C unplugged

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Verkar som det finns mycket skit att rota i bara man orkar och vill. :D

Centerpartiets ledning uppmanar nu riksdagsledamoten Abir Al-Sahlani att ta tjänstledigt utan lön från sin riksdagsplats. Abir Al-Sahlani är delgiven misstanke om brott i samband med Centerpartiets tidigare biståndssatsning i Irak, och en förundersökning pågår vid Ekobrottsmyndigheten sedan två månader tillbaka.


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5755309

Frågan aktualiserar förstås också vår ansvarslösa biståndspolitik, och kanske några andra frågor också när jag tänker efter. :gnissla
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Problemet för centern är i stort sett inte enskilda klavertramp. Den politik man fört under alliansen är problemet, där många gamla hårt gnetande centerpartister inte längre känner igen sig.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/centerpartiet-slopad-varnskatt-racker-inte_5963323.svd

Centern sitter och dricker kravmärkt Latte på hippa ställen i stan samt predikar om hur hemsk miljön är (det är den inte, undersökningar visar att den faktiskt är bättre än någonsin men det talas det inte om). För att kunna göra det har de hällt i sig laxermedel och ställt sig bredbenta över sina traditionella väljare.

Det kommer inte att lyckas. Miljötalibaner har mp att ty sig till så varför skulle de rösta C?
 

Smagatusk

Guest
Annie Lööf menar att vi som röstar på SD inte förstått vilken politik de för. En undran: Om nu C är så tydliga med sin politik och inte lyckas skrapa ihop mer än 6-8 procent, är då inte deras politik jävligt kass?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Den sortens uttalande brukar sällan funka.

"Rösta på mig annars är ni dumma". Jovars, lycka till med det.

- - - Updated - - -

Den sortens uttalande brukar sällan funka.

"Rösta på mig annars är ni dumma". Jovars, lycka till med det.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Annie Lööf menar att vi som röstar på SD inte förstått vilken politik de för. En undran: Om nu C är så tydliga med sin politik och inte lyckas skrapa ihop mer än 6-8 procent, är då inte deras politik jävligt kass?

Haha. Touché! :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Annie Lööf menar att vi som röstar på SD inte förstått vilken politik de för. En undran: Om nu C är så tydliga med sin politik och inte lyckas skrapa ihop mer än 6-8 procent, är då inte deras politik jävligt kass?
Jag anser ju att deras politik är bra.
Men satsningen på "stureplanscentern" gjorde att de drog till sig en hoper hipsterpatrask och klantskallar som ville göra politisk karriär i ett ballt parti.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Höll på sätta morgon-teet i halsen av skratt när jag läste det här på SvD nyss, en ledare från ett flyktingläger i Serbien:

"Centret är fullt, mest unga män men också kvinnor, hela familjer med småbarn. Koncentrationen är kring mitten av det. Där kan man ladda sina mobiltelefoner och eftersom det också finns fritt wifi står många i kö för att få sina mobiler laddade. De ringer hem, de ringer smugglare, de kollar olika rutter, olika hål mot den ungerska gränsen de kan passera. Det är afghaner, irakier, syrier och en del pakistanier.

Nästan alla jag pratar med vill till Sverige. Jag frågar Alireza som är kommunalpolitiker för Centerpartiet i Sverige vad han tror kommer att hända om det skulle komma 500 000 flyktingar till Sverige bara i år. "Ingenting, absolut ingenting, vi är ett av världens rikaste länder och skulle klara av det"."


I och för sig skulle det lika gärna ha varit en företrädare från S, V, MP, KD, FP, M som påstått detta, vansinnet är ju som bekant ganska utbrett vid det här laget...:gnissla
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Centern har visserligen 10,9% i senaste Inizio-mätningen (feb 2017).

Men lite ändå, så länge M och SD kan tänka sig ingå samarbete så är resten av hela den politiska skalan ganska ointressant. M och SD tillsammans blir en stark och rejäl majoritets-regering med folkligt stöd.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Såg Lööf på riks-tv gällande åldersbestämningar (A Hedenmo journalist).
Holy epic clusterfuck så begåvningsutmanad partiledaren verkar.
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top