REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Visa resultat för omröstning: Vad ska Hayden göra?

Antal röster
82. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Gå till Superbike-VM!

58 70,73%
  • Stanna i MotoGP!

15 18,29%
  • Det kvittar. Han är en bifigur i MotoGP.

9 10,98%
Sidan 1 av 6 123456 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 106
    Bannad
    Reg.datum
    maj 2007
    Hoj
    Dnepr

Hayden – MotoGP eller Superbike-VM?

Haydens deal med Ducati går ut 2013 och inte speciellt överraskande har han erbjudits att köra Superbike. Okänt av vilken eller vilka tillverkare. Eftersom han har en bra chans att bli den förste med titel i båda mästerskapen vore det möjligt för honom att lämna MotoGP utan alltför mycket förlorad heder (jo, jag vet att somliga inte tycket att det ordet har i roadracing att göra, jag håller inte med). Vad tycker ni? Borde han gå till Superbike-VM eller göra allt för att stanna kvar i MotoGP?

http://superbikeplanet.com/2013/Jul/130710owb.htm

Medlem
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Kawasaki A7 -68
    Okay, Hayden har suttit på sin Ducce i flera år nu och kan den utan och innan, men han kör ju precis lika fort som alla andra som provar. Hayden är nog inte alls någon dålig förare, men sätter man honom på en Honda eller Yamma tror jag han får samma problem som Rossi att "komma upp i fart", till prispallen alltså. Valentino "tappade" bara två år, men Hayden har väl 5-6 år på Duccen (?)...
    Nej, Superbike vore nog det enda, ska vi spekulera på vilken cykel?
    Chekas??
    Och vem sätter man på Haydens plats i MotoGP??
    Espargaro?
    Mika Kallio kanske, det vore väl något!

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Superbike!

Men då vill jag se honom på en konkurrenskraftigt hoj, dvs tyvärr inte Duccen.
    Detta för att se om det är så att piloterna i MotoGP är bättre än dem i Superbike.

Han borde ju, om inte dominera, så iaf vara topp kontinuerligt.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

gubbjävel heggelis avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Aprilia rsv
    Citat Ursprungligen postat av RaffeKawa Visa inlägg

Varför skulle det gå bättre den här gången?

Kör på tomgång FireSalles avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    FireStorm
    Superbike helt klart. Ducatin verkar tyvärr inte bli bättre, och Hayden/Ducati är inte kombinationen för att göra den bättre. Eftersom fabriksstyrning på Ducati är det bästa alternativet för Hayden i MotoGP så kan han gott lämna.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    hrc's sista väg modell.
    Han är en av de förare som jag tror skulle passa bra på en Ducce i sbk.
    Kunskapen om att köra superbike kan han ju.
    Vunnit AMA på tiden när det begav sig med en Twin.
    Trogen och populär hos Ducati.
    Är ju en arbetsmyra som jag tror skulle känna glädje med att köra och utveckla duccen MED Carlos om nu hedern klarar av det.
    Ja det ska bli kul att följa cirkusen i år med!!

Bannad
    Reg.datum
    maj 2007
    Hoj
    Dnepr
    Håller med er som tycker att Hayden borde tacka för sig och gå till Superbike-VM.

Han gav Rossi en riktigt tuff match när Rossi var i sitt livs form på Yamaha, det vill inte säga lite. Jag skulle bli oerhört förvånad om han inte fick Superbikeförarna att se ut som statister och vann titeln med god marginal; och blir den förste att vinna både MotoGP och Superbike-VM. Visserligen tog Biaggi fyra GP-titlar och två i Superbike-VM, men Hayden kan bli den förste med titel i tyngsta GP-klassen och Superbike-VM. Det torde vara mer motiverande (både ekonomiskt och symboliskt) än att fortsätta den tröstlösa tillvaron utan en chans på pallplats i MotoGP.

Hoppas det blir hos ett nysatsande fabriksteam hos Honda eller Yamaha; på Superbike-homologiseringsversionen av RC213V eller helt nya R1!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmavbild 2013-07-11 kl. 13.39.08.jpg
Visningar:	222
Storlek:	81,3 KB
Id:	388306   Klicka på bilden för en större version

Namn:	hondarcvroad.jpg
Visningar:	208
Storlek:	55,5 KB
Id:	388307  

Medlem Jensahs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Ducati SF 848
    Jag undrar bara om han känner sig "färdig" med MGP, precis som RaffeKawa skriver så tror inte jag heller att han är en dålig förare med MGP-mått. Snarare en av dom mest underskattade kanske?
    Jämför man med Dovizioso (som jag förövrigt tyckte gjorde bra ifrån sig i Tech3) så gör han ju knappast bort sig.
    Jag säger sparka ut Bautista-fanskapet och ge hojen till Hayden! Det var ju trots allt på en sån maskin han tog titeln 2006.
    WLF - Viva La Figa

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000 Jontes avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    KTM 690 Enduro R -10
    Jag är en sån där som ogillade Hayden när han fick sin titel. Orättfärdig mästare och så vidare.

