Yamaha MT-07

PerEriksson83

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2013
Ort
Nykvarn
Hoj
Yamaha MT-07 årsmodell 2014
Haft funderingar på det då ett bobber-projekt som faller mig i smaken dykt upp, skicka ett pm om intresserad. Årsmodell 2014 med 460 mil på mätaren, svensksåld och servad.
 

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07
11377206_1074876355860004_6375358992428053252_n.jpg

Ny reghållare!
Regnade hela dagen så får ta en bättre bild senare...

Är det någon som har problem med att få i 3an? ibland vill den inte alls, oftast när man gasar på och plockar uppåt :/
Får se om de blir bättre efter första servicen som skall bokas nu i veckan:) :)
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
View attachment 420409

Ny reghållare!
Regnade hela dagen så får ta en bättre bild senare...

Är det någon som har problem med att få i 3an? ibland vill den inte alls, oftast när man gasar på och plockar uppåt :/
Får se om de blir bättre efter första servicen som skall bokas nu i veckan:) :)

lådan kan va lite knepig för mig ibland, speciellt att ja får i friläge när ja ligger på högre varv på 1an och sen växlar till 2an.
ibland så hoppar den ner till 3an eller 4an ifrån 4/5 om jag ligger på höga varv. men ja tror att det beror på min klantighet och inte växlar tillräckligt långt eller att jag inte låter pedalen fjädra tillbaka helt efter växling.
 

flingan87

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2015
Ort
Stockholm
Hoj
NIL
Hej! Ni som har hunnit kör era MT07 ett tag nu - märker ni att det rasslar från vänster baksida? Enligt min bedömning kedjan. Har inte justerat kedjan sedan jag köpte den ny i butik och den känns väldigt slack. Någon som känner igen sig? Googlade lite och hittade flera liknande diskussioner kring denna hoj på engelska mc-forum.
 

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07
Spänn upp den då ? bara fram med handboken! Brukar alltid kolla hur kedjan är spänd efter service och ha det som referens när jag spänner själv. Kan tänka mig att en ny kedja sträcker sig lite i början:)

Beställde ett 15T drev idag. se om det gör någon skillnad :)
 

flingan87

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2015
Ort
Stockholm
Hoj
NIL
Ja, jag försöker plugga på hur det går till. Nybliven MC-förare/ägare så jag vill göra rätt från början. Å andra sidan ska jag in för 100-mila service nästa vecka så då kanske jag faller för lättjan och ber mekanikern ordna det.

En annan fråga, kraschpuckar. Vad jag förstår kan man montera det på ramen och axlarna. Hittat lite tillbehör på nätet. Någon som har några åsikter om dessa kraschpuckar och var man kan köpa till ett bra pris?
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
yamaha-xsr700-2015-22.jpg

Vad tror ni om denna?
Frågan är om det blir en variant av en MT-07 i Sverige eller en helt egen modell.
http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2015/july/yamaha-reveal-retro-inspired-xsr700-/
 

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07
Slängde på ett 15 drev fram idag. Enligt tabell så förlorar man 14km/h på toppfarten, men men lite goare på bakhjulsåkningen, nu är det bara öva som gäller :) :banana
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Slängde på ett 15 drev fram idag. Enligt tabell så förlorar man 14km/h på toppfarten, men men lite goare på bakhjulsåkningen, nu är det bara öva som gäller :) :banana

ja är dålig på det här med drevning, vad blir skillnaden?
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
image (3).jpg

Någon som vill köpa en MT07a med 180 mil på mätaren?
Ska troligtvis köpa något gubbigare:)
 

Mizuno

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2012
Ort
-
Hoj
-
Vad tänker Yamaha med? Verkar bara finnas en färg för 2016 och vilken ful färgkombination sedan. Måste väl vara fel att man bara kommer erbjuda en enda färg?

Länk.

IVIkuXo.jpg
 

Road Rage

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2015
Ort
Svea rike
Hoj
MT-07
Klarade min uppkörning idag, på första försöket, så direkt efteråt så gick jag och köpte mig en ny 2015 Yamaha MT-07. Har beställt bakrens, nya backspeglar, skyddsdelar etc. och ett helsystem från SC-Project. Tänkte först vänta till våren och köpa mig en 2016 men när man klarat kortet och står i butiken och kan ta med sig hojen hem direkt, och dessutom till ett bra pris, så går det inte att låta bli. Grattis till mig själv.

Har läst igenom denna och andra MT-07-trådar på nätet och märker att det inte pratas så mycket om däckval så jag tänkte fråga vilka däck ni kör med som har bytt en gång?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Rekommenderad kedjespänning verkar inte korrekt? Kedjan hänger ju ned skitmycket!
Följer ni boken? På mina andra hojar är det typ hälften så mycket slack tillåtet.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Oj! Det där var inte skitsnyggt......:gnissla
 

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Ort
GBG
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Hejsan alla! Är nyfiken på MT-07, har provat & kört hojen och grunnar på att skaffa en " egen" :rock

Finns det något "som man bör tänka på" vid köp av en begagnad hoj / Uppdateringar från Yamaha service / alt byte av något... ja ni förstår etc.

//Jtr 71.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top