg från Halmstad" - I och för sig korrekt men missvisande......................Samtidigt är det en vedertagen sanning att människor som bor i Hyltebruk aldrig reser till något, de reser från något.

På vägen hem till Hyltebruk så går vevaxlen av på hojen.

En förmildrande omständighet är att du skrev "Jag var dessutom på besök i Hylte" - Det skulle kunna tolkas som att du inte bor där !


PS - Vevaxelraset tror vi på


:)
 
Last edited:

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Hör inget annat än avgasljudet genom mina V&H slipon :rock
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top