Nu tycker jag att han är en skön lirare som förtjänar all välgång. Han harvar troget på trots att Ducce lovade bort hans hoj till cal och allt. På den cykeln gör han bra ifrån sig. Hans tid i MotoGP är nog, trots det, över men vill han fortsätta köra ska han absolut få chansen i en WSBK team. Då kommer jag gladeligen heja på han. Lite som man kände om Biaggi när han gick över. Hade svårt för han i GP, men blev glad över hans framgång i Wsbk.
    Människan, den mest grymma, brutala, hänsynslösa, våldsamma och skräckinjagande arten som någonsin existerat på jorden.

Citat Ursprungligen postat av 50-talet
    ...sen tar man väl en och en annan spätta med sig och fikar upp sig på något fik...

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    5
    För mig kvitter det verkligen stort vart han kör. Fast fattar inte varför Du la till "Han är en bifigur i MotoGP." på alternativ 3? Räcker väl alldeles utmärkt med "Kvittar"? Tänkte rösta på 3:an fast köper inte det där tillägget!
    R1000#56

Bannad
    Reg.datum
    maj 2007
    Hoj
    Dnepr
    Citat Ursprungligen postat av Jensah Visa inlägg
    Jag säger sparka ut Bautista-fanskapet och ge hojen till Hayden! Det var ju trots allt på en sån maskin han tog titeln 2006.
    Det vore onekligen intressant att se. Kanske skulle han vara en podie- och segerkandidat då.

Men det skulle inte förvåna mig om Hayden ändå skulle välja ett fabriksteam i Superbike-VM. Han är inne på sin sjunde säsong i MotoGP efter sin titel. Hayden kan rimligen inte ha några ekonomiska incitament för att fortsätta tävla överhuvudtaget. Han har tjänat massor under sina år i AMA och MotoGP och har därtill investeringar utanför racingen. Däremot har han ingen titel i Superbike-VM. Det skulle de facto göra honom i sammanhanget unik om han samlade titlar i AMA Superbike, World Superbike och MotoGP. Det skulle göra honom till den mest framstående amerikanske föraren någonsin; större än Schwantz, Rainey, Lawson, Spencer och Roberts.

Man borde kanske fråga sig varför Hayden inte skulle byta till Superbike-VM.
    Senast redigerat av Radare den 2013-07-11 klockan 13:43.

12. 2013-07-11, 19:16

Medlem
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    hrc's sista väg modell.
    Citat Ursprungligen postat av Radare Visa inlägg
    Det vore onekligen intressant att se. Kanske skulle han vara en podie- och segerkandidat då.

Men det skulle inte förvåna mig om Hayden ändå skulle välja ett fabriksteam i Superbike-VM. Han är inne på sin sjunde säsong i MotoGP efter sin titel. Hayden kan rimligen inte ha några ekonomiska incitament för att fortsätta tävla överhuvudtaget. Han har tjänat massor under sina år i AMA och MotoGP och har därtill investeringar utanför racingen. Däremot har han ingen titel i Superbike-VM. Det skulle de facto göra honom i sammanhanget unik om han samlade titlar i AMA Superbike, World Superbike och MotoGP. Det skulle göra honom till den mest framstående amerikanske föraren någonsin; större än Schwantz, Rainey, Lawson, Spencer och Roberts.

Man borde kanske fråga sig varför Hayden inte skulle byta till Superbike-VM.
    Ja varför stannar han kvar??
    Kommer inte ta titel nr2
    Men vinna wsbk är ju i teorin möjlig.
    Hoppas han lämnar och tar titeln.
    Så slipper man kolla på moto tråkig.
    WSBK ännu bättre och roligare racing om det nu är möjligt

Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Citat Ursprungligen postat av talibaniel Visa inlägg
    Ja varför stannar han kvar??
    Tja... kanske för att han ser att ingen annan gör speciellt mycket bättre resultat än han själv gör på en Ducati (undantaget Stoner då, men han var ju speciell!). Och kanske för att han själv tror att "Hade jag bara fått en vettig bike skulle jag minsann...!!!!. Att vara uträknad och underdog är ju en fin sits...

