Peterpains nya turbobygge

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Diö
Hoj
R1 2001 Turbo
Inte minder. Har bara 12 innermått som minsta. Och 3.0 har jag bara 10 innermått tyvärr
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
halloj
fick pm från en här på sporthoj som kunde avvara 4 st prima oringar tackar tackar
idag har jag gjort ett vaccumblock till mapsensorn men med tigersåg o handborrmaskin blev det lite för många hål men det går ju att plugga sedan,sen gick jag lös på soppamätaren i soppa ut och imon blir det till att löda fast nippeln
hojjen fick komma upp i solskenet idag o fan va bra den ser ut att bli när den är klar.
imorgon ska plenumet bli klart med fästen o allt016.jpg017.jpg018.jpg019.jpg020.jpg022.jpg

ha det tills imon
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Ser riktigt bra ut, men vilken tid det tar med allt, ser att det blev en kulventil för dig med, jag rensade bort all plast som satt runt pumpen och gjorde en stålställning till flottören, får man ju i en dl till i tanken :)
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Snyggt peter, kör med "ljuddämparen" på det här viset tycker jag:tummenupp
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Borde väl finnas hos dem flesta org bilreservdels försäljare?
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
PeterPain, är framskärmen monterad på den där gaffeln på bilderna eller har du bara hängt dit den?

Rätt coolt med uppdaterade bromsar/gaffel men ändå gamla busans skärm/linjer
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej
skärmen monterad nu men det finns bara ett hål som stämmer överrens med originalets gaffel o skärm så det blev att modda fästena med lite stag så nu sitter den på samma plats igen

ha det
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej
nya planer angående kylarna till intercoolern så jag provade att sätta en kyl i insugsröret som går ut o toppkåpan för att få lite xtra kylning och inte bara ha kylen bak och det verkar som om det får plats och att det går att svänga utan att det tar i gaffeln men jag fick svarva lite på en banjobult till kylen.
så imorgon snackar vi slang hehe
go kväll029.jpg030.jpg031.jpg028.jpg033.jpg
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Om det skal finnas något exansionskärl i ic-kylsystemet får du lägga i lite kolsyreis så får du det kallt o gött när den skall bänkas :)

Vad för pump skall cirkulera vattnet?
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
Kan säga att när jag körde min i bänk så blev vattnet aldrig varmt och jag har inte ens någon kylare till IC:n. Mätte vattentemp på ca 25-30 grader efter en dags bänkning. hade större problem med vattentempen i kylsystemet som närmade sig 100 grader efter några körningar i rad och fick låta den kallna ca 5-10 min innan nästa körning.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hej Peter, va härligt att se vad en flitig herre kan utföra:tummenupp. När räknar du med att hojen ska vara klar, besiktigad med alla rätta uppgifter, bänkningssiffror och liknande? En tanke jag tänkte häromdagen på Yamaha-center som nu förbereder sin flytt.... glöm ej RD500 maskinen. Dags att ta hem den.... den behöver några timmars pyssel för att knattra gott igen. Den var ok... när den ställdes undan? Blir det inget bredstyre på Busan? Idag är det perfekt garageväder... grått! Mvh Tony
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
det blir garaget nu så det blir bara kort från igår
mer snack till kvällen om allt jag lovar019.jpg020.jpg021.jpg022.jpg023.jpg017.jpg018.jpg
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej
min gamla rd 500 fungerade perfekt när den ställdes undan 1987 så den behöver som du sa lite omvårdnad för att gå ordentligt igen,nya däck batteri och ta isär förgasarna o ultraljudstvätta dom,byta alla oljor oxå för den har gått om jag mins rätt 1400 mil.

denna busan ska ha allt original så att inget eller ja inte allt ska synas bara filter o dämparen,tror att jag hoppar över laddtrycksmätare oxå man hinner ju inte glo på den när det bär iväg:tummenupp
idag har jag gängat nya gängor m5 istället för skruvarna som yankarna hade gjort för det blir lite tajt just vid ventilkåpan när man ska dra dom,sen gjorde jag ett fäste för pumpen till icn den fick sitta på insidan där bakramen är skruvad för då kunde jag använda bulten där till fästet

började lite oxå med soppa slangar pumpfäste btr och nu börjar det bli trångt som fan

ha det tills imon043.jpg044.jpg045.jpg046.jpg
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ni gubbs är så traditions enliga.
Falurödfärg på fuelrailen, ja, jag säger då det......
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top