Medlem i SMC eller inte?

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Jag vet att Uppdrag gransknings program dryftas i en annan tråd, men här är frågan om du vill vara med i SMC eller inte. Motivera gärna varför oavsett om du vill eller inte vill vara med.

För mig är det i alla fall självklart. Speciellt när vi har Trafikverket att "tacka" för dom vägarna vi har...

Är du tveksam så ta en titt på det här http://www.svt.se/ug/se-program/uppdrag-granskning-9 , halvvägs in i programmet börjar delen om hal vägbana på E4an och trafikverkets lögner och mörkläggning.


Visst är det Uppdrag granskning som gjort det stora arbetet, men hur tror ni det sätt ut om inte SMC hade nagelfarit och varit som iglar på diverse myndigheter och organisationer?

Maria och gänget runt SMC gör ett kanonjobb i mitt tycke i alla fall.

Swedie, jag tycker du borde puffa för programmet på 1a-sidan
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Det är en sådan liten summa som man skänker bort för att vara medlem, de skrev till och med fel på fakturan i år så jag fick det ännu billigare haha. Även om jag tycker att de fokuserar på fel frågor ibland och att maria inte direkt passar i tv-rutan så gör de iaf något och de värsta dumheterna politikerna kommer på får lite mer motstånd. Sen gillar jag smc school och tänk va lite körning det hade blivit om inte rörken funnits
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Bland trafikanter är vi hojåkare en rätt stor "minoritetsgrupp" så att ha SMC där som försvarar våra intressen känns som en nödvändig självklarhet.

Jag borde bidra mer aktivt till arbetet men likt den stora massan bidrar jag iaf med min medlemsavgift och moraliskt stöd :)

Kort och gott, jag är väldigt glad och tacksam att ni finns, ni som på alla nivåer inom SMC arbetar för oss som älskar hojåkning, STORT TACK till er alla :krama
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Har varit med i 12 år nu. Och det är inte för tidningen "MC-folket" som är ungefär lika intressant som ICAs reklamutskick.

Nej, jag tror att SMC behövs mer än någonsin.
 

Hellwood

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ1 -10
Självklart så är jag medlem, det känns som det minsta man kan göra för att stödja.:smasha
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ang "mig" och puffa. Jag kan tyvärr inte puffa så värst mycket på startsidan. Den är låst designmässigt med nyheter som levereras via Motorrad. Så, jag rekommenderar att tipsa Motorrad om att skriva en nyhet om Uppdrag Granskning :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bara fonden för skadade hojbröder är värt hela pengen! :tummenupp
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
SÅKLART MEDLEM!!
Finns det överhuvudtaget någon tillstymmelse till anledning att INTE vara med !!!??????
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Håller med alla, och jag är också medlem sedan många år.

Tycker inte tidningen Mc-Folket är så dålig. Den är iaf en ljusglimt i vintermörkret, när man hittar den i brevlådan en bister decemberkväll efter jobbet... då gör det kvällen roligare :tummenupp
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Ang "mig" och puffa. Jag kan tyvärr inte puffa så värst mycket på startsidan. Den är låst designmässigt med nyheter som levereras via Motorrad. Så, jag rekommenderar att tipsa Motorrad om att skriva en nyhet om Uppdrag Granskning :)

Ok, ska försöka göra det
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Medlem. Då man som mc förare är ganska utsatt och alla tycker jämt att det är den som kör hojs fel är det skönt att kunna få uppbackning och sen för att inte tala om alla roliga bandagar de ordnar :banana
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag är ganska ny medlem. En månad kanske. Har många gånger tänkt gå med, men har liksom inte blivit av. Men nu skulle jag skaffa internationellt körkort, och skaffade det via SMC. :) Då såg jag till att bli medlem på samma gång. :)
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
medlem sen 2011.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Förstår inte hur man kan köra hoj och inte vara medlem, med tanke på vad hobbyn kostar är ju ett medlemskap inget att snacka om. Sen får man ju tidningen som räcker till minst 2 toabesök varje gång den kommer :)

Kämpa på SMC!!!

Edit: alla vi som säger att det är så bra får väl försöka värva en själ eller två. Jag har just skickat länken http://www.svmc.se/smc/medlemskap/bli-medlem/ till tre som jag vet kör hoj och inte är medlemmar!
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top