Om man ställer om frågan så här:
    - Om han fick en Honda eller Yamaha (Byta med Bautista var det väl någon som föreslog), varför skulle han INTE stanna i MotoGP??
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

Medlem
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    hrc's sista väg modell.
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Tja... kanske för att han ser att ingen annan gör speciellt mycket bättre resultat än han själv gör på en Ducati (undantaget Stoner då, men han var ju speciell!). Och kanske för att han själv tror att "Hade jag bara fått en vettig bike skulle jag minsann...!!!!. Att vara uträknad och underdog är ju en fin sits...

Om man ställer om frågan så här:
    - Om han fick en Honda eller Yamaha (Byta med Bautista var det väl någon som föreslog), varför skulle han INTE stanna i MotoGP??
    Tja moto gp är ju toppen av isberget så det känns bättre att köra där.
    Har inte Bautista ett år till på sitt kontrakt?
    Tror att Showa vill ha honom enormt mycket eftersom han hjälper till med deras utveckling.
    Kawasaki är ju supernöjda med Showa grejerna till slut i wsbk.
    Sedan så ska Honda ut med en ny hoj kittad med deras prylar så jag tror han stannar där han är.
    Men jag är ju bara en forumnisse utan jättebra koll på vad som händer i cirkusen moto gp/wsbk.
    Sedan har nog Hayden en större plats i hjärtat hos jänkarna än vi förstår ja menar de är ju patrioter minst sagt.
    De medför i sin tur en bra sits om man vill sälja sina saker i USA= JÄTTEMARKNAD.
    Frågan är om han inte går till AMA och kör med brorsan på en Sukke får att ha skoj och sedan in i deras gp team haha

F.d Rookie-pilot Henriks avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Hoj
    En sån gjord i kolfiber, med manuell motor.
    Hayden som förare är i mina ögon fortf. för bra för WSBK. Han har nog krut kvar i sig, iaf. sett till resultaten han presterar (jämfört med Dovi, Rossi). Ser honom hellre i Moto2 än WSBK!
    Citat Ursprungligen postat av Toby Moody @ British Eurosport
    It's to easy making judgement on somebodys caracter without meeting them.

Medlem
    Reg.datum
    maj 2006
    Hoj
    2006, Suzuki GSR
    Citat Ursprungligen postat av RaffeKawa Visa inlägg
    Okay, Hayden har suttit på sin Ducce i flera år nu och kan den utan och innan, men han kör ju precis lika fort som alla andra som provar. Hayden är nog inte alls någon dålig förare, men sätter man honom på en Honda eller Yamma tror jag han får samma problem som Rossi att "komma upp i fart", till prispallen alltså. Valentino "tappade" bara två år, men Hayden har väl 5-6 år på Duccen (?)...
    Nej, Superbike vore nog det enda, ska vi spekulera på vilken cykel?
    Chekas??
    Och vem sätter man på Haydens plats i MotoGP??
    Espargaro?
    Kan Krasch-Checa bli världsmästare i Superbike så kan Hayden bli det. Inget illa menat mot Checa, men Hayden är en i mina ögon bättre chaufför.
    Hayden ska till Superbike....

@valmersofficial valmerss avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    2011 Crescent Atto
    Vänd på det; varför skulle Ducati välja bort Hayden till förmån för ytterligare en ny förare? Vad har man att vinna på att ytterligare en, visserligen kompetent, förare skulle börja om från början med den svårbegripliga Ducatin?

Kör på tomgång FireSalles avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    FireStorm
    Citat Ursprungligen postat av valmers Visa inlägg
    Vänd på det; varför skulle Ducati välja bort Hayden till förmån för ytterligare en ny förare? Vad har man att vinna på att ytterligare en, visserligen kompetent, förare skulle börja om från början med den svårbegripliga Ducatin?
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...=1#post5849648

BFF P€RRAs avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Hoj
    Njet
    Kanske för att Hayden är inne på sin sjätte säsong med Ducati utan att prestera något som gör det värt att behålla honom?

Han kan gått pensionera sig i WSBK. Han hade sin peak 2006...
    “Marc rides very hot,” said Cal Crutchlow at Sepang. “But some riders make a controversy of it for no other reason than they’re annoyed they’re getting beaten; simple as that.”

Bannad
    Reg.datum
    maj 2007
    Hoj
    Dnepr
    ...varför skulle Ducati välja bort Hayden...
    Citat Ursprungligen postat av P€RRA Visa inlägg
    Kanske för att...
    Ducati vill inte bli av med Hayden, vilket ju framgår av artikeln vid länken ovan.

”We’d like to keep Nicky within Ducati...”

Sidan 1 av 6 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Man ska i princip aldrig byta enstaka delar i ett drivpaket, dom slits ihop tillsammans, och är dreven slut så är kedjan det också, och då kommer din gamla kedja [...]

Hoztic
Vill du annonsera ovan? Klicka här