Projekt haschbobber - xs750

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Brotschning av nålmunstycken står på agendan. Upp nåt steg. Missar lite på fullgas i början av registret vid varm motor..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
3db5efbeae16206782d1fa68cd3dd781.jpg

Nu jäewlar!!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är hojen som är schizofren jag lovar. Jag är bara enormt slug som vanligt. Idén nu är att köra sissy o sadel bolt-on och slänga på en kaffesadel. 2 hojar i 1. Minst!
Märkte ju på första provturen att jag inte gillade körställningen alls. Inte utan packning att luta sig mot åtminstone.
Så är ju motorn nåt inåthelvete för pigg för att inte ha en aktiv körställning också!
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Det är hojen som är schizofren jag lovar. Jag är bara enormt slug som vanligt. Idén nu är att köra sissy o sadel bolt-on och slänga på en kaffesadel. 2 hojar i 1. Minst!
Märkte ju på första provturen att jag inte gillade körställningen alls. Inte utan packning att luta sig mot åtminstone.
Så är ju motorn nåt inåthelvete för pigg för att inte ha en aktiv körställning också!

Haha okej. Ptja, den typen av körställning är inte alls min grej, så den biten kan jag förstå. Men vad skall din Thruxton säga om den konkurrensen? ;P
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Haha okej. Ptja, den typen av körställning är inte alls min grej, så den biten kan jag förstå. Men vad skall din Thruxton säga om den konkurrensen? ;P
Thruxtonen har ju gubbkörställning som thai-trajorna numera så den känner sig nog relativt ohotad

Konstigt nog funkar clubman för mig bättre på dessa hojarna än original cliponet på thruxtonen som är både högre och längre bak.
Blir inte alls samma belastning på handlederna. I 160 är man perfekt balanserad!


Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Thruxtonen har ju gubbkörställning som thai-trajorna numera så den känner sig nog relativt ohotad

Konstigt nog funkar clubman för mig bättre på dessa hojarna än original cliponet på thruxtonen som är både högre och längre bak.
Blir inte alls samma belastning på handlederna. I 160 är man perfekt balanserad!


Min thai-traja har clip-on. ;) Clubman kommer väl längre fram och med en rejäl vinkel på handtagen? Mitt problem med clip-ons är inte att de hamnar långt ner utan att de hamnar långt fram (kort i rocken).
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Min thai-traja har clip-on. ;) Clubman kommer väl längre fram och med en rejäl vinkel på handtagen? Mitt problem med clip-ons är inte att de hamnar långt ner utan att de hamnar långt fram (kort i rocken).
Japp! Perfekt för en 180 lång aparmad vandal! handederna föredrar den vinkeln också pga benbrott o arbetsskador.

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Clip-on sitter fint ihop med sissy-ryggstöd på den hojen! Ryggstödet kanske kompletterat med någon liten feministsymbol?

PS Thai-traja??? Vänligen upplys en okunnig.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Clip-on sitter fint ihop med sissy-ryggstöd på den hojen! Ryggstödet kanske kompletterat med någon liten feministsymbol?

PS Thai-traja??? Vänligen upplys en okunnig.
Det sitter ju ett litet bögigt hjärta av röd reflex på nummerplåten, mer hbtq certifierad maskin får man leta efter!
Bonnevilletrajorna började tillverkas i thailand 09 har jag för mig.
 

BennyBoner

Ny medlem
Gick med
25 May 2015
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
Triumph T120 -70, Vespa 180ss -66 BSA M21 -47, Honda XR500r -84
Till du fått provkört och känt dig som en colombiansk knarkkung ja

På ett bygge av den här arten vill jag mena att bekvämlighet är oväsentligt.
Själv tycker jag generellt om motorcyklar där man sitter värdigt, med rak rygg och fötterna nedåt. Skräckexempel är den bland tribal, ölmage och getskägg -prydda motorcyklister så populära "gynstolen", ofta kombinerad med ett lågt rak styre så att man dessutom får sitta som en fällkniv.

Att ligga på sitt könsorgan med fötterna bakåt fyller däremot åtminstone funktionen att man kan bli snabbast runt Isle of man på sin encylindriga Matchless.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
På ett bygge av den här arten vill jag mena att bekvämlighet är oväsentligt.
Själv tycker jag generellt om motorcyklar där man sitter värdigt, med rak rygg och fötterna nedåt. Skräckexempel är den bland tribal, ölmage och getskägg -prydda motorcyklister så populära "gynstolen", ofta kombinerad med ett lågt rak styre så att man dessutom får sitta som en fällkniv.

Att ligga på sitt könsorgan med fötterna bakåt fyller däremot åtminstone funktionen att man kan bli snabbast runt Isle of man på sin encylindriga Matchless.

Farsan håller på och letar g80cs. Så den drömmen kan ju delvis bli sann, kanske långsammast runt mountain course en regnig oktoberdag?
Ja du kommer hursom märka att hojen kommer mer till sin rätt i attackställning!